Gå til innhold

Fra vikariat til vikar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært 2 år i et vikariat. Nå tok det slutt og jobben kan tilby kun vikar. Har fått faste dager hvertfall 3-4 mnd, men jeg får ikke være i vikariatet. Er man i et vikariat så får man jo lønn uten å måtte skrive timelister, så nå er jeg på en måte degradert. ( og må vente 7 uker til neste lønning...)

Synes dette er så dumt for jobben må ha folk i den stillingen jeg har fått vakter i. Kan de gjøre slikt? Fagforeningen mente nei, men sjefen mente de kan dette. Hvilke rettigheter har man her?

Burde kanskje funnet meg en annen jobb med sikrere jobb og noe mer fast. Å få fast stilling i mitt yrke er utrolig vanskelig i dag, for de ønsker jo bare assistener uten fagbrev. *Oppgitt*

Anonymous poster hash: 89acf...ec0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be fagforeningen hjelpe deg å finne hvor dette evt bryter med loven og vis det så til arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: e7d4c...c4b

Skrevet

Fagforeningen sier jeg skulle fått vikariat videre, men jobben sier noe annet. Så jeg er like langt. Hvilke rettigheter har vikarer?

Skrevet

Tror vi som er vikarer har fryktelig lite rettigheter. Hilsen en annen vikar et annet sted.

Anonymous poster hash: 4a6c4...5d0
Skrevet

Ja virker slik, er slitsomt kjenner jeg. Og hva med ferie nå? Får vi ferie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...