Gjest anobano Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 (endret) Tenkte å flytte over noen av pengene mine fra sparebank1 som kun har 2.2% rente til santander som har 2.85% (3% fra mars).. og har dermed noen spørsmål: 1: er santander trygt? Har dem garanti for pengene? Har dem "lokaler" her i norge eller holder dem bare til i utlandet? 2: er det gratis å ta ut pengene / stenge kontoen, viss man ikke vil ha den lenger? 3: bruker man samme "logge-inn-brikke" som man har fått av sparebank1? 4: koster det penger å ha kontoen? 5: andre hemmelige/nyttige ting jeg bør vite? Endret 30. januar 2015 av anobano
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 1. Ja. Så lenge du ikke har over 2 mill (bankgarantifondet). De har ingen bankfillialer. 2: Ja. 3: ja 4: nei. Anonymous poster hash: 6ec02...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Tenkte å flytte over noen av pengene mine fra sparebank1 som kun har 2.2% rente til santander som har 2.85% (3% fra mars).. Dessverre motsatt, renten går ned i mars, ikke opp. Men det er fortsatt ett av de beste tilbudene i et elendig sparemarked. Anonymous poster hash: c0bab...94f 1
Gjest anobano Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 (endret) Dessverre motsatt, renten går ned i mars, ikke opp. Men det er fortsatt ett av de beste tilbudene i et elendig sparemarked. Anonymous poster hash: c0bab...94f Ok Men kanskje det er bedre å spare i feks bluestep, fordi bluestep er scandinavisk og santander er spansk? På flytende ser det ut som renten er 3. men jeg vet ikke hvordan betingelsene er? Endret 30. januar 2015 av anobano
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Ok Men kanskje det er bedre å spare i feks bluestep, fordi bluestep er scandinavisk og santander er spansk? På flytende ser det ut som renten er 3. men jeg vet ikke hvordan betingelsene er? Har du mer enn 100 000 innestående blir rentensatt ned til 2,85 fra 21. Mars. Brikken er den samme, men du må ha annen dagligbank med nettbank for å flytte inn og ut penger fra santanderkontoen. Santander er medlem eller har Norsk bankgarantifond som sikkerhet for inntil 2 mill. Norske kr. Dette gjelder alle Norske banker, så Santandrr i Norge er Norsk. Har enda ikke funnet ut at det koster noe å være kunde hos Santander.vil heller si det koster kunder mye å ikke ha sparepengene sine hos Santander, i tapte renteinntekter.Anonymous poster hash: 875c1...218
Gjest anobano Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 Har du mer enn 100 000 innestående blir rentensatt ned til 2,85 fra 21. Mars. Brikken er den samme, men du må ha annen dagligbank med nettbank for å flytte inn og ut penger fra santanderkontoen. Santander er medlem eller har Norsk bankgarantifond som sikkerhet for inntil 2 mill. Norske kr. Dette gjelder alle Norske banker, så Santandrr i Norge er Norsk. Har enda ikke funnet ut at det koster noe å være kunde hos Santander.vil heller si det koster kunder mye å ikke ha sparepengene sine hos Santander, i tapte renteinntekter.Anonymous poster hash: 875c1...218 Hva mener du med dagligbank, holder det ikke med sparebank1 banken min?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 Hva mener du med dagligbank, holder det ikke med sparebank1 banken min? Dagligbank = den banken du bruker daglig til regningbetaling og kortbruk. OK?Anonymous poster hash: 875c1...218
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #8 Skrevet 30. januar 2015 Ble anbefalt fra Santander om å overføre f.eks. kr. 10 første gangen fordi jeg følte meg utrygg på hvordan prosedyrene og funksjonene var. Da var jeg og ny med nettbank i dagligbanken min.Anonymous poster hash: 875c1...218
Gjest anobano Skrevet 30. januar 2015 #9 Skrevet 30. januar 2015 Dagligbank = den banken du bruker daglig til regningbetaling og kortbruk. OK?Anonymous poster hash: 875c1...218 Ok
nojac Skrevet 30. januar 2015 #10 Skrevet 30. januar 2015 (endret) Vi hadde jo nettopp denne diskusjonen her Ellers stemmer det at BlueStep ikke har varslet nedgang på flytende rente ennå, så de kommer uansett til å ha bedre betingelser i en periode etter at Santander har satt ned.Jeg anbefaler både BlueStep og Santander uten å nøle. Begge er utenlandsk eid men har norsk bankgaranti (2 mill)EDIT: Vil du ha en norsk nettbank uten KID, bør du satse på yA. De har allerede satt ned til 2,85 % for nye kunder (men venter til mars for gamle kunder pga varslingsplikten på 2 mnd) Om de vil holde seg toppen er vanskelig å si.Selv er jeg trofast mot min brukskontobank (som jeg uansett har svært lite penger i) Sparepengene mine følger derimot den som til enhver tid gir meg det beste tilbudet. Endret 31. januar 2015 av nojac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå