Gå til innhold

Gynekolog og spiseforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må til gynekolog for å ta en sjekk og også bekymrer jeg meg veldig. For det første er jeg undervektig og har jo ikke menstruasjon. Vil helst ikke snakke om det med en gynekolog, men hva kommer vedkommende til å si når jeg ikke menstruerer og er undervektig? Vet jo alt om skadevirkninger etc.

Anonymous poster hash: d6d4e...249

Videoannonse
Annonse
Skrevet

H*n kommer til å si det alle andre fornuftige mennesker har sagt til deg,

"Du må spise mere. Du ødelegger kroppen din. Du holder på å begå selvmord i slow motion"

Anonymous poster hash: b1acc...746
  • Liker 1
Skrevet

Sannsynligvis vil h*n prøve å forklare deg hvilken stor skade dette kan få for kroppen din. Men det er vel det du regner med og gruer deg til også. Håper du får hjelp med vektproblemet ditt.

Anonymous poster hash: a9e9c...d81
Skrevet

Har du en diagnostisert spiseforstyrrelse, og skal du til gynekolog i sammenheng med tapt menstruasjon?

Gynekologen vil kanskje påpeke hvor viktig det er med normalvekt og riktig kost med tanke på hormonendringer og komplikasjoner som følge av spiseforstyrrelser.

Bortsett fra det, tror og håper jeg at gynekologen har respekt for at spiseforstyrrelser, psykiske lidelser og ernæring ikke er hennes fagfelt, og ikke sier noe særlig om det.

Jeg har selv hatt anoreksia, og har IKKE opplevd å bli "dømt" av gynekolog, tannlege etc, når jeg har oppsøkt hjelp for helseproblematikk som var bi-effekter av spiseforstyrrelsene.

Lykke til! :blomst:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...