AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 Er så drittlei av at en av de single venninnene mine tror at hele livet skal bli perfekt om hun endelig får seg en type! Hun klager hele tiden over at hun er singel. Hun får ny jobb, men det er bare dritt fordi hun er singel. Hun kjøper seg et hus alene men det er ikke gøy å faktisk kjøpe et hus på egenhånd, nei det er bare dritt fordi hun er singel og ville heller ha kjøpt hus med kjæresten. Hun har en million venner men det er bare dritt fordi de har kjærester og det har ikke hun. (alle har ikke det men INGEN har det så vondt som henne såklart) Og hvis jeg kommer med gode ord/oppmuntringer/hva hun nå enn trenger så er det også BARE DRITT! Fordi jeg har type! Så jeg vet ikke hvordan hun har det! Samme hva jeg gjør eller sier så er det irrellevant fordi hun er singel og jeg ikke. Hun selv klassifiserer folk i forhold som overmennesker og single folk som "stakkars meg/deg" og nekter å se at alle er like mye verdt enten de er i et forhold eller ikke.. Sannheten er at jeg har også kjøpt leilighet alene, hatt enn million venner som var i et forhold og fått ny jobb da jeg var singel, og jeg var singel til jeg var 23 år!! Men jeg klagde ikke over alt for det! OG hadde jeg vært så bitter og synes så synd på meg selv som det hun gjør så hadde jeg også fortsatt vært singel! Det verste av alt er at hun ikke er selektiv over hvem hun klager til så enden på visa er jo at ingen gutter vil ha henne fordi hun klager over at hun er singel HELE TIDEN! Og hvis en eller annen gutt skulle vise litt interesse så hiver hun seg over han og ringer etter 12 på kvelden og sender endeløse meldinger og forstår ikke hvorfor hun blir avvist? Er ingen mannfolk som liker å bli kvalt. Når hun spør om råd sier jeg at hun kanskje bør la meldingene vente litt på seg fordi gutter liker å jakte, men det har hun ikke tid tid til, og dermed skjer det samme igjen. Så blir hun sur fordi jeg gav henne det rådet hun spurte om, fordi "Hvorfor kan ingen like meg som jeg er?". Hun gir jo ingen tid til å bli kjent med henne slik som hun er fordi hun jager dem vekk lenge før de får tenkt tanken..! Nå kjenner jeg at jeg er skikkelig lei. Gir snart opp hele vennskapet, for alt handler om henne og at hun er singel. Hun spør ALDRI meg hvordan jeg har det, hun er så selvsentrert at det er flaut! Til dere single: det er lov å klage og være lei seg i ny og ne, det er ikke alltid gøy å være singel og ønske noe annet. Men hvis du ikke nyter livet er det ofte slik at ingen vil nyte deg heller...! Anonymous poster hash: 07251...9e0 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 Vil påstå at venninna di er litt mer ekstrem enn de fleste andre.. Jeg har i hvert fall ingen venner som oppfører seg sånn. En grei ting å husker er å aldri sende en ny melding hvis man ikke har fått svar på den første, her snakker vi på snapchat, facebook, vanlige meldinger osv.. Anonymous poster hash: a076d...f43 1
Target_Aquired Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Det du beskriver er vel typisk for den generasjonen, eller?
Nettinettet Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 Vil påstå at venninna di er litt mer ekstrem enn de fleste andre.. Jeg har i hvert fall ingen venner som oppfører seg sånn. En grei ting å husker er å aldri sende en ny melding hvis man ikke har fått svar på den første, her snakker vi på snapchat, facebook, vanlige meldinger osv..Anonymous poster hash: a076d...f43 Viktig å huske på at man ofte har venner som er lik seg selv. Så at du ikke har venner som oppfører seg slik har nok med at du ikke er sånn eller har vokst opp i ett miljø som er sånn. Jeg har hatt mange venner som har vært sånn, og jeg har vært sånn selv. Nå som jeg jobber med slike mennesker, så ser jeg hvor mange som har det på denne måten. Både kvinner og menn. De ser det dessverre ikke selv og eneste måten de kan komme seg ut av det er å få klar beskjed fra noen om hvordan de oppfattes av andre. Det du beskriver er vel typisk for den generasjonen, eller? Jeg er 77 modell, og av det jeg ser i jobben min, er det flest i min generasjon som er sånn. Det kan også være fordi når man nærmer seg 40 så får man litt mer selvinnsikt og forstår at man faktisk må ta tak i disse tingene, og at de yngre som er sånn fortsatt går rundt og tror de er perfekte som de er. 1
Target_Aquired Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Viktig å huske på at man ofte har venner som er lik seg selv. Så at du ikke har venner som oppfører seg slik har nok med at du ikke er sånn eller har vokst opp i ett miljø som er sånn. Jeg har hatt mange venner som har vært sånn, og jeg har vært sånn selv. Nå som jeg jobber med slike mennesker, så ser jeg hvor mange som har det på denne måten. Både kvinner og menn. De ser det dessverre ikke selv og eneste måten de kan komme seg ut av det er å få klar beskjed fra noen om hvordan de oppfattes av andre. Jeg er 77 modell, og av det jeg ser i jobben min, er det flest i min generasjon som er sånn. Det kan også være fordi når man nærmer seg 40 så får man litt mer selvinnsikt og forstår at man faktisk må ta tak i disse tingene, og at de yngre som er sånn fortsatt går rundt og tror de er perfekte som de er. Mulig det begynte med din generasjon. Men når jeg leser og hører fra dagens ungdom, om alle kravene til en mann, så må en begynne å lure. Ikke rart de er single.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 Mulig det begynte med din generasjon. Men når jeg leser og hører fra dagens ungdom, om alle kravene til en mann, så må en begynne å lure. Ikke rart de er single. Hvilke krav er det de har da? Anonymous poster hash: 8bea5...0a8
Nettinettet Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 Mulig det begynte med din generasjon. Men når jeg leser og hører fra dagens ungdom, om alle kravene til en mann, så må en begynne å lure. Ikke rart de er single. Men å ha høye krav til en PARTNER (menn og kvinner har like høye krav) er noe helt annet enn det venninnen til TS sliter med. Det hun sliter med er at hun ikke er tilfreds med livet og skylder på singelstatusen kontra å ta tak i seg selv. Kvinner som henne (og menn som henne) har desperat behov for å føle seg elsket og tror at den eneste løsningen er å finne noen som vil elske dem. De driter egentlig i om de passer sammen med personen, liker personen han/henne så er de klare som ett egg! Og de ser det ikke selv.. trist! 2
Becka Skrevet 30. januar 2015 #8 Skrevet 30. januar 2015 Jeg syntes også venninna di er på det ekstreme. Men, når det er sagt, så er det også en del folk som er i forhold som gjør det kjipt for den single, nettopp å være singel også. For nå skal dere høre; Folk som er i forhold, har en lei tendens til å skulle " spleise", eller gi "trøstende ord" som " du finner nok noen du også", " De kommer når du minst venter det", " Har du hørt at Mr.x er blitt singel igjen, han kan du jo prøve deg på! " Og den litt eldre generasjonen, " Nei bryllup kan vi se langt etter med deg ", " Skal du noen gang finne en mann nå du jekke på krava litt! " osv osv... Ja jeg kan forsette. Det er det jeg ofte hører, og det er ofte en tema som blir tatt opp, av andre opptatte folk!! Så er det rart vi føler press? Nå er jeg fra bygda, så jeg kjenner nok ekstra mye på det. Skulle bodd i NY, og ting ville vært helt annerledes. Ingen press, og det er helt OK å være singel selv om man er passeert 30.... !! 2
Target_Aquired Skrevet 30. januar 2015 #9 Skrevet 30. januar 2015 Hvilke krav er det de har da? Anonymous poster hash: 8bea5...0a8 Har fått hakeslepp noen ganger, det er alt fra høyde, farge, utdanning, alder, klesstil, tyngde osv. Listen er lang. Men dette er ganske ekstremt, for en håpe.....
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #10 Skrevet 30. januar 2015 Jeg syntes også venninna di er på det ekstreme. Men, når det er sagt, så er det også en del folk som er i forhold som gjør det kjipt for den single, nettopp å være singel også. For nå skal dere høre; Folk som er i forhold, har en lei tendens til å skulle " spleise", eller gi "trøstende ord" som " du finner nok noen du også", " De kommer når du minst venter det", " Har du hørt at Mr.x er blitt singel igjen, han kan du jo prøve deg på! " Og den litt eldre generasjonen, " Nei bryllup kan vi se langt etter med deg ", " Skal du noen gang finne en mann nå du jekke på krava litt! " osv osv... Ja jeg kan forsette. Det er det jeg ofte hører, og det er ofte en tema som blir tatt opp, av andre opptatte folk!! Så er det rart vi føler press? Nå er jeg fra bygda, så jeg kjenner nok ekstra mye på det. Skulle bodd i NY, og ting ville vært helt annerledes. Ingen press, og det er helt OK å være singel selv om man er passeert 30.... !! Hun er ekstrem, og jeg har vært singel så lenge selv at jeg vet alle de irriterende tingene folk i forhold sier, derfor holder jeg meg unna sånne teite ting. Jeg hadde blandt annet en venninne som prøvde å spleise meg med en fysisk utviklingshemmet fordi hun mente jeg trengte da ikke barn? Men hun klager over at ingen vil spleise henne, og en annen venninne prøvde å spleise henne ble hun sur. Jeg har sagt at jeg ikke har noen kompiser jeg synes passe til henne/de er for barnslige e.l. og at jeg ikke kommer til å spleise henne med en eller annen random fyr bare for å spleise, men gjør jo det med folk man tror passer sammen. Med mindre hun er intrisert i en kompis av meg, da kan jeg prøve å spleise dem. Jeg sier hun IKKE må jekke på kravene "bare fordi". Jeg prøver å gi henne positiv tilbakemelding, f.eks da hun kjøpte hus så sa jeg hvor utrolig heldig hun er som faktisk hadde råd til det på egenhånd, påpekte de venninnene vi har som ikke har råd, og hjalp henne å flytte inn/male, og snakket om hvor gira jeg var da jeg kjøpte meg hus (jeg var også singel og synes det var dritkult å kjøpe på egenhånd). Ingenting nytter. LIVET SUGER fordi hun er singel. Jeg er redd hun aldri kommer seg utav det.. Anonymous poster hash: 07251...9e0
Nettinettet Skrevet 30. januar 2015 #11 Skrevet 30. januar 2015 Mest sannsynlig vil hun nok ikke det. Hvis ikke en fyr hun treffer forteller henne det du har fortalt oss. Kanskje hun tar selvkritikk og tar kontroll over ting da.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #12 Skrevet 30. januar 2015 Mest sannsynlig vil hun nok ikke det. Hvis ikke en fyr hun treffer forteller henne det du har fortalt oss. Kanskje hun tar selvkritikk og tar kontroll over ting da. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre enn å bare "være der" for henne. Skulle ønske hun kom seg ut av smørja.. Synes egentlig det hele er ganske trist Anonymous poster hash: 07251...9e0
Nettinettet Skrevet 30. januar 2015 #13 Skrevet 30. januar 2015 Vet ikke hva mer jeg kan gjøre enn å bare "være der" for henne. Skulle ønske hun kom seg ut av smørja.. Synes egentlig det hele er ganske trist Anonymous poster hash: 07251...9e0 ja det er kjempe trist. For min del måtte jeg få kjeft for å forstå ting. Ei bekjent som var sjalu på meg hadde behov for å lirke av seg all dritt hun kunne komme på om meg til meg, og selv om det var mye usannt tok jeg til meg de tingene som var sant. Oppmerksomhetsbehovet, bekreftelsesbehovet, egoismen, hyperaktiviteten, etc Jeg ble først veldig lei meg og såret, så ble jeg sint og så ble jeg ærlig med meg selv. Det er først i løpet av 2014 jeg fant den indre roen jeg har hatt behov for, så det har tatt 5 år fra jeg var i et emosjonelt kaos til jeg er tilfreds med livet uten en kjæreste. 1
Nettinettet Skrevet 30. januar 2015 #14 Skrevet 30. januar 2015 (endret) Å bare være der for henne vil slite deg ut! Jeg har selv en venninne som er som venninnen din og jeg har prøvd alt uten hell. Jeg har fortalt henne sannheten, jeg har støttet henne, jeg har gitt henne all kunnskap jeg har og søkt opp ny. Det nytter ikke. Hun ser det ikke selv. Og hun tømmer meg for energi. Så nå har jeg stått ved hennes side i drama for siste gang. Jeg orker ikke å se på at hun ødelegger for seg selv og drar meg ned samtidig med klagingen sin. Det er det samme som med kunder som ikke vil forandre seg men bare ha bekreftelse. Jeg kan ikke jobbe med dem, uansett om de er villige til å betale. Jeg vil skape en positiv endring hos andre mennesker, gjør jeg ikke det, er ikke jeg den rette personen for jobben. Endret 30. januar 2015 av Nettinettet 1
Becka Skrevet 30. januar 2015 #15 Skrevet 30. januar 2015 Hun er ekstrem, og jeg har vært singel så lenge selv at jeg vet alle de irriterende tingene folk i forhold sier, derfor holder jeg meg unna sånne teite ting. Jeg hadde blandt annet en venninne som prøvde å spleise meg med en fysisk utviklingshemmet fordi hun mente jeg trengte da ikke barn? Men hun klager over at ingen vil spleise henne, og en annen venninne prøvde å spleise henne ble hun sur. Jeg har sagt at jeg ikke har noen kompiser jeg synes passe til henne/de er for barnslige e.l. og at jeg ikke kommer til å spleise henne med en eller annen random fyr bare for å spleise, men gjør jo det med folk man tror passer sammen. Med mindre hun er intrisert i en kompis av meg, da kan jeg prøve å spleise dem. Jeg sier hun IKKE må jekke på kravene "bare fordi". Jeg prøver å gi henne positiv tilbakemelding, f.eks da hun kjøpte hus så sa jeg hvor utrolig heldig hun er som faktisk hadde råd til det på egenhånd, påpekte de venninnene vi har som ikke har råd, og hjalp henne å flytte inn/male, og snakket om hvor gira jeg var da jeg kjøpte meg hus (jeg var også singel og synes det var dritkult å kjøpe på egenhånd). Ingenting nytter. LIVET SUGER fordi hun er singel. Jeg er redd hun aldri kommer seg utav det.. Anonymous poster hash: 07251...9e0 Er hun en venninne som generelt er negativ over ting. Eller det kun dette hun sutrer over? Konstant negative mennesker som ikke vil høre på kritikk, er det lov å droppe mener jeg. Hvorfor ha slike mennesker i livet om de bare bringer negative ting inn? Jeg har droppet flere venninner som ikke passet for meg i voksen alder. Dvs, man er jo fremdeles en venn, men ikke en nær venn. Jeg velger mine venner, og jeg vet hvem jeg vil ha i livet mitt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå