AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 De var utsolgt (!) for tacopakker i nærbutikken min, og jeg har lovet mannen at vi skal ha tacos i dag. Jeg har tacolefser og sauser, og grønnsaker. Og kjøttdeig. Men mangler krydderblandingen som kjøttdeigen skal koke/putre i. Jeg har et bra utvalg av krydder, men er usikker på hvilke som brukes for å få "tacosmaken"? Anonymous poster hash: b8e4b...5f2
Zeppo Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 Aner jo ikke akkurat hva du har i krydderhylla, men jeg synes dette er veldig godt! Og du kan lett lage det sterkere om det er ønskelig. http://trinesmatblogg.no/2010/08/10/hjemmelaget-tacokrydder-og-tips-til-sunne-tacos/
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Jeg blander bare masse spisskummin, paprikapulver (chilli om jeg er tøff!), pepper og salt sammen til det lukter taco :D Om du vil ha en "sausen" som gjerne dannes når tacokrydderet er i vann, så har du i litt potetmel og får vannet til å småkoke med kjøttet. Anonymous poster hash: 5cfd7...d4f
Meridian Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 Tacokrydder : press hvitløk rød chili i små biter Spiskummin Koriander Paprikakrydder Oregarno Det er kjempegodt, har laget det mange ganger selv.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 Jeg bruker kyllingkrydder (mix), hvitløk, paprika og litt anna stasj. Mye bedre enn det ferdiglaga på butikken. Ekstra godt med en dasj fløte oppi :D Anonymous poster hash: 10796...55c
Meridian Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 Om du ikke har fersk hvitløk og rød chili, kan du bruke hvitløkskrydder og chilikrydder. Bare prøv deg frem, men alle kombinasjonen av alle krydrene er nydelig.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #8 Skrevet 31. januar 2015 Tusen takk til dere Jeg hadde ikke koriander i krydderskapet, men det ble kjempegodt med hvitløk, paprika, chili, spisskummin, oregano, salt og pepper. Mannen påstår at at det smakte MYE bedre enn med det ferdige krydderet som er i pakkene. Anonymous poster hash: b8e4b...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Tusen takk til dere Jeg hadde ikke koriander i krydderskapet, men det ble kjempegodt med hvitløk, paprika, chili, spisskummin, oregano, salt og pepper. Mannen påstår at at det smakte MYE bedre enn med det ferdige krydderet som er i pakkene. Anonymous poster hash: b8e4b...5f2 Helt enig Her i huset har vi sluttet å kjøpe ferdigkrydder etter vi begynte å lage selv. Samme med kryddermiksen til fajitas!Anonymous poster hash: 1f7f8...77d
AndreasBR Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 (endret) De var utsolgt (!) for tacopakker i nærbutikken min, og jeg har lovet mannen at vi skal ha tacos i dag. Jeg har tacolefser og sauser, og grønnsaker. Og kjøttdeig. Men mangler krydderblandingen som kjøttdeigen skal koke/putre i. Jeg har et bra utvalg av krydder, men er usikker på hvilke som brukes for å få "tacosmaken"? Anonymous poster hash: b8e4b...5f2 Jeg ville sjeldens brukt slikt krydder i min taco.. Her er en ting jeg har lært av min tante: 1x lettrømme med holidaydip 1x Pastasas på glass 1x kjøttdeig Stek kjøttdeig, hiv oppi andre to ingrediensene, rør rundt og varm opp.. EVIG digg taco... Endret 2. februar 2015 av AndreasBR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå