AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 Skal til legen på mandag og misstenker at jeg kanskje er gravid. Må uansett ta noen blodprøver og har hørt at man også kan finne ut om man er gravid ved hjelp av blodprøve. Dette tar sikkert litt tid å få svar på..antar 1 uke? Vurderer om jeg skal ta med urinprøve av morgen urinen. Da kan jeg kanskje få svar med en gang? Men har da altså ikke avtalt at jeg skal ta det med..what to do? Noen anbefalinger? Anonymous poster hash: 37b3a...fba
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 Ring før du drar opp på mandag og spør om de har mulighet til å teste urin? Du må jo uansett snakke med legen og be dem sjekke hcg i blodet, og noen legekontor foretrekker urinprøver først. Anonymous poster hash: fd7be...fdc
SjiraffenLaffen Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Om du mistenker at du er gravid er det bare å kjøpe en graviditetstest i morgen og teste på morgenurin på søndag. Det er samme type test som de gjør hos legen med urinprøve. Om du skal teste ved blodprøve må du ta blodprøve med noen dagers mellomrom før du får svar. Men de fleste leger gjør ikke det før man har testet med vanlig graviditetstest.
venus_ Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 Ta med urinprøve. Du kan evt møte opp litt tidligere og levere urinprøven i ekspedisjonen slik at de evt kan teste den før legetimen din. Men klarer du å vente til mandag da? Jeg ville kjøpt en test i morgen.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Ta med urinprøve. Du kan evt møte opp litt tidligere og levere urinprøven i ekspedisjonen slik at de evt kan teste den før legetimen din. Men klarer du å vente til mandag da? Jeg ville kjøpt en test i morgen. TS her bor langt uti huttiheiti, så har ikke mulighet for å kjøpe..vurderte å kjøpe på nettet en stund, men nå vil den uansett ikke komme før mandag 😕 har tisset på så mange tester, så er litt redd for å bli skuffet..men mensen har uteblitt, hatt masse mensenmurringer, til tider svimmel og den siste uken kvalm! Men tørr ikke glede meg over dette før jeg er sikker!!!Anonymous poster hash: 37b3a...fba
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 Ta med urinprøve. Om legen vurderer å måle i blod i tilegg tar der bare noen timer/en dag å få svar på.Anonymous poster hash: 1224b...b8e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 Det vanlige er å bruke urin, helst morgenurin. Det koster unødvendig mye for samfunnet å teste i blod i forhold til urin. Derfor er urin hovedregelen, blodprøve unntaker. Anonymous poster hash: af7e1...ffc
venus_ Skrevet 30. januar 2015 #8 Skrevet 30. januar 2015 TS her bor langt uti huttiheiti, så har ikke mulighet for å kjøpe..vurderte å kjøpe på nettet en stund, men nå vil den uansett ikke komme før mandag har tisset på så mange tester, så er litt redd for å bli skuffet..men mensen har uteblitt, hatt masse mensenmurringer, til tider svimmel og den siste uken kvalm! Men tørr ikke glede meg over dette før jeg er sikker!!!Anonymous poster hash: 37b3a...fba Mange dagligvarebutikker og bensinstasjoner har også graviditetstester, om du har det i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Da gjorde jeg som dere anbefalte. Fikk ordnet meg en test og jammen så viste det 2 streker med en gang :-):-):-)kjempeglad for dette!!! Vet at mange symptomer er der, men har likevel vasnker med å forstå at det endelig har skjedd..har gledd meg til dette i mange år, men har ikke passet i livet før nå!! Rart å tenke på at det er en liten spire inni meg..men nå kommer jo spørsmålet om hvor langt kan jeg være på vei. Hadde sist mensen i slutten av nov, men har veldig utstabile syklus..alt fra 30-50dager :-/ ..må får vel ikke vite noe mer nøyaktig før ultralyd? Da det blir målt lengde og den slags..åååå kjenner jeg er nysgjerrig på alt!!! :-DAnonymous poster hash: 37b3a...fba 1
lillemeg90 Skrevet 1. februar 2015 #10 Skrevet 1. februar 2015 Gratulerer så mye! siden du har så uregelmessige sykluser så er det lurt å komme seg relativt raskt til legen for å få henvisning til ultralyd, slik at du kan stadfeste hvor langt du er på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå