Gå til innhold

isjas nerven:sykepleiere

Fremhevede innlegg

Gjest 82 modell
Skrevet

Hei!Jeg lurer på en ting angående intramuskulære injeksjoner.Akkurat ferdig utdannet sykepleier,så jeg burde vel egentlig vite det. Når man setter intramuskulære injeksjoner, er det viktig å ikke treffe isjasnerven,da den kan bli skadet.Men hva kan i værste fall skje?Og vil i tilfelle skaden komme med en gang?Gruer meg litt til det,men de første gangene vil det jo være folk til stede..Glad for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk bare tak i dette..

http://www.felleskatalogen.no/default.asp?...C28E3716131.asp

bare trykk på linken oppforbi.

jeg tror ikke du skal prøve og være ner isjas nerven altså..det kan være smertefullt, jeg vet ikke hva som kan skje i ettertid om du skulle treffe den.

det skal nok gå så fint at!du har jo satt alle mulige sprøyter før?hvorfor skulle dette gå så galt..nesten det samme!

lykke til!

hilsen snart helsesekretær..

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du setter den i isjas-nerven kan personen bli lam.. (tror jeg).

Jeg fikk en slik i en annen nerve. Det var svært ubehagelig. Det spredde seg raskt et godt stykke rundt stikkstedet (en isende følelse som fulgte nervene videre), og jeg fikk sinnsykt hjertebank. Det var i prinsippet ikke farlig, men jeg ble kraftigere lammet over et større område og i en lenger periode enn planlagt.

Isjas-nerven går helt ned til føttene...Det blir antageligvis veldig vondt, og kan sikkert føre til at personen ikke kan løfte på beina.

MEN - dette er noe jeg tror! Jeg har ingen helsefaglig utdanning eller bakgrunn for å si noe sikkert om dette..

Skrevet

I verste fall kan man bli lam, men det er jo uansett veldig ubehagelig for pasienten.

Det er viktig å vite hvor man skal stikke, bruk en oppmålingsmetode fra en prosedyrebok så slipper du ubehagelige hendelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...