AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Hjertesukk fra meg. Noen i samme båt/med samme erfaring? Begynner å miste motet.. Brukte et halvt år på førstemann (noen år siden), 1 pp på andre som endte i sa. Har vært hos gyn, alt så bra ut, egg på 17 mm på dag 12 i syklus. Har fått klomifen (pergo), skal nå i gang med min andre kur (den første dobbel). Hva om kurene ikke gir resultat? Hva blir steget videre? Anonymous poster hash: 9ad12...445
Gjest Solstråla88 Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 Det er kjedelig situasjon det der altså. Om ikke kurene fungerer er neste steg ivf, desverre. Vi brukte nesten to år på han i magen, han er vår første. Ville forsøkt å holde motet oppe, jeg var igjennom to runder pergo, alt så fint ut på ul men kroppen slapp ikke eggene. Da vi var godkjent til ivf i sommer og mensen ikke dukket opp hadde jammen kroppen ordnet dette selv, sto med positiv test i hånda, 22 måneder etter vi startet prøvingen. Lykke til, det er tøft å være prøver
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Skjønner at det er kjipt...Selv har vi prøvd i over 3 år på å få ett barn i magen. Snakk med gynekologen din om hva som bvlir neste steg, i ventetiden på at nr 2 skal sitte så kan du jo trøste deg med at dere har iallefall 1 barn. Dere er heldigere enn mange, mange, mange andre Anonymous poster hash: d575e...f8b 1
Legnawen Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 Da et det vanlig å søke om ivf behandling (prøverør), det kan i mange tilfeller være redningen. Jeg har nå prøvd i 3 år på lillebrøster, først i oktober fant de tett eggleder, så ivf er mitt eneste håp. Er igang med første forsøk nå
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Du kan få sendt søknad om ivf etter 12 mnd prøving. Før søknaden sendes må du ta en del blodprøver, og disse kan muligens gi noen svar. Via disse vil du få svar på om du har eggløsning f.eks. Mannen får også ta en sædprøve, så får dere sjekket dette (det kan dere be om med en gang forsåvidt) Når du kommer inn til ivf-klinikken vil du i mange tilfeller bli anbefalt en lapraskopi. Der får de sjekket at eggledere er åpne, og evt om du har noe endometriose/sammevoksninger i buken. Ved tette eggledere er jo IVF eneste måte å få barn, ved noen endometriose kan operasjonen i seg selv bedre fruktbarheten, og etter en lap blir mange gravide av seg selv. Sikkert flere ting de ser ved lap også, men eggledere og endometriose er de to hovedtingene de sjekker for. Lykke til! Anonymous poster hash: 344da...c70
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 takker for svar =) Anonymous poster hash: 9ad12...445
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå