Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg leverte en sykemelding på NAV for ca 2 uker siden. Jeg fikk da beskjed om at sykepengene er inne på konto siste virkedag hver måned. Jeg har enda ikke fått penger..Noen som har erfaring med NAV og sykepenger? Pleier de å være punktlig med utbetaling av sykepenger?

Anonymous poster hash: 1fb0f...071
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de pleier å være punktlige. Jeg ville ja logget inn på dine sider og sett om det står noe der.

Anonymous poster hash: 480d5...382

Skrevet

gå inn på dine utbetalinger på nav sine sier. der skal det stå om de er utbetalt. i tilleg burde du vel sjekke om de har riktig kontonr på deg.

Anonymous poster hash: d7d72...f5f
Skrevet

Det har hendt meg et par ganger at de mangler inntenktsopplysninger fra arbeidsgiver. Jeg ville tatt en tlf. Da får man svar med en gang hvis noe mangler.

Skrevet

Ja, de pleier å være punktlige. Jeg ville ja logget inn på dine sider og sett om det står noe der.

Det står ingenting der. Syns dette var litt rart.

gå inn på dine utbetalinger på nav sine sier. der skal det stå om de er utbetalt. i tilleg burde du vel sjekke om de har riktig kontonr på deg.

Anonymous poster hash: d7d72...f5f

De hadde et gammelt kontonummer men pengene hadde ikke kommet inn der heller. Jeg har byttet nå da.

Det har hendt meg et par ganger at de mangler inntenktsopplysninger fra arbeidsgiver. Jeg ville tatt en tlf. Da får man svar med en gang hvis noe mangler.

Jeg vet egentlig at de mangler inntektsopplysninger fra en av mine arbeidsgivere, denne arbeidsgiveren er talentløs og klarer/gidder ikke sende inn opplysningene. Kan jeg da ringe arbeidstilsynet å få dem til å snakke med denne arbeidsgiveren?

Gjest Solstråla88
Skrevet

Du får nok ikke penger fra nav før arbeidsgiveren din har sendt inn de papirene han skal. Ville hørt med nav om de har mottat disse, om de ikke har det snakk med arb giver

Skrevet

Du får nok ikke penger fra nav før arbeidsgiveren din har sendt inn de papirene han skal. Ville hørt med nav om de har mottat disse, om de ikke har det snakk med arb giver

Har purret på arbeidsgiver 4 ganger nå. Hun er så treg og vet ikke hvordan hun skal gjøre det. Hun nektet også en periode å betale sykepenger til meg for hun mente jeg hadde jobbet der for kort, men jeg hadde jobbet der lenge nok og fikk dem etterhvert. Nav har enda ikke fått inntektsopplysningene fra henne, men det som er litt merkelig er at jeg snakket med NAV på telefonen for noen dager siden og da virket det som at alt var greit og klart. Jeg kjenner at dette med arbeidsgiveren stresser meg for det er ikke lenge til jeg skal ut i permisjon nå, og uten inntektsopplysninger fra hun så får jeg ikke penger :( Kan jeg ringe arbeidstilsynet? Burde ikke hun som arbeidsgiver kunne jobben sin?

Gjest Solstråla88
Skrevet

Har purret på arbeidsgiver 4 ganger nå. Hun er så treg og vet ikke hvordan hun skal gjøre det. Hun nektet også en periode å betale sykepenger til meg for hun mente jeg hadde jobbet der for kort, men jeg hadde jobbet der lenge nok og fikk dem etterhvert. Nav har enda ikke fått inntektsopplysningene fra henne, men det som er litt merkelig er at jeg snakket med NAV på telefonen for noen dager siden og da virket det som at alt var greit og klart. Jeg kjenner at dette med arbeidsgiveren stresser meg for det er ikke lenge til jeg skal ut i permisjon nå, og uten inntektsopplysninger fra hun så får jeg ikke penger :( Kan jeg ringe arbeidstilsynet? Burde ikke hun som arbeidsgiver kunne jobben sin?

Jeg ville snakket med nav først, ikke ring, men møt opp. De er veldig hjelpsomme på det området. Dette er jo også veldig dårlig av arb giver, og dette går utover permisjonspengene dine om ikke de har riktige opplysninger. Har selv veldig dårlig erfaring med nav per tlf, både med meg selv og ei venninne.

Skrevet

Det er tydelig at det er grunnen for manglende utbetaling. Det er ikke vanskelig for arbeidsgiver å finne ut av hvordan man melder ifra. Kun latskap. Tror ikke det hjelper å møte opp/ringe NAV hvis de allikevel mangler inntektsopplysninger. De får ikke gjort noe uten dette.

Arbeidsgiveren din virker litt uerfaren. Hun vet vel at NAV dekker alle sykepenger når det er snakk om svangerskap? De dekker også abeidsgiverperioden, så hun taper absolutt ingenting på at du er sykemeldt. Bortsett fra arbeidskraft såklart.

Skrevet

Manglende inntektsopplysning stoppet opp utbetaling fra NAV ja. Ventet selv på sykepenger 9 måneder fordi arbeidsgiver ikke klarte å sende riktig skjema. Og så har vel NAV 3 ukers behandlingsfrist fra de mottar ALLE opplysninger.

Jeg snakket med NAV hver uke når det sto på. Fikk beskjed hele tiden om at nå var alt i orden og at pengene skulle komme... Skjønner du stresser med det, ikke gøy å vente på penger.

Snakk med saksbehandler, kanskje h*n kan ringe opp arbeidsgiver og purre. Hjelper lite å sende brev til slike trege arbeidsgivere 😞

Anonymous poster hash: a4a5c...07e

Skrevet

Manglende inntektsopplysning stoppet opp utbetaling fra NAV ja. Ventet selv på sykepenger 9 måneder fordi arbeidsgiver ikke klarte å sende riktig skjema. Og så har vel NAV 3 ukers behandlingsfrist fra de mottar ALLE opplysninger.

Jeg snakket med NAV hver uke når det sto på. Fikk beskjed hele tiden om at nå var alt i orden og at pengene skulle komme... Skjønner du stresser med det, ikke gøy å vente på penger.

Snakk med saksbehandler, kanskje h*n kan ringe opp arbeidsgiver og purre. Hjelper lite å sende brev til slike trege arbeidsgivere 😞

9 måneder?! Min samboer hadde samme problem, og jeg ringte og ringte. Etter noen uker foreslo de at vi skulle sende inn lønnsslipper og kontoutskrift for en del måneder bakover, og betalte ut basert på det.

Skrevet

Jeg har ventet i 3 uker nå. Snakket med NAV i uken som var, og de mente at den trege postgangen var årsaken. Skulle vente 1 uke til. Hurramegrundt.

Anonymous poster hash: c3f55...da5
Gjest Phoenix
Skrevet (endret)

Spør NAV om du kan levere inn lønnslipper?

Er du organisert så ta det med tillitsvalgte, og forklar problemstillingen. Kanskje de kan hjelpe deg, evt. få litt fart i sakene.

Endret av Phoenix
Skrevet

9 måneder?! Min samboer hadde samme problem, og jeg ringte og ringte. Etter noen uker foreslo de at vi skulle sende inn lønnsslipper og kontoutskrift for en del måneder bakover, og betalte ut basert på det.

Jeg foreslo også at jeg kunne levere lønnslippen, men fikk kontant NEI. Når jeg endelig fikk fast saksbehandler løste det seg fort heldigvis. Men 9 måneder uten inntekt tærer på sparekonto og inntekten til den andre i huset. Var aldri noe mer tull etter det da 😄

Gjest Fluttershy
Skrevet

Jeg tok med meg skjemaet selv til arbeidsgiver, hjalp til å fyllte det ut og leverte det så personlig til nav. Jeg vet at arbeidsgiveren min kan bruke lang tid på ting, så da gjorde jeg det enkelt å ordnet det selv.

Noe du kan prøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...