Gå til innhold

Priser på barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer veldig på hva som er vanlig å betale for barnevakt/dagmamma. Dette dreier seg ikke om fast stilling/fulltid, men mer "nå og da" og ved behov. Jeg tilbød meg å sitte barnevakt for en 1-åring for 250 kr for 4 timer, og fikk beskjed om at jeg var for dyr, så jeg lurer veldig på om jeg enten har møtt på feil menneske, eller om jeg har urelastiske forventninger?

Jeg er godt voksen, og har kjøring i nær omegn inkl i prisen. Hva betaler dere for barnevaktene deres?

Anonymous poster hash: 64f47...8b7
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

synes 150 kr timen er fin lønn når man er godt voksen.

Skrevet

synes 150 kr timen er fin lønn når man er godt voksen.

Jeg føler jo dette kan bli vel mye igjen hvis jeg innimellom skal sitte fra kl 8-16. Jeg ble bare veldig sjokkert over at 250 kr for 3-4 timer var mye. For en full dag bør man vel kunne ta 4-500 kr? Jeg føler det er langt mer jobb å passe barn under 3 år enn skolebarn. Kom gjerne med innspill dere som har småbarn :)

Skrevet

du er et røverkjøp! her betaler vi ungpikene på femten 400kr for en kveld. Barnet er lagt, vi kjøper inn mat/brus/godteri og de får leie film på altiboxen.

Anonymous poster hash: d3406...06b
Skrevet

Hei, Jeg lurer veldig på hva som er vanlig å betale for barnevakt/dagmamma. Dette dreier seg ikke om fast stilling/fulltid, men mer "nå og da" og ved behov. Jeg tilbød meg å sitte barnevakt for en 1-åring for 250 kr for 4 timer, og fikk beskjed om at jeg var for dyr, så jeg lurer veldig på om jeg enten har møtt på feil menneske, eller om jeg har urelastiske forventninger? Jeg er godt voksen, og har kjøring i nær omegn inkl i prisen. Hva betaler dere for barnevaktene deres? Anonymous poster hash: 64f47...8b7

Du er da ikke dyr i det hele tatt, og får bare ønske disse foreldrene lykke til med å finne en billigere barnevakt. Hadde vært utrolig takknemlig hadde jeg hatt en barnevakt i din prisklasse da datteren min var så liten. Heng lapp i nærområdet, så vil jeg tro at noen foreldre vil ha deg som barnevakt.

Anonymous poster hash: 51d5f...6d3

Skrevet

Det var da ikke mye?
Hvor mye hadde de sett for seg da? Og får du noe å spise?

Men 150,- timen svart synes jeg er mye for å passe et par unger.

Skrevet

250kr er billig barnevakt for 4 timer! Vi har en 18-åring som sitter fast barnevakt til oss, og for 4 timer ville han fått 400kr (betaler han 100kr timen).

Så nei, jeg synes ikke du er dyr og tar for mye betalt.

Skrevet

Det var da ikke mye?

Hvor mye hadde de sett for seg da? Og får du noe å spise?

Men 150,- timen svart synes jeg er mye for å passe et par unger.

Jeg aner ikke, jeg fikk bare beskjed om at det var for mye, så da hadde vi egentlig ikke mer å snakke om :) Jeg spiser ikke "vanlig" mat og må uansett ha med eget hvis ungen ikke skal være hos meg.

250kr er billig barnevakt for 4 timer! Vi har en 18-åring som sitter fast barnevakt til oss, og for 4 timer ville han fått 400kr (betaler han 100kr timen).

Så nei, jeg synes ikke du er dyr og tar for mye betalt.

Ja ikke sant? Jeg føler det er gi-bort-pris egentlig. Jeg syns også 100 kr timen er en OK pris, men det er klart at når det blir snakk om en hel dag på 8 timer, så forstår jeg at det kan bli dyrt for en eneforelder som ikke er i arbeid etc, så da tenkte jeg kanskje at 500 kr var ok?

Jeg gør jo dette for å få inn litt ekstra penger for å få ting til å gå rundt. Det er jo en hel del annet jeg kunne gjort ved siden av som betaler langt mer, men så er det noe med å passe små barn som er givende og da :)

Skrevet

Jeg aner ikke, jeg fikk bare beskjed om at det var for mye, så da hadde vi egentlig ikke mer å snakke om :) Jeg spiser ikke "vanlig" mat og må uansett ha med eget hvis ungen ikke skal være hos meg.

Ja ikke sant? Jeg føler det er gi-bort-pris egentlig. Jeg syns også 100 kr timen er en OK pris, men det er klart at når det blir snakk om en hel dag på 8 timer, så forstår jeg at det kan bli dyrt for en eneforelder som ikke er i arbeid etc, så da tenkte jeg kanskje at 500 kr var ok?

Jeg gør jo dette for å få inn litt ekstra penger for å få ting til å gå rundt. Det er jo en hel del annet jeg kunne gjort ved siden av som betaler langt mer, men så er det noe med å passe små barn som er givende og da :)

100kr timen er dyrt hvis man skal ha barnevakt en hel dag. Nå har jeg aldri hatt det (mine gikk i barnehage, ikke til dagmamma), men skulle jeg hatt det så ville jeg nok avtalt med barnevakten/dagmammaen en fast dagspris.

Vi bruker barnevakt som oftest på ettermiddag/kvelder når det er behov for det, og da synes jeg 100kr er en grei pris å betale for en pålitelig barnevakt. Vi er fornøyd med han, og han er fornøyd med prisen og sier alltid ja når vi spør om han vil være barnevakt. Hadde vi underbetalt barnevakten så ville han nok ha funnet noen andre som betaler bedre.. Så, liten pris å betale for en barnevakt som er lojal og som vi stoler 100% på :)

Skrevet

100kr timen er dyrt hvis man skal ha barnevakt en hel dag. Nå har jeg aldri hatt det (mine gikk i barnehage, ikke til dagmamma), men skulle jeg hatt det så ville jeg nok avtalt med barnevakten/dagmammaen en fast dagspris.

Vi bruker barnevakt som oftest på ettermiddag/kvelder når det er behov for det, og da synes jeg 100kr er en grei pris å betale for en pålitelig barnevakt. Vi er fornøyd med han, og han er fornøyd med prisen og sier alltid ja når vi spør om han vil være barnevakt. Hadde vi underbetalt barnevakten så ville han nok ha funnet noen andre som betaler bedre.. Så, liten pris å betale for en barnevakt som er lojal og som vi stoler 100% på :)

Ja, det er nettopp det jeg også mener, derfor vil jeg finne en "dagspris". Dette er ikke fast, bare nå og da.

Hva føler du hadde vært en grei pris for en hel dag? Det er snakk om 9 timer :)

Skrevet

Ja, det er nettopp det jeg også mener, derfor vil jeg finne en "dagspris". Dette er ikke fast, bare nå og da.

Hva føler du hadde vært en grei pris for en hel dag? Det er snakk om 9 timer :)

Jeg er ikke helt sikker, har aldri hatt barnevakt en hel dag... 5-600kr kanskje?

Barnevakten vår har et par ganger bodd til oss ei helg og passet jenta fredag ettermiddag-søndag ettermiddag, for det så har han fått 1500kr.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, har aldri hatt barnevakt en hel dag... 5-600kr kanskje?

Barnevakten vår har et par ganger bodd til oss ei helg og passet jenta fredag ettermiddag-søndag ettermiddag, for det så har han fått 1500kr.

Ja jeg føler også at det er en OK pris. Det er jo en viktig jobb jeg skal gjøre, særlig når det er snakk om så små barn også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...