AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 Jeg har perioder når jeg spiser omså hvor mye, stopper å spise når jeg kjenner meg ganske mett, men det går ikke lang tid før jeg begynner å spise igjen. I dag for eksempel spiste jeg tre knekkebrød med smør og masse ost, et eple og en banan og en 4 kjøttkaker, grønnsaker og ertestuing - og dette spise jeg til et måltid. Det er jo ikke normalt. Hva er det som skjer? I går spiste jeg to porsjoner med middag, en pose med potetgull, en pose med M-S, en snickers og en pakke med toffifee. Anonymous poster hash: 78d0b...10b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 Sånn skjer meg meg når magen min blir dårlig etter et måltid. Den blåser seg opp og jeg får veldig lyst på å spise noe. Men det er nøyaktig det som gjør problemet verre. For meg forsvinner den spisetrangen når magen ordner seg igjen. Anonymous poster hash: 000b5...137
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Sånn skjer meg meg når magen min blir dårlig etter et måltid. Den blåser seg opp og jeg får veldig lyst på å spise noe. Men det er nøyaktig det som gjør problemet verre. For meg forsvinner den spisetrangen når magen ordner seg igjen. Anonymous poster hash: 000b5...137 Ja, jeg kjenner meg litt dårlig etter å ha spist de store mengdene, det er som om magen utvider seg og en får lyst på mer mat igjen Usj, veldig kjedelig. Anonymous poster hash: 78d0b...10b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 Prøv å drikke en kopp eller to med te i stedet (uten sukker). Du gjør deg selv bare dårligere dersom du spiser mer, og dårligheten varer lengre. Det hendte så gradvis med meg at jeg ikke merket det før problemet var så ille at jeg fikk problemer med å fordøye mat og var konstant oppblåst i flere måneder. Anonymous poster hash: 000b5...137
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Prøv å drikke en kopp eller to med te i stedet (uten sukker). Du gjør deg selv bare dårligere dersom du spiser mer, og dårligheten varer lengre. Det hendte så gradvis med meg at jeg ikke merket det før problemet var så ille at jeg fikk problemer med å fordøye mat og var konstant oppblåst i flere måneder. Anonymous poster hash: 000b5...137 Hjelper det med kaffe? Er ikke så glad i TE. Ja, jeg føler meg ekkel, magen er oppblåst, men har likevel lyst på mer mat. Jeg hater når jeg har slike perioder, og hadde gjort hva som helst for å unngå disse periodene, vet ikke hva det er som gjør at jeg får en slik appetitt. Anonymous poster hash: 78d0b...10b
amare Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 samme her det som hjelper meg er spise en mer proteinrik kost, og for meg hjelper ikke kaffe ihhvertfall :/ -gjør det verre!
amare Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 og fett! Man blir mett av fett og hungern stopper
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #8 Skrevet 30. januar 2015 Du spiser enten for mye eller noe du ikke klarer å fordøye skikkelig (eller begge deler). Prøv å finn ut om der er mønster. Om det er en viss type mat eller drikke. Kaffi funker kanskje for noen, det gjør magen min verre. Dersom du drikker te er det mulig du døyver spisetrangen litt. Sunkost og lignende butikker har mange teer som smaker bedre enn de på butikken. Der er også flere smaker. Men te er mest for å døyve spisetrang. Når det er sagt, så kan grønn te i løsvekt (bedre kvalitet enn poser) hjelpe. Men du må ikke koke vannet til 100 grader, for da ødelegger du en del stoffer i teen og den blir bitter. Mellom 60- 80 grader er ideelt. Ingefær og fennikel har gode rykter på å hjelpe mage. Dersom oppblåstheten ikke går bort etter lang tid, så kan det være lurt å ta en tur til lege. Anonymous poster hash: 000b5...137
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #9 Skrevet 30. januar 2015 Jeg sliter med det samme... Hvor lenge varer disse periodene for andre her? Er dere normalvektige eller veier dere for mye? Anonymous poster hash: c120c...bc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå