Gå til innhold

Nå skal utleiere steke i sitt eget fett - hahaha!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nrk.no/norge/_-leietakerne-sitter-med-gode-kort-pa-handa-1.12179637

Antall boliger som ligger ute for leie har økt dramatisk. På to år har feks antall utleieboliger i Oslo som er tilgjengelig nesten fordoblet seg.

Før kunne utleiere bruke få dager til å skaffe nye leieboere, mens nå kan det ta måneder.

Hehe! Dette var på tide. I de kommende årene må utleiere være servile og ikke være kresne på leieboere. Og prisene skal ned!

Det skal bli slutt på den tiden hvor potensielle leietakere må stå med lua i hånden og nærmest gjennomgå jobbintervju for å få leie boligen deres.

Hilsen leieboer fra helvete.

Anonymous poster hash: c26fd...210
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Anubiel
Skrevet

Jøss, for et utbrudd. Jeg lar heller leiligheten stå tom enn å leie ut til en som deg.

Det vil alltid være mulig å leie ut dersom du har bolig i rett størrelse på rett sted til rett pris.

Skrevet

det spørs jo heelt hvor denne bnoligen er det da. Vi leier ut litt over 20 kvaderat til 9000 I Oslo (noe som jo er hårrreisende dyrt) men har alltid hatt minst 300 folk som vil bo der... Tror dette (i så tilfelle) primært vil gå utover de mindre atraktive utleieobjektene...

Anonymous poster hash: 41ce2...075
  • Liker 2
Skrevet

det spørs jo heelt hvor denne bnoligen er det da. Vi leier ut litt over 20 kvaderat til 9000 I Oslo (noe som jo er hårrreisende dyrt) men har alltid hatt minst 300 folk som vil bo der... Tror dette (i så tilfelle) primært vil gå utover de mindre atraktive utleieobjektene... Anonymous poster hash: 41ce2...075

Jeg betaler 9000 kr inkludert alt for en 100 kvadrat med hage og parkeringsplass i utkanten av Oslo, villaområdet og "vestkanten". Helt sykt at noen betaler 9000 for 20 kvadrat, og syntes egentlig det er ganske ille at du legger prisen så høyt også.

Anonymous poster hash: ab2e9...f53

• Liker 21
Skrevet

Jøss, for et utbrudd. Jeg lar heller leiligheten stå tom enn å leie ut til en som deg.

Det vil alltid være mulig å leie ut dersom du har bolig i rett størrelse på rett sted til rett pris.

Ikke vær så skråsikker. Om noen år kommer du til å trygle om å få leie ut til en som meg. Prisene skal ned og tilbud/etterspørsel skal gå den rette veien. Muahaha

• Liker 1
Skrevet

Ikke vær så skråsikker. Om noen år kommer du til å trygle om å få leie ut til en som meg. Prisene skal ned og tilbud/etterspørsel skal gå den rette veien. Muahaha

Har du planer om å bygge et titusentalls leiligheter i Oslo da eller, for å få dette voldsomme overskuddet av utleieleiligheter du ser for deg.

Anonymous poster hash: cea13...29c

• Liker 6
Gjest Anubiel
Skrevet

Vi får nå se da. Enn så lenge så er det ikke mangel på villige leietakere på Frogner.

Skrevet

Har du planer om å bygge et titusentalls leiligheter i Oslo da eller, for å få dette voldsomme overskuddet av utleieleiligheter du ser for deg.

Anonymous poster hash: cea13...29c

Så hva er grunnen til at antall utleieboliger tilgjengelig nesten har doblet seg i Oslo på 2 år nå?

Skrevet

Samme her og :)

Lar heller leiligheten stå tom enn å huse en surmaga leietaker. Til det er ikke vi så avhengig av leieinntektene. Og det har heller ikke vært stille de gangene vi legger ut annonsen på finn.no

Anonymous poster hash: 15f0a...55b

• Liker 3
Skrevet

Ikke vær så skråsikker. Om noen år kommer du til å trygle om å få leie ut til en som meg. Prisene skal ned og tilbud/etterspørsel skal gå den rette veien. Muahaha Anonymous poster hash: c26fd...210

Hadde ikke vært så skråsikker om jeg var deg. Er ikke alle som leier ut leilighet som er avhengig av den inntekten. Foreldrene mine hadde også latt leiligheten stå tom fremfor å leie ut til "sånne som deg". De taper mer penger på å leie ut til idioter.

Anonymous poster hash: 6b2e2...357

• Liker 5
Skrevet

Samme her og :)

Lar heller leiligheten stå tom enn å huse en surmaga leietaker. Til det er ikke vi så avhengig av leieinntektene. Og det har heller ikke vært stille de gangene vi legger ut annonsen på finn.no

Boliglånet ditt skal betales, huset skal flikkes på, ny bil skal du ha, ny flatskjerm.... Leieinntektene vil du fortsatt trenge. Som mange andre utleiere.

Nå er det pay-pack-time for leieboere. Bare å sette igang oppussing av utleieleiligheten din fortere enn fy og sette ned leien.

• Liker 2
Skrevet

Boliglånet ditt skal betales, huset skal flikkes på, ny bil skal du ha, ny flatskjerm.... Leieinntektene vil du fortsatt trenge. Som mange andre utleiere.Nå er det pay-pack-time for leieboere. Bare å sette igang oppussing av utleieleiligheten din fortere enn fy og sette ned leien. Anonymous poster hash: c26fd...210

Vær ikke så sikker på det, du.

Enebolig på beste vest til 12millioner, lån på under 2millioner og leieinntekter på 12 000kr/mnd. Vår egen inntekt på 1.3 millioner i året. Leieinntektene går rett på sparekonto de. Og det har de vært i 3år.

Som jeg skrev tidligere, jeg lat den heller stå tom enn å leie ut til deg :)

• Liker 4
Skrevet

Enebolig på beste vest til 12millioner, lån på under 2millioner og leieinntekter på 12 000kr/mnd. Vår egen inntekt på 1.3 millioner i året. Leieinntektene går rett på sparekonto de. Og det har de vært i 3år.

Og der kom Heisann Montebello.

Mye vil ha mer. Og du vil ha mer, sammen med et stort antall andre kriske utleiere.

• Liker 2
Skrevet

Veldig få er avhengig av å få inn husleie kontinuerlig. Til det er det et for stort sammensurium av avgifter, skatter og avdrag i omløp.

PS! Myndighetenes er, gjennom sitt økonomiske press på huseiere, vel så ansvarlig for det høye prisnivået i utleiemarkedet.

Anonymous poster hash: 545f5...2fc
  • Liker 3
Skrevet

Jeg betaler 9000 kr inkludert alt for en 100 kvadrat med hage og parkeringsplass i utkanten av Oslo, villaområdet og "vestkanten". Helt sykt at noen betaler 9000 for 20 kvadrat, og syntes egentlig det er ganske ille at du legger prisen så høyt også.

Anonymous poster hash: ab2e9...f53

Mange folk er villig til å betale for det, har leid ut i mange år og har aldri hatt noe problem med det. Det skal sies at det er en grisefin hybel på en veldig bra adresse. Det er markedet som bestemmer, og jeg har 0 dårlig sanvittighet for å leie ut til markedspris. Jeg driver ikke med veldedighet når jeg leier ut, det gjør jeg når jeg gir til redd barna.

Anonymous poster hash: 41ce2...075

• Liker 4
Skrevet

Anonymous poster hash: 15f0a...55b [/acronym

Arv er en fin bil, den inntekten er altfor lav til å forsvare 12 mill

Og hvorfor i all verden setter dere inn på sparekonto til negativ reell rente når dere har lån? Troll eller gjøk...

Anonymous poster hash: 12131...cd5

• Liker 2
Skrevet

Anonymous poster hash: 12131...cd5

Vi har som alle andre startet med å bo i bøttekott og oppgraderte etterhvert som vi klarte å betale ned på lån.

Hvordan vi disponerer pengene er vel ikke din sak. Det er heller ikke det innlegget handler om.

• Liker 3
Skrevet

Vi får nå se da. Enn så lenge så er det ikke mangel på villige leietakere på Frogner.

Samme her. Og jeg får 17. i måneden nå, i motsetning til 14 for kortere tid siden. De bygger ikke flere boliger på Frogner, det forblir et pressområde.

Heldigvis er jeg ikke avhengig av å leie ut og må ikke ta til takke med noen. Dårlige leietakere er som en sykdom.

Anonymous poster hash: 5887e...bbb

• Liker 5
Skrevet

Dette syns jeg er herlig å høre. Nå eier jeg min egen leilighet, men har i mange år betalt store summer på andres formue i et marked som har kokt. Leieprisene har vært, og er fremdeles, helt syke. Håper de synker godt slik at studenter kan konsentrere seg om studier, og ikke må jobbe seg i hjel ved siden av studiene for å få råd til å betale leia.

Anonymous poster hash: 08f13...178
  • Liker 8
Skrevet

Samme her. Og jeg får 17. i måneden nå, i motsetning til 14 for kortere tid siden. De bygger ikke flere boliger på Frogner, det forblir et pressområde. Heldigvis er jeg ikke avhengig av å leie ut og må ikke ta til takke med noen. Dårlige leietakere er som en sykdom. Anonymous poster hash: 5887e...bbb

Også er det noen som alltids ikke vil få lån. Eller arbeidsinnvandrere som vil bo sentralt og på vestkanten :) ikke noe problem å leie ut da.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...