Gå til innhold

Pose-Carbonara uten melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Noen som vet om man kan tilberede carbonara-saus fra pose uten melk? Skal være 2.5 dl melk oppi, men lurer på om det funker med vann?

Anonymous poster hash: e0a07...d84
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror den blir ganske utvannet og flytende :Nikke:

Skrevet

Carbonara-saus lager du selv ved å røre 1-2 eggeplomme og parmesanost inn i nykokt pasta. Disse posegreiene er ikke carbonara.

• Liker 8
Skrevet

Det er mye raskere å lage ekte carbonara.

Og uten melk tror jeg ikke pose-"carbonara" vil fungere.

Anonymous poster hash: 4e195...280
Skrevet

Så selvgode dere er! Ts spør om POSE, hva med å svare på spørsmålet isteden for å gnåle og skryte over hvor flinke dere er til å lage hjemmelaget! Det er ikke interessant!!!

Anonymous poster hash: 4bd8d...7f9

• Liker 1
Skrevet

Så selvgode dere er! Ts spør om POSE, hva med å svare på spørsmålet isteden for å gnåle og skryte over hvor flinke dere er til å lage hjemmelaget! Det er ikke interessant!!!

Jeg ser ikke på disse svarene som gnåling eller skryting. Ekte pasta carbonara er superkjapt å lage. Mye raskere enn poseversjonen. Og veldig enkelt. Så man trenger ikke være så veldig flink....

• Liker 2
Skrevet

Pose er best :D

Anonymous poster hash: 35601...6ad
Skrevet

Og mht. spørsmålet til TS: Det er meget sjeldent vann kan erstatte melk i oppskrifter. Ja, begge er flytende. Men bortsett fra det, er det to ganske forskjellige ingredienser.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blandet de fleste pose-sausene uten melk og det har gått helt fint. Litt tynnere enn en vanlig saus, men like spisende for det. :)

Skrevet

Carbonara-saus lager du selv ved å røre 1-2 eggeplomme og parmesanost inn i nykokt pasta. Disse posegreiene er ikke carbonara.

Ikke glem fløten da kamerat... ;)

Skrevet

Ikke glem fløten da kamerat... ;)

Av og til er jeg crazy og bruker rømme istedenfor fløte :biggrin:

Skrevet

Nei, nå får du roe reka. Det er helt legitimt å oppfordre til å kutte ned på posematen. Det er bare masse tilsetningsstoffer og salt og smaker industri. Er man matsnobb fordi man ikke bruker posemat?

• Liker 2
Skrevet

Nei, nå får du roe reka. Det er helt legitimt å oppfordre til å kutte ned på posematen. Det er bare masse tilsetningsstoffer og salt og smaker industri. Er man matsnobb fordi man ikke bruker posemat?

Jeg kjøpte pose med noe greier idag! First price pasta formaggio,.. Skal kun tilsettes vann :-/ Kan jo ikke være spesielt godt.. :P

Skrevet

Jeg kjøpte pose med noe greier idag! First price pasta formaggio,.. Skal kun tilsettes vann :-/ Kan jo ikke være spesielt godt.. :P

Jeg levde på noe lignende når jeg studerte, hehe.. good times..

Skrevet

Jeg levde på noe lignende når jeg studerte, hehe.. good times..

Jeg studerer ikke -.-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...