Gå til innhold

Stemor får ikke kjøre på stebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar har samvær annen hver helg, mor bor en time unna. Saken er den at jeg(stemor) jobber på tettstedet mor bor. Jeg pendler hver dag og har tilbydd meg å ta med stebarn hjem til oss på fredagene. Det har mor sagt nei til.

Både jeg og barnet slutter på jobb og skole kl. 14 på fredager, så det har ikke gjort meg noe å svingt innom skole/mor for å hente barnet. Selv kjører mor hjemmefra under en time senere for far kommer hjem fra jobb kl.15.45. (Far kjører barnet til mor igjen på søndag.)

Jeg forstår ikke hvorfor mor har sagt nei til dette? Det blir på en måte dobbelt opp med kjøring. Far har spurt henne om hvorfor jeg ikke kan ta med barnet på fredager så de evt kan møtes på halvveien på søndager, men han får ikke svar eller så prater hun det vekk.

Noen av mødrene her som har en god forklaring? Få meg til å se det fra en annen side. Evt hvorfor hadde dere sagt nei? Vi har vært kjærester i snart 4 år så jeg er ikke akkurat ny i familien heller. Jeg og barnet har et godt forhold hvis det er av betydning.

Anonymous poster hash: 715ba...b9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å sette hardt mot hardt. Heretter henter du barnet på fredager, og legg det frem seriøst. Du sier fra at du er der det og det klokkeslettet, og slik skal det være

Anonymous poster hash: 0423d...271
  • Liker 1
Skrevet

Bare la det være så hun føler at hun har en viss "kontroll"

Anonymous poster hash: b5b79...bb7
  • Liker 6
Skrevet

Høres ut som Moe vil ha kontrollen her. Veldig rart. Det mest fornuftige hadde jo vært om du tok med barnet på fredag, og mor hentet det på søndag. Men noen mødre skal jo gjøre det vanskelig, dessverre.

Anonymous poster hash: e0743...c17

• Liker 3
Skrevet

Dette er jo ikke noe mor kan bestemme alene, men det er noe far må ta opp med henne. Og dere må vurdere om det er verdt en evt. krangel.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo strengt talt bare rett og rimlig at du ikke får kjøre på stebarna dine....

Anonymous poster hash: d7866...463

Det tenkte jeg og =)

Anonymous poster hash: cd263...f6b

• Liker 4
Skrevet

Det er jo strengt talt bare rett og rimlig at du ikke får kjøre på stebarna dine.... Anonymous poster hash: d7866...463

Og hva et ditt argument?

• Liker 1
Skrevet

Dette er noe mor og far må komme til enighet om. Hold deg unna og aksepterer hva de kommer fram til som beste løsning for barna.

Anonymous poster hash: 9e2da...f82
  • Liker 11
Skrevet

Overskriften høres litt ut som mor ikke får faktisk kjøre på stebarnet sitt :fnise:

Men ja, enig i at dette er rart. Synes far kan gi henne ultimatumet om at enten får du hente på fredag og mor hente på søndag, eller så får hun ta begge veier. Helt tullete og unødvendig at dere skal måtte kjøre tur/retur ekstra når du uansett er på jobb

• Liker 8
Skrevet

Og hva et ditt argument?Anonymous poster hash: e0743...c17

Haha, leste litt fort, jeg så det nå *lol*

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er barna?

Mor kan tenke at det er far barna skal ha samvær mednikke fars dame.

Anonymous poster hash: 0c507...043

• Liker 1
Skrevet

Barnefar har samvær annen hver helg, mor bor en time unna. Saken er den at jeg(stemor) jobber på tettstedet mor bor. Jeg pendler hver dag og har tilbydd meg å ta med stebarn hjem til oss på fredagene. Det har mor sagt nei til.

Både jeg og barnet slutter på jobb og skole kl. 14 på fredager, så det har ikke gjort meg noe å svingt innom skole/mor for å hente barnet. Selv kjører mor hjemmefra under en time senere for far kommer hjem fra jobb kl.15.45. (Far kjører barnet til mor igjen på søndag.)

Jeg forstår ikke hvorfor mor har sagt nei til dette? Det blir på en måte dobbelt opp med kjøring. Far har spurt henne om hvorfor jeg ikke kan ta med barnet på fredager så de evt kan møtes på halvveien på søndager, men han får ikke svar eller så prater hun det vekk.

Noen av mødrene her som har en god forklaring? Få meg til å se det fra en annen side. Evt hvorfor hadde dere sagt nei? Vi har vært kjærester i snart 4 år så jeg er ikke akkurat ny i familien heller. Jeg og barnet har et godt forhold hvis det er av betydning.

Fordi:

Det er far som skal hente barnet!

ALT som innebærer at fars kjæreste bryr seg/er i nærheten av mors og fars barn er uaktuelt!

Dere er IKKE-personer og bør holde dere langt unna mors og fars barn.

Anonymous poster hash: d1e36...b86

• Liker 7
Skrevet

Kjører du som en gris? Mye fartsbøter og trafikkuhell?

• Liker 2
Skrevet

Prøv å sette hardt mot hardt. Heretter henter du barnet på fredager, og legg det frem seriøst. Du sier fra at du er der det og det klokkeslettet, og slik skal det være

Anonymous poster hash: 0423d...271

Det kan hun ikke gjøre. Da lager mor et lite hel****

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er barna?

Mor kan tenke at det er far barna skal ha samvær mednikke fars dame.Anonymous poster hash: 0c507...043

Men dette er snakk om 1 times kjøretur, andre foreldre som bor langt unna setter barn på buss. Og hva er vitsen med at mor kjører når stemor uansett skal samme vei? Da syntes jeg det er rett og rimelig at dersom ikke barnet kan sitte på med stemor, får mor kjøre begge veier.

• Liker 9
Skrevet

Høres ut som Moe vil ha kontrollen her. Veldig rart. Det mest fornuftige hadde jo vært om du tok med barnet på fredag, og mor hentet det på søndag. Men noen mødre skal jo gjøre det vanskelig, dessverre.

Selvsagt vil mor ha kontroll. Dessuten,hva slags far er han når han bare har klart å få til "annenhver helg".

• Liker 4
Skrevet

Dette er noe mor og far må komme til enighet om. Hold deg unna og aksepterer hva de kommer fram til som beste løsning for barna. Anonymous poster hash: 9e2da...f82

Hilsen en bitter mor

• Liker 22
Skrevet

Dette er noe mor og far må komme til enighet om. Hold deg unna og aksepterer hva de kommer fram til som beste løsning for barna.

Anonymous poster hash: 9e2da...f82

Har absolutt ikke tenkt å lage bråk ut av dette. Men barnet har jo sittet på med meg mange ganger før. Også på lengre turer...

• Liker 2
Skrevet

Det er jo strengt talt bare rett og rimlig at du ikke får kjøre på stebarna dine....

Anonymous poster hash: d7866...463

Haha, huff. Ser den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...