Gå til innhold

Flyskrekk og angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå på plass i Thailand. Flyturen hit gikk veldig bra. Men nå som jeg er langt hjemmefra begynner jeg å tenke triste tanker og skaper en angst situasjon for meg selv. For det første begynner jeg å grue meg til alle flyturene jeg skal ut på, for det blir mange av dem, da jeg skal til sydney -> hawaii -> USA -> NY -> Norge.

Kan noen vær så snill gi meg noen råd.. Jeg får nesten angst når jeg skal sove.

Og så; Nå som jeg er i thailand tenker jeg på tsunamien, og livredd for at den skal oppstå når jeg er her. . Vil kose meg på tur. Ikke være redd. Hjelp..

Anonymous poster hash: a12e9...089

Videoannonse
Annonse
Gjest chisandra
Skrevet

Prøv å nyt øyeblikkene du opplever. De kommer ikke tilbake. :)

Skrevet

Prøver Å gjøre det.. Men bekymrer meg for masse ..

Skrevet

Hva KAN du egentlig kontrollere av det som skjer? Ingenting.

Hva KAN du kontrollere av katastrofer og ulykker som skjer når du er hjemme? Ingenting.

Med andre ord kan du oppføre deg som om du vare hjemme (gjerne et par forbehold om oppbevaring av verdisaker, vandring på egenhånd), men du kan leve som normalt.

Det skjer flere bilulykker enn flyulykker. Før hver flyvning går flyene gjennom en sikkerhetssjekk, som tilsier om de kan fly eller ei. En liten filleting vil gjøre at flyet ikke tar av. Så du kan ta det helt med ro! Det er verre å møte på farlige bilister på veiene. I lufta møter du ingen :)

Anonymous poster hash: d9f0a...750
Skrevet

Jeg vet.. Jeg vet at fly er trygt, og jeg vet at det er en veldig liten sjanse for at en slags tsnumai skal komme. Men hvergang jeg er ute å reiser, kommer tankene om "tenk om jeg aldri kommer tilbake til Norge". Dette er jo ekstremt dumt OG teit, siden jeg liker å reise..

• 2 uker senere...
Skrevet

For meg hjalp det å fly helikopter!! Kjemperart, men flyskrekken ble MYE mindre.

Jeg satt sammen med piloten foran i helikopteret og vi snakket masse om hvordan helikopteret fungerte og hva som var forskjellen på fly og helikopter. Selvfølgelig gruet jeg meg helt sykt til å fly helikopter, for trodde det kom til å bli verre enn å fly, men det var bare gøy!! Kan nesten ikke tro det, men det er sant!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...