Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg har prøvd i 20 måneder. Jeg har vært hos lege og sjekket opp det som går å sjekke, alt var bra og legen sa "du har alt i orden for å bli gravid". 👍😁

Samboer sjekket opp svømmerne sine, og der var det helt normal aktivitet.. ☺️

Så hva er det som gjør at det ikke har skjedd enda? Jeg trenger tips... :-)

Nå er det ca 14 dager til eggløsningstiden. Vi vurderer å spare oss frem til den tiden.😵

Lønner det seg tror dere? Eller skal vi bare fortsette som før 😅👍 ?

Med "Regelmessig sex" ? ☺️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge samboeren din har fått beskjed om normal sædkvalitet skal det ikke være noen grunn til å "spare dere". Men så lenge du VET når du får EL, har det ikke så mye "for seg" å ha sex før dette heller (dvs fra ca 5 dager før) - sett bort fra at det heller ikke bør ha gått FOR lang tid siden hans forrige utløsning...

• Liker 1
Skrevet

Det bør MAX være fem daer siden siste utløsning når dere prøver, da avtar kvaliteten.,Og MIN en dag eller to...topp kvalitet på dag 2-3 mener jeg det er. Dette er rådene mån får før avlevering av sæd til prøverør. Så ingen grunn til å spare seg i 14 dager om man ikke vil selv

Anonymous poster hash: 600ff...c3a

• Liker 1
Skrevet

det med minimum 2-3 dager er det teisteste!

når spermien er normal, er det ingenting galt eller i veien for å ha sex hverdag eller flere ganger for dagen når en prøver å bli gravid.. det er jo store undersøkelser som sier HUMP I VEI! :)

men for all del, ikke spare dere i 14 dager!

vi sliter med det samme.. vi har sjekket alt og ingenting er galt med noen av oss.

vi stemmer bare ikke overens når det gjelder nettopp dette og sliter. har vært gravid tidligere med en annen og det satt på første forsøk (mistet i sa)

skal til med ivf nå og håper det er vår mulighet :)

lykke lykke til!

Anonymous poster hash: 6e799...a82
  • Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar! 💗💗 :D

Skrevet

Kos dere med sexen. Viktig at det ikke kun skal handle om å å bli gravid. Da kan lett sex bli til noe demotiverende. Det viktigste er å ha sex minst annenhver dag under EL.

Skrevet

Hvis dere har prøvd i 20 mnd uten hell, da er det gjerne noe som legen ikke har funnet. Har du vært til gynekolog? Vanlige fastleger har ikke peiling..

Ellers ville jeg ha stresset minst mulig, å spare seg el å ha sex veldig ofte har ingenting å si. Annenhver dag holder i massevis.

Anonymous poster hash: eb63a...279

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...