Gå til innhold

Hjemmelaget tacokrydder? Til kjøttdeigen

Anbefalte innlegg

Skrevet

De var utsolgt (!) for tacopakker i nærbutikken min, og jeg har lovet mannen at vi skal ha tacos i dag. Jeg har tacolefser og sauser, og grønnsaker. Og kjøttdeig. Men mangler krydderblandingen som kjøttdeigen skal koke/putre i.

Jeg har et bra utvalg av krydder, men er usikker på hvilke som brukes for å få "tacosmaken"?

Anonymous poster hash: b8e4b...5f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blander bare masse spisskummin, paprikapulver (chilli om jeg er tøff!), pepper og salt sammen til det lukter taco :D Om du vil ha en "sausen" som gjerne dannes når tacokrydderet er i vann, så har du i litt potetmel og får vannet til å småkoke med kjøttet. :)

Anonymous poster hash: 5cfd7...d4f
Skrevet

Tacokrydder :

press hvitløk

rød chili i små biter

Spiskummin

Koriander

Paprikakrydder

Oregarno

Det er kjempegodt, har laget det mange ganger selv. :)

Skrevet

Ja, husk litt pepper og salt! :)

Skrevet

Jeg bruker kyllingkrydder (mix), hvitløk, paprika og litt anna stasj.

Mye bedre enn det ferdiglaga på butikken.

Ekstra godt med en dasj fløte oppi :D

Anonymous poster hash: 10796...55c
Skrevet

Om du ikke har fersk hvitløk og rød chili, kan du bruke hvitløkskrydder og chilikrydder. Bare prøv deg frem, men alle kombinasjonen av alle krydrene er nydelig. :)

Skrevet

Tusen takk til dere :blomst:

Jeg hadde ikke koriander i krydderskapet, men det ble kjempegodt med hvitløk, paprika, chili, spisskummin, oregano, salt og pepper. Mannen påstår at at det smakte MYE bedre enn med det ferdige krydderet som er i pakkene.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk til dere :blomst: Jeg hadde ikke koriander i krydderskapet, men det ble kjempegodt med hvitløk, paprika, chili, spisskummin, oregano, salt og pepper. Mannen påstår at at det smakte MYE bedre enn med det ferdige krydderet som er i pakkene. Anonymous poster hash: b8e4b...5f2

Helt enig :) Her i huset har vi sluttet å kjøpe ferdigkrydder etter vi begynte å lage selv. Samme med kryddermiksen til fajitas!

Anonymous poster hash: 1f7f8...77d

Skrevet (endret)

De var utsolgt (!) for tacopakker i nærbutikken min, og jeg har lovet mannen at vi skal ha tacos i dag. Jeg har tacolefser og sauser, og grønnsaker. Og kjøttdeig. Men mangler krydderblandingen som kjøttdeigen skal koke/putre i.

Jeg har et bra utvalg av krydder, men er usikker på hvilke som brukes for å få "tacosmaken"?

Jeg ville sjeldens brukt slikt krydder i min taco..

Her er en ting jeg har lært av min tante:

1x lettrømme med holidaydip

1x Pastasas på glass

1x kjøttdeig

Stek kjøttdeig, hiv oppi andre to ingrediensene, rør rundt og varm opp..

EVIG digg taco... :)

Endret av AndreasBR

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...