Gå til innhold

Tatoveringer - virkelig noen som synes det er pent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over denne artikkelen på Kvinneguiden:

http://www.klikk.no/kvinneguiden/article1498821.ece

Den store stygge tatoveringen på brystet er erstattet med en enda større, og det blir fremstilt som en ekstrem og positiv forvandling.

Lurer av og til på om det er jeg som er for gammel, men hvem er det egentlig som synes store iøyenfallende tatoveringer er pent? Ja, jeg har skjønt mange tror stor tatovering gjør dem spesiell og kanskje gir dem et "bad boy"-image. Men hvor spesielt er det når så mange har det? Kfr. Paradise Hotel - en periode skulle jo alle ha tatovert hele den ene armen.

Tatoveringer varer hele livet, og vil være der også når huden har seget og kanskje er blitt rynkete.

Usikker på hvor jeg vil med dette, jeg bare synes det er så underlig at mange gjør slikt med kroppen frivillig.

Anonymous poster hash: 1e0c6...0b7
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg.

Anonymous poster hash: f5db4...464
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er heller ikke særlig glad i tatoveringer... Ville aldri i verden hatt en selv. Om jeg skulle hatt så skulle det vært en plass jeg kunne skjult og vist frem som jeg vil, ikke på armen eller noe sånn. Usj. Men folk skal få gjøre som de vil! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er fint og har tre tatoveringer selv. Syns ikke noe om folk som skal rakke ned på de med tatoveringer. Greit, du syns ikke det er fint. Men det er min kropp og jeg bestemmer over den. Jeg bryr meg så lite om hva folk gjør eller ikke gjør med sine kropper. Har du ikke tatovering? Fint for deg! Har du tatovering? Fint for deg!

• Liker 16
Skrevet

Jeg synes tatoveringer kan være veldig fint! Men det kommer veldig an på, både personen som bærer de(n), fargebruk, motiv osv.

Skrevet

Jeg synes tatoveringer er pent kun hvis de er originale, vel utført og bra plassert. Har et par stykker selv, og hvis jeg finner det perfekte motivet kommer jeg nok til å ta flere.

Skrevet

Jeg liker det, spesielt når de er såpass fine og gjennomførte som de hun har.

Anonymous poster hash: afba2...69d
  • Liker 1
Skrevet

Det er mange knallfine. Og mindre fine, men som likevel kan være spesielle fordi de forteller en historie. Og noen jeg aldri ville hatt, men som er flotte stykker kunst likevel. Jo, jeg liker tatoveringer.

• Liker 1
Skrevet

Tattoveringer ja. Kommer gjerne i tospann med "livets skole" som utdanning på facebook. Forferdelig stygt, og tegn på manglende intelligens.

Anonymous poster hash: af3c9...859
  • Liker 5
Skrevet

Tattoveringer ja. Kommer gjerne i tospann med "livets skole" som utdanning på facebook. Forferdelig stygt, og tegn på manglende intelligens.

Anonymous poster hash: af3c9...859

Vel, man klarer iallfall å skrive tatoveringer korrekt.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns hele artikkelen er merkelig. Først av, hvis en er redd for laser så velger en da vitterlig ikke å gjøre tatoveringen større, da blir det bare mer å fjerne om en ombestemmer seg igjen senere.
Jeg er ikke stor fan av tatoveringer og piercinger, det må jeg innrømme. Men jeg har ingenting imot dem annet enn at jeg ikke vil ha det selv. Det virker i grunn bare ulogisk at en skal dekke den over med enda en tatovering.

Skrevet

Syns hele artikkelen er merkelig. Først av, hvis en er redd for laser så velger en da vitterlig ikke å gjøre tatoveringen større, da blir det bare mer å fjerne om en ombestemmer seg igjen senere.

Jeg er ikke stor fan av tatoveringer og piercinger, det må jeg innrømme. Men jeg har ingenting imot dem annet enn at jeg ikke vil ha det selv. Det virker i grunn bare ulogisk at en skal dekke den over med enda en tatovering.

Cover up er aldri ulogisk. Hun liker jo tydeligvis tatoveringer. Men har av en eller annen grunn blitt misfornøyd med akkurat DEN.

• Liker 4
Skrevet

De som har tatt det syns hvertfall ikke det er pent, nei.

Fint folk har forskjellige meninger ;)

Anonymous poster hash: dec44...4d9
Skrevet

Cover up er aldri ulogisk. Hun liker jo tydeligvis tatoveringer. Men har av en eller annen grunn blitt misfornøyd med akkurat DEN.

Hva gjør hun om hun blir lei av den nye tatoveringen? Jo, dekker den til. Det er høy sannsynlighet for at en blir lei av en tatovering når en først har blitt lei av en. Det er begrenset hvor mye en kan dekke en tatovering.

Skrevet

Hva gjør hun om hun blir lei av den nye tatoveringen? Jo, dekker den til. Det er høy sannsynlighet for at en blir lei av en tatovering når en først har blitt lei av en. Det er begrenset hvor mye en kan dekke en tatovering.

Neida, det er det ikke. Du ser jo en soleklar forskjell i hvordan den ser ut, hvor god den er, linjer, farger alt. Det er mye mer sannsynlig at man blir lei noe man anser som ufullkomment enn noe man anser som perfekt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har flere tatoveringer selv, så jeg liker det. Det er jo opp til enhver hva man synes er pent, da pent i seg selv er høyst subjektivt ;)

• Liker 3
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Jeg vil si det er bedre å ha store gjennomførte tatoveringer enn dalmatiner-looken mange ender opp med.(mange små tatoveringer i alle kriker og kroker)

Skrevet

Jeg er enig, jeg synes det er tacky. På det verste er det helt forferderlig, på det beste er det knapt synlig - men man er fortsatt finere uten.

Den verste jeg har sett er tatoveringen som dekker hele korsryggen til Cheryl Cole. Hun er jo en ellers pen jente. Men du kan ta jenta ut av arbeiderklassen, men ikke arbeiderklassen ut av jenta...

Anonymous poster hash: 08133...823
  • Liker 2
Skrevet

Interessant å observere at de fleste som ikke liker tatoveringer snakker meget stygt og nedlatende om de som har det, mens de som liker tatoveringer er mer hyggelige i sine kommentarer og sier at folk får mene hva de vil.

Ikke bare i denne tråden, men i så og si alle tråder og kommentarfelt jeg har lest om dette emnet. Men for å svare på spørsmålet; ja, jeg synes det kan være pent med tatoveringer.

• Liker 9
Skrevet

Jeg har tatoveringer selv og er fornøyd med dem, og syns det er pent på andre.
Men jeg syns ikke nødvendigvis at absolutt alle tatoveringer er like pene på alle.
Det er litt som med en kjole; to damer kan ha på seg samme kjole, men det betyr ikke nødvendigvis at begge damene kler kjolen og kan bære den med stil.

Tatoveringene må passe med personens utstråling og personlighet, og ikke minst at de henger sammen på en logisk måte hvis det er flere tatoveringer på samme kropp.

Men sånn utover det tenker jeg at folk må få gjøre hva de vil med sin egen kropp så lenge det ikke skader andre på noen måte. Og vi er alle forskjellige. Jeg liker tatoveringer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...