Gå til innhold

50% stilling, får ikke de faste timene mine..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en 50% stilling, vikariat hos en møbelbutikk. Fikk turnus idag og ser en kollega ( også vikariat) som har 30% stilling har alså fått flere timer enn meg denne mnd.. jeg er organisert så lurer på om jeg skal kontakte de? jeg konfronterte leder med timene men hun svarte ikke på det... så trenger litt info på hva som er best i denne situasjonen??

Anonymous poster hash: c760b...573

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med fagforening.

Anonymous poster hash: 572ae...282

Skrevet

jeg har en 50% stilling, vikariat hos en møbelbutikk. Fikk turnus idag og ser en kollega ( også vikariat) som har 30% stilling har alså fått flere timer enn meg denne mnd.. jeg er organisert så lurer på om jeg skal kontakte de? jeg konfronterte leder med timene men hun svarte ikke på det... så trenger litt info på hva som er best i denne situasjonen??

Anonymous poster hash: c760b...573

Mener du at du har fått timer tilsvarende mindre enn 50 %. Du skal uansett ha lønn for de 50 % du er kontraktsfestet til. Det er jeg ganske så sikker på, men om jeg bommer helt er det fint om noen retter på meg.

Skrevet

Mener du at du har fått timer tilsvarende mindre enn 50 %. Du skal uansett ha lønn for de 50 % du er kontraktsfestet til. Det er jeg ganske så sikker på, men om jeg bommer helt er det fint om noen retter på meg.

Det du sier er riktig. Kan hende sjefen gjennomsnittsberegner. At man da neste måned får mer timer. Lønnen skal selvsagt betales ut i henhold til kontrakt, uavhengig av faktiske oppsatte timer. Det fordrer at man ikke skriver timeliste vel og merke.

Anonymous poster hash: c5a47...634

Skrevet

Ja i denne situasjonen tar du kontakt med fagforeningen din. Er jo derfor du er medlem og betaler kontingent 😄

Anonymous poster hash: 94a5c...774

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...