Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2004 #1 Del Skrevet 7. august 2004 Her om dagen fikk jeg kjeft av pappa fordi jeg ikke var i seng ennå. Klokka var 2300,og mente han ville ha nattero.Det skjønner jeg,men allikevel synes jeg det er litt urimelig å kreve av meg at jeg må være i seng kl.2300, når jeg er 18 år...??! Selvfølgelig er jeg stille når han sover,men må jo få lov til å gå på do,lese etc. selv om det er sent på kvelden?!! Han mener nemlig at det er forstyrrende..til tross for at jeg nærmest lister meg inn på do og er i underetasjen.. blir glad hvis jeg får noe svar på hva dere synes:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. august 2004 #2 Del Skrevet 7. august 2004 Kanskje det er på tide å ta en prat med din far og fortelle at du faktisk er voksen nå? Eller flytte hjemmefra? Det er ikke alltid like greit hverken for barn eller foreldre når aldersforskjellen begynner å viskes ut, mye å forholde seg til da, gitt. Holder en knapp på å ta en prat med ham, stille og rolig, kanskje det vil gjøre susen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 7. august 2004 #3 Del Skrevet 7. august 2004 :o Hva?! Du er da faktisk myndig og kan selv bestemme!! Bor du hos dine foreldre skal du respektere deres vaner, være stille til de tider de vil, men forlange at du skal legge deg til et visst tidspunkt - vel det kan de ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2004 #4 Del Skrevet 7. august 2004 Jada..du er 18 og myndig og alt det der....MEN du bor fortsatt hjemme og da har du bare å føye deg etter foreldrene dine mener nå jeg ....hvis ikke så flytter du ut...jeg flyttet hjemmefra når jeg var 16 :-) Jeg kan skjønne at det er irriterende at han bestemmer over deg....men slik er det bare å bo hjemme :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 7. august 2004 #5 Del Skrevet 7. august 2004 Jada..du er 18 og myndig og alt det der....MEN du bor fortsatt hjemme og da har du bare å føye deg etter foreldrene dine mener nå jeg ....hvis ikke så flytter du ut...jeg flyttet hjemmefra når jeg var 16 :-) Jeg kan skjønne at det er irriterende at han bestemmer over deg....men slik er det bare å bo hjemme :-) Der er vi uenige! Jeg mener hovedinnlegger skal ta hensyn til hva foreldrene vil og ønsker. Dvs. være stille til de tider de ønsker.. Det er tross alt deres hjem. Men det er langt fra det til å bestemme når en 18-åring skal legge seg! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. august 2004 #6 Del Skrevet 7. august 2004 Jada..du er 18 og myndig og alt det der....MEN du bor fortsatt hjemme og da har du bare å føye deg etter foreldrene dine mener nå jeg ....hvis ikke så flytter du ut...jeg flyttet hjemmefra når jeg var 16 :-) Jeg kan skjønne at det er irriterende at han bestemmer over deg....men slik er det bare å bo hjemme :-) Nei, men i alle dager! :o Du KAN bare ikke være alvorlig? Og HVIS du er så må du være oppvokst i middelalderen... At det går an... Makan!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2004 #7 Del Skrevet 7. august 2004 bor man hjemme når man er 18 år så må man selvfølgelig fortsette å følge husets regler,men jeg kan ikke se at husets regler kommer inn på dette området. Du er 18 år og trenger å få litt frihet også. Ja dette mener jeg virkelig. Man skal ikke hive dem ut når de er fylt 18 år for da er de på papiret voksne liksom. Mentalt er de ikke voksne til å styre og stelle for seg selv,så vi får ta vare på de årene vi har med dem og vi må huske at vi har vært unge en gang vi også. Visse foreldre bør lære seg å slippe litt taket synes jeg. Hilsen mor til en som snart er 17 år og har 2 mindre barn. :-) :-) :-) :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå