Gå til innhold

Katter og flytting

Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med katter og flytting?

Naboen flyttet og det gikk fint, men de hadde en inne-katt som aldri var ute.

Jeg har ikke katt ennå, men vurderer. ettersom jeg kommer til å flytte fra hvor jeg bor nå om 1-2 år er jeg litt usikker.

Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt fint. Husk å la katten være inne minst 2-3 uker før du slipper den ut. Den vil fort finne sitt territorium på det nye stedet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på dette.

Vi har nemlig bare flyttet ca en kilometer,og dermed kan det jo godt være at katten har vært i området før... Synes så synd på ham som må være inne i dette varme været.Tenkte jeg skulle holde ham inne i en uke jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint, skal du se. Bare ikke slipp katten ut før det er gått 1-2 uker. Da kan den gå seg bort, evt. forsøke å komme seg tilbake til der dere bodde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare innom

Hei.

Vi har flyttet med vår puse-frøken 5 ganger, i tillegg til at hun er med på hytta innimellom. Hun har alltid fått lov til å gå ut, når hun har "gitt beskjed" om at hun ville det. Det har aldri gått 1-2 uker.. da tror jeg hun hadde blitt gal. Et par av gangene har hun gått ut alerede første kvelden, og andre ganger har hun ønsket å være inne for å utforske hus/leilighet litt først. Det har alltid gått bra, hun har alltid forstått hvor hun skal komme tilbake til, og hun har aldri vært lenge borte.

Det går helt sikkert veldig fint. Bruk bare katte-sele de første gangene ute, til du ser at hun/han skjønner hvor inngangen er osv, så går det sikkert smertefritt!!

Lykket til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hillary..

Eieren må være ute med katten i begynnelsen.

Dette er kanksje spesielt viktig hvis man flytter kort. Jeg har selv opplevd å plassere katten hos familie i ferien, at den smetter ut og går hjem til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyttet katter 2 ganger. Holdt de inne i ca 1 uke. De 3 siste dagene var det konstant mjauing foran vinduer og døra. Vi gikk ut med de første gangen slik at de hadde noe kjent å forholde seg til.

Det er lurt å venne de til 1 rom om gangen. Lukk igjen alle dører og slipp de ut i stua. Ha kjente ting som teppe og leker fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...