Moens Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 Hei! Vi har et kjøkken som i og for seg er ok. Men det aller verste er gulvet!! Vi snakker grågrønt lineoleum, som skriker "gammel mann bodde her på 70-80 tallet"! Jeg HATER det gulvet!! Jeg har et teppe der nå, men det hjelper ikke. Det gjør det bare verre:/ hehe. Er det en kjapp løsning jeg ikke har prøvd ut? Lurer på hva som er under da.. Men redd for at det er verre...
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 http://www.ifi.no/male-linoleumsgulv Anonymous poster hash: 3e832...149
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 http://www.ifi.no/male-linoleumsgulv Anonymous poster hash: 3e832...149 Om det er linoleum da? Linoleum er laget av naturmaterialer og var ganske eksklusivt og dyrt den gang da.... Høres mer ut som vinyl = plast. Anonymous poster hash: 20547...9c4
Moens Skrevet 30. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2015 Har blitt fortalt at det er linoleum:/
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Mange blander og kaller alt linoleum selv om det er vinyl... Linoleum er faktisk ofte fint og eldes gjerne med sjarm, men de trenger gjerne litt behandling samt at de kan males. Det er også et veldig hardt belegg i forhold til vinyl. Hva med en tur i en gulvbutikk og se på linoleum vs vinyl? Da kan du også høre hva slags alternativer du har. Anonymous poster hash: fc357...3a0
Yvelia Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Høres ut som samme gulv vi hadde på bad, kjøkken og vaskerom når vi flyttet inn hvor vi bor nå. Hvorfor ikke bare legge pergo gulv oppå? Det gjorde vi på kjøkkenet, tok ikke lange tida, og var lett å få til.
Zienna Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Du kan male både vinyl- og linoleumsgolv. Viktig å rengjøre godt, bruke heftgrunn og 3.stjerners golvmaling.
Muffinsdilla Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har malt linoleumsgulvet i huset vårt. Brukte både polishfjerner og pussemaskin for å rubbe ned overflaten. Deretter 2 strøk trestjerners gulvmaling. Fungerte utmerket! Kjempefornøyd med resultatet, og foreløpig ser vi ingen slitasjemerker.
Gjest Elseby13 Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 (endret) Legg Klikk-vinyl over (google it) Superlett og veldig pent!! Det finnes knapt noe som er lettere å få til, du trenger ikke engang lim under! Endret 2. februar 2015 av Elseby13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå