AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 Skal kjøpe fond for 50 000kr. Er det lurt og kjøpe indeks fond som er fokusert i usa ? Selv om dem er på det høyeste?Anonymous poster hash: d0db6...e21
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 Det amerikanske markedet går så det suser om dagen, så det er ikke utenkelig at det vil fortsette å stige, men det kan fort komme en korreksjon. Hadde det vært mulig å vite fasitsvaret hadde man kunnet bli mangemillionær. En viktig faktor er hvor lang tidshorisont du har. Snakker vi 20-30 år er nok sansynligheten størst for at det er mye å tjene på det amerikanske markedet. Anonymous poster hash: 1b762...979
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Det amerikanske markedet går så det suser om dagen, så det er ikke utenkelig at det vil fortsette å stige, men det kan fort komme en korreksjon. Hadde det vært mulig å vite fasitsvaret hadde man kunnet bli mangemillionær. En viktig faktor er hvor lang tidshorisont du har. Snakker vi 20-30 år er nok sansynligheten størst for at det er mye å tjene på det amerikanske markedet.Anonymous poster hash: 1b762...979 Oki. Sparer og skal ha penge der ihvertfall 20-40år. Takk.Anonymous poster hash: d0db6...e21
Musicman Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 Kjøper du KLP aksjeverden eller DNB Global indeks, plasserer du 50-60% i USA uansett. De siste 40-50% er det greit å plassere i resten av verden, spør du meg. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #5 Skrevet 31. januar 2015 Kjøper du KLP aksjeverden eller DNB Global indeks, plasserer du 50-60% i USA uansett. De siste 40-50% er det greit å plassere i resten av verden, spør du meg. KLP AksjeVerden Indeks inkluderer også fremvoksende markeder. Det hadde ikke overrasket meg at DNB øker forvaltningshonoraret på et senere tidspunkt, og da må man realisere gevinsten for å bytte fond. Det er jo også mulig at DNB går konkurs eller slår seg sammen med annen bank i løpet av de neste 40 årene, og at man blir tvunget til å realisere gevinsten. Derfor synes jeg KLP-fondet er det beste valget. (KLP=Kommunal Landspensjonskasse) Anonymous poster hash: aedcd...a8e 1
Musicman Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Gode poenger angående DNB og forvaltningsavgift, men jeg tror ikke man må realisere gevinst hvis fondene til DNB blir slått sammen med et annet norsk fond. Så vidt jeg vet fikk alle fondskunder i Postbanken flyttet sine andeler inn i DNBs tilsvarende fond uten å realisere gevinst, da Postbanken ble slått sammen med DNB for noen år siden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå