Gå til innhold

Dårlig match med svigerfar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer svært dårlig overens med min svigerfar, og det går stort sett bra siden vi bor i hver vår landsdel. Men nå skal han komme på besøk til oss i vinterferien, og jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg... Vi er to heeelt forskjellige mennesker, jeg har lang utdanning, god jobb, har reist verden rundt, bodd forskjellige steder og er en sosial dame, svigerfar har så vidt vært utenfor husets fire vegger, har ingen utdannelse, en jobb som jeg VET at han ikke trives i, har lite sosialt nettverk fordi han rett og slett trives best alene - og det er ikke noe galt i det! Men nå skal vi jo fungere under samme tak noen dager, og det pleier å være en prøvelse for meg. Han er ikke hyggelig mot meg i det hele tatt, klager på alt jeg gjør og styrer med på min vanlige fritid, sier alltid høyt og tydelig at det er bortkastet med utdanning, er direkte skuffet over at jeg ikke "har gitt han barnebarn" (hans ord), og liker best å snakke om skrekkfilmer, detaljer fra ulykker og alvorlige skader han har sett (spesielt når vi spiser...), og har utrolig dårlig oppførsel generelt - raper når han har spist, legger brukt snus rett på bordet osv. Jeg prøver å være hyggelig så godt jeg kan for å ikke ødelegge for min mann som har et ok forhold til sin far, men jeg er helt utslitt etter et sånt besøk. Skulle gjerne spolt forbi hele vinterferien...

Dette ble visst litt klaging, beklager det, men måtte bare få det ut! ☺️ Skal sies at jeg syns min mann er totalt ulik sin far, så ikke vet jeg hvordan de klarer å ha såpass god kontakt - men det har jeg tenkt til å respektere 😊 Noen som har en overlevelsesguide?

Anonymous poster hash: ba2d2...4c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All ære til deg som inviterer denne mannen. Han høres ikke noe hyggelig ut. Tror kanskje du burde legge noen planer for deg selv den uka. Si noe sånt som: "Nå skal dere få ha litt guttetid sammen mens jeg går ut å....." Få det til å se ut som du gjør dem en tjeneste mens du unnslipper. Ellers skal du ikke finne deg i å bli fornærmet i eget hjem. Velg dine kamper med omhu, men hvis han virkelig tråkker deg på tærne så sett ham rolig men bestemt på plass. Si uten å heve stemmen mens du ser ham rett inn i øynene "det syns jeg ikke var noe hyggelig sagt." Eller avfeie ham med at dere gjør tingene på deres måte så kan han gjøre dem på sin i sitt hjem. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ha blitt veldig busy den uka han var på besøk. Avtal turer med venninner hit og dit. Eller dra på dagstur for å handle i byen. Eller lag deg et "prosjekt" du bare må få ferdig i i vinterferien (noe jobbrelatert - sett deg på biblioteket hver dag), oppussing, hva som helst.

Og når du MÅ være innom hjemme, så vær så overbærende som mulig. Og sett deg med ei bok eller se en film på pc`en med øreklokker på kveldstid sånn at du slipper å bli sittende å prate med han utover kveldene. Gå lange turer eller tren hver dag på treningssenteret.

Anonymous poster hash: c3dcb...066
Skrevet

Ekkelt med snusen, men det kan du vel bare be ham la være med så lenge han er på besøk hos dere. Eventuelt be din mann be ham om det, hvis det gjør ham mer lydhør.

Anonymous poster hash: 85352...287
Skrevet

Har du mulighet til å ta ut ferie og ta deg en tur?

Evt stikke andre steder etter jobb?

Hvis han klager på at du ikke er der, kan du jo si at du trodde han ikke likte deg pga alle tingene han sier til deg. Og at du var borte for å glede han :P

Skrevet

Dette er da noe mannen din må ta seg av, og ikke du. Det er dit hjem og gjest er gjest. Få mannen din til å ta deg på alvor og be han ta en prat med sin far.

Jeg hadde en svigermor som flytta på pynten, planter og malte peisen vår beige (vi hadde fått lagd en peis etter en modell vi fant på museum) når vi var på jobb!

Anonymous poster hash: 9b9a9...9e4
Skrevet

Dette er da noe mannen din må ta seg av, og ikke du. Det er dit hjem og gjest er gjest. Få mannen din til å ta deg på alvor og be han ta en prat med sin far.

Jeg hadde en svigermor som flytta på pynten, planter og malte peisen vår beige (vi hadde fått lagd en peis etter en modell vi fant på museum) når vi var på jobb!

:hakeslepp:

Anonymous poster hash: c3dcb...066

Skrevet

Shit! 😳😳😳

Anonymous poster hash: ef8e9...771

Gjest Solstråla88
Skrevet

Det der hadde gjort meg forbanna iallefall😳

Skrevet

Da hadde jeg søren meg bestilt en ny peis på hennes regning!! Fy så frekt!!

Skrevet

Drikk deg full til frokost og øk på utover dagen. Så går i det minste tiden litt fortere...

• Liker 2
Skrevet

Hva med å skjenke han full under hele oppholdet? 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...