lobo-83 Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Ja da var tiden kommet for og begi seg ut på det åpne markedet igjenn.. Jeg traff min forhenværende for 15 år siden og det sa vel pang umiddelbart. 15 år seinere sitter man her med fordeling av hus og unger. Jeg ville ikke vært foruten hverken min tidligere livsledsager, barna eller noe annet som vi delte. Såklart noen skjær i sjøen og mindre gjennomtenkte ord og handlinger fra tid til annen. Men i det store og det hele kommer man ut på andre siden av en erfaringsrik reise som en utviklet person. Pr i dag har jeg mine tre hjerteknusere annenhver uke. Og setter så umåtelig stor pris på de ukene. Også er jeg så heldig at jeg har en jobb innen psykiatri som åpner opp for og kunne jobbe medleverturnus de ukene barna er hos mor. Så da går tiden unna og man kan ha helt fri de ukene som barna er her. Noe jeg merker at de har godt av. Har to barn med behov for litt mere oppfølging og tilrettelegging enn mange "normale" og er fornøyd med og kunne være tilstede fult ut i pappauker 😊 Jeg opplevde fort etter bruddet at det kvinnelige kjønn innehar endel representanter som tilsynelatende sitter på gjerdet og venter på at en mann skal bli ledig på markedet... På godt og vondt selvfølgelig. Men velger og se på det som en positiv bekreftelse på at livet med voksenkontakt og romantikk ikke er historie. Men duverden så lite forståelse man møter når man går i seg selv og informerer om at jeg har det ikke travelt. "Du er en flott kvinne som sikkert er verdt og ta vare på for den rette. Men jeg er ikke klar for og kaste meg ut i noe." Er det virkelig slik at en kvinnes infallsvinkel på en mann som ikke vil inn i noe forhold, blir og friste med den seksuelle siden av seg selv? Koselig og spennende med ulike tilbud. Men jeg er faktisk ikke hverken klar eller interesert i noe annet enn og være pappa og meg selv en stund. Jeg har vel egentlig ikke noen dype spørsmål og refleksjoner jeg trenger bekreftelser på. Men vil bare lufte hodet litt og si ; den beste følelsen jeg noengang har kjent på! Er følelsen av og ikke lenger begjære den kvinnen som ikke ville ha meg lengre.. Er en utrolig god følelse av og respektere seg selv og sette fornuften i sving, idet man opplever gleden over og ta seg selv såppass på alvor at man ikke vil noe annet enn og være pappa og seg selv en tid fremmover. Forrige helg hadde barna og jeg en flott hotelltur på barnas hotell. Og neste måned setter vi en ny plan på reisemål. Er det noen som har noen gode forslag til reisemål? Barna er 5, 10 og 12 år. Lurer litt på London. Men ingenting er bestemt. Sett dere selv litt i høysetet. Dere fortjener og ha det bra. Og finner dere den som får dere til og føle dere bra, så sørg for at denne fortjener det samme. Hvis ikke blir det feil 😊😉 1
Zienna Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Fornuftige tanker! Alt for mange menn tar seg aldri tid til å nyte livet som single og småbarnspappa. Jeg synes du er på helt riktig spor
Lillie Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Jeg har det akkurat som deg, har nå vært singel i snart ett år. Det er godt å være alene, og jeg er foreløpig ikke klar for noe forhold ennå. Men....jeg møter ikke alltid like god forståelse hos andre. Har opplevd at mannfolk sier at det er mitt "tap" (at jeg avslår dem), med en bitter mine. Ja ja, så får det være det da Det er deilig å nyte tida med bare meg og ungene (selv om jeg ser frem til den dagen jeg evt. treffer en)
lobo-83 Skrevet 30. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2015 Godt og vite at man er flere om tankene 😊 jeg er jo sosialt anlagt og håper jo at dagen kommer der man har en partner man kan dele hverdagen med. Men intil man er klar for det og evt finner denne, så er det barna og jobb som får mitt fokus. Også får man nyte den tiden og se på det faktum at man har det egentlig ganske godt 😊 Også er det altid noen som nyter godt av noens singeltilværelse. Hehe. Jeg har to single kammerater som har invitert seg selv på kurs i matlaging og deilig middag de ukene jeg er alene 😁 så da er man jo ikke alene likevell 😊
celinus Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Bra skrevet! Og godt å høre at noen har slike tanker!
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 Men duverden så lite forståelse man møter når man går i seg selv og informerer om at jeg har det ikke travelt. "Du er en flott kvinne som sikkert er verdt og ta vare på for den rette. Men jeg er ikke klar for og kaste meg ut i noe." Er det virkelig slik at en kvinnes infallsvinkel på en mann som ikke vil inn i noe forhold, blir og friste med den seksuelle siden av seg selv? Koselig og spennende med ulike tilbud. Men jeg er faktisk ikke hverken klar eller interesert i noe annet enn og være pappa og meg selv en stund. Svaret på spørsmålet ditt avhenger jo av hvilken rekkefølge du presenterer informasjonen om at du ikke er interessert i noe seriøst. Kommer infoen _før_ hun begynner å "friste", kan hun takke seg selv for at hun kaster bort tida si på en mann som ikke vil ha noe ordentlig. Forteller du henne det først _etter_ at dere har hatt "voksenkontakt" er det ikke rart at hun har håpet på noe mer, og derfor har "liten forståelse" for at du plutselig avviser henne. Å involvere seg med andre mennesker på en måte som inkluderer romantikk og voksenkontakt er også "å kaste seg uti" noe, så selv om det ikke betyr noe for deg kan det bety mye for den andre. Man skal ha respekt for et annet menneskes håp og drømmer. Det er din oppgave å være ærlig om dine intensjoner helt fra starten. Du sparer da deg selv for mye etterfølgende drama. Anonymous poster hash: 97a3f...a9e
lobo-83 Skrevet 30. januar 2015 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2015 Da har jeg gjort riktig ☺ jeg har vært tydelig på dette før noen form for "romantikk eller voksenkontakt". Det er jo klart en mann har sine behov. Som enhver annen person uansett kjønn. Men kjenner at det sitter langt inne og skulle begi seg utpå noe slikt overhodet. Og nei, jeg har ikke blitt så skuffet og såret at jeg ikke vil stole på det andre kjønn igjenn. Det hele ligger i forklaringen over at man finner roen i sin nye situasjon og ikke ønsker og utvide horisonten før man er klar for det 😊
_Ulve-elsker_ Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Send meg en melding hvis du vil prate :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå