Gå til innhold

Tomatplanter


Veslejenta

Anbefalte innlegg

Jeg har et par tomatplanter, og på den ene så har det kommet masse nye små tomater i tillegg til de som er blitt halvstore. Det er vel snakk om så mange som 20 bittesmå tomater som har kommet siste uka.

Burde jeg knipe vekk noen av disse tomatene? Er redd de tar for mye av næringen fra de tomatene som nå er blitt halvstore. Og klarer de bittesmå å bli store, fine, røde tomater når de først kommer nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt på gyngende grunn nå, siden jeg har drept tomatplantene mine to år på rad, men jeg mener at planten regulerer dette selv. De største tomatene tar mesteparten av energien fra planten, og når de er høsta begynner de nest største å modne. Bare pass på at klasen ikke blir for tung for planten. Da må du knipe av eller støtte den opp.

Med agurk er det anneledes, der bør du knipe vekk mesteparten av de små agurkene når noen begynner å bli store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah!

For når jeg kom hjem etter en helgetur nå, så hadde ene greina på tomatplanten brekt. Så da burde jeg begynne å knipe av tomater altså..

Jeg har støttet opp planten flere steder, men 8-10 tomater per klase er kanskje litt mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...