Gå til innhold

Kunne dere datet en med aspergers?

Anbefalte innlegg

Gjest Jacklost
Skrevet

Jeg vet, jeg tenkte ikke helt når jeg lagde denne tråden men gjort er gjort. Hele tråden er jo en slagsmark nå

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet, jeg tenkte ikke helt når jeg lagde denne tråden men gjort er gjort. Hele tråden er jo en slagsmark nå

Visste ikke at det var du som hadde starten den, så ikke det.

Slagmark og slagmark. Den er interessant. En ser tydelig hvilke oppfatninger om rår om AS, en ser folk med og uten AS som forsøker å fortelle mer om hva diagnosen er, at man ikke kan generalisere, at AS er noe annet enn folk tror, men som i stor grad blir møtt med kunnskapsløse motargumenter og personangrep.

De siste personangrepene mot deg, Wimza, viser jo bare at denne "manglende empatien" som noen tror folk med AS har, er vel så tilstede hos de såkalte "normale". Se på trådene på kg, se på all dritten folk gjør mot hverandre uten at det er andre diagnoser innvolvert enn det å være menneske - det er grunnlag nok til å aldri skulle date et menneske ...

Anonymous poster hash: 71665...ccf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Winza, ikke wimza - beklager!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv Aspergers, selv om jeg var helt på grensen til å få diagnosen på grunn av ganske milde symptomer.

Av de mennene jeg kjenner med samme diagnose kunne jeg ikke blitt sammen med noen av dem.

Anonymous poster hash: a4f08...e1a

• Liker 2
Gjest Jacklost
Skrevet

Jeg kunne ikke ikke vært sammen med en med aspergers heller

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ikke ikke vært sammen med en med aspergers heller

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 72d1d...6d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det ville blitt for mye styr

Hvorfor blir du da fornærmet når andre også sier de ikke vil date en med aspergers? Du vil jo ikke det selv en gang.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

• Liker 6
Gjest Jacklost
Skrevet

Alle har forskjellig menig. Jeg vil ikke være sammen med en kopi av meg. Er ille nok å ha aspergers og da skulle være sammen med en som er likedan. Du skjønner hvor slitsomt det hadde vært? Det er en ting om ene parten har aspergers men når begge har...

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
AnonymBruker
Skrevet

Da er du kanskje litt kunnskapsløs selv da Winza?

En jente med as hadde neppe vært en tro kopi av deg selv, men ikke umulig et menneske som var lettere for deg å forholde seg til.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alle har forskjellig menig. Jeg vil ikke være sammen med en kopi av meg. Er ille nok å ha aspergers og da skulle være sammen med en som er likedan. Du skjønner hvor slitsomt det hadde vært? Det er en ting om ene parten har aspergers men når begge har...

Holder med innlegget over her, jeg.

Du har jo ment at alle aspergere er forskjellige, og at man ikke skal sette alle sammen i bås og generalisere. Er ikke det du nettopp gjør nå?

• Liker 2
Gjest Jacklost
Skrevet

Ikke en direkte kopi da men jeg tror at en vanlig person hadde ville hjulpet meg å bli sosial og vanlig når jeg hadde vært med henne. Om jeg møtte en annen som var usosial så hadde vi jo begge ikke gjort den andre en tjeneste

AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo du som er så ivrig med å argumentere for at alle med AS er så forskjellige?

Anonymous poster hash: 67688...476

• Liker 5
Skrevet

Og - dette vedvarende personangrepet på Wimza over her, er helt lavmål. Synes Wimza svarer bedre for seg enn de som angriper.

Jeg til tilbøyelig til å være enig, men det er han selv som trekker frem seg og sin person som samtaleemne. Så lenge han velger å bruke seg selv som både vitne og eksempel er det helt rimelig å snakket om nettopp ham. Om det er en forskjell på hvordan han beskriver seg selv og hvordan andre oppfatter ham er det høyst relevant for tema.

Om han ikke ønsker å være samtaleemne kan han bare slutte å bruke seg selv på denne måten.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke en direkte kopi da men jeg tror at en vanlig person hadde ville hjulpet meg å bli sosial og vanlig når jeg hadde vært med henne. Om jeg møtte en annen som var usosial så hadde vi jo begge ikke gjort den andre en tjeneste

Det er jo ikke en eventuell kjæreste sin jobb å lære deg opp. Du kan jo heller søke hjelp via venner, som kan lære deg og blant annet bli sosial?

Det jeg ikke forstår, er at du nærmest hogger hodene av folk når de sier de ikke ville date en med aspergers, fordi de ikke passer sammen. Du sier jo du ikke ville ha passet med en jente as, er det mer greit for deg å mene det, enn andre? Har du vært sammen med en jente as?

• Liker 5
Gjest Jacklost
Skrevet

Har ikke sagt dem skal lære men når jeg er mye med personlig så kan det hende jeg blir mer vanlig om du skjønner hva jeg mener

Gjest Jacklost
Skrevet

Jeg til tilbøyelig til å være enig, men det er han selv som trekker frem seg og sin person som samtaleemne. Så lenge han velger å bruke seg selv som både vitne og eksempel er det helt rimelig å snakket om nettopp ham. Om det er en forskjell på hvordan han beskriver seg selv og hvordan andre oppfatter ham er det høyst relevant for tema.

Om han ikke ønsker å være samtaleemne kan han bare slutte å bruke seg selv på denne måten.

Slutt å angrip meg hele tiden, om du ikke har noe relevant eller kunnskap om syndromet kan du bare forlate tråden
Skrevet

Slutt å angrip meg hele tiden, om du ikke har noe relevant eller kunnskap om syndromet kan du bare forlate tråden

Jeg angriper deg ikke, jeg bestrider påstander du kommer med i denne tråden. Det kalles diskusjon.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...