AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Hei. jeg kunne tenkt meg å bli vekter. slår meg ikke til ro i jobben jeg har. Men hva koster kurset? er det sånn at jeg må betale alt eller betaler firmaet en del av sumen? har hørt rykter isåfall.. hva er lønnen? og fysiske krav? har sikkert vært spørsmål før, men spør igjen nå jeg Anonymous poster hash: 3bd89...b92
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Kurset koster vel rundt 20 000. Du må betale trinn 1 selv, men noen firmaer betaler de to siste kursene. Lønna varierer etter ansenitet og stilling. Jobber kun natt selv med full ansiennitet, og tjener rett under 500k i året. Fysiske krav er å være frisk og god nok form til tjenesten. Ikke noe tester på den delen. Anonymous poster hash: 1ef9b...59b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 takk. hvilke firmaer betaler litt for deg da? Anonymous poster hash: 3bd89...b92
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Hehe, utdannelse og utdannelse fru blom. Det var jo veldig til pynting på et yrke da. Et kurs er et kurs, og utdanning er noe annet...Anonymous poster hash: 57b55...9de
Gjest Vux Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 (endret) Hvis du er inne til førstegangstjenesten, så kan det tenkes at du vil kunne gjøre unna vekterkurset der. Jeg gikk på vekterkurs og kurs for CDE lappen i militæret. Men faen for en kjip kjørelærer. Endret 29. januar 2015 av Vux
Gjest Badabing Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Hehe, utdannelse og utdannelse fru blom. Det var jo veldig til pynting på et yrke da. Et kurs er et kurs, og utdanning er noe annet...Anonymous poster hash: 57b55...9de Tror faktisk det går an å ta som fagutdanning nå også, ikke bare et kurs. Jeg jobbet som vekter på flyplass, og da fikk vi dekket alle kurs, eller om de ble trukket fra lønn. Jeg slapp i alle fall å forhåndsbetale.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 For å si de sånn. Det er ikke et fysisk yrke - du trenger kun å møte på jobb for å si det sånn. Glem politi - lignende fysiske krav. Det er sidestilt med å jobbe som postmann. Lykke til med deltidsjobb resten av livet, mye ettermiddag og kveldsjobbing, usikre kontrakter, og at fagforbundet krangler med ledelsen - dårlig arbeidsmiljø. Fungere best for studenter. Anonymous poster hash: 09164...82a
Gjest Badabing Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 http://falcknorge.easycruit.com/vacancy/1261279/32214?iso=no Det ser ut som vekterselskapene på flyplassene fortsatt gir kurs og opplæring med lønn. Nokas er på Gardermoen, men hvis du søker på securitas.no og "ledige jobber" finner du andre flyplasser i landet.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 De store selskapene betaler oftest for deg. Dvs Nokas og Securitas. Mulig å ta fagbrev, og det gir litt høyere lønn. Nå har jeg jobbet i yrket over 10 år, og har verken deltidsjobb eller usikker kontrakt. Og heldigvis er vi mer enn bare studenter i yrket også. Anonymous poster hash: 1ef9b...59b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå