Cinzia Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Jeg så nettopp en baby som hadde en så god strikkehals. Den gikk liksom litt ut mot skuldrene sånn at den dekket godt. Jeg er egentlig helt håpløs til å strikke, men denne så veldig enkel ut. Er det noen som har oppskrift på noe a la det jeg beskriver? Str. 1 år.
Gjest Tekola Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Denne er jo en mulighet? Nesten en liten poncho her. Eller en hettelue? Annen hals. Og en siste variant.
Cinzia Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2015 Tusen takk! De var kjempefine, spesielt den siste...men jeg er skikkelig dårlig på strikking altså. Type "kan ikke strikke vrangbord".... Men kanskje jeg kan strikke den siste der med bare en type strikking liksom? Formen blir jo stortsett den samme...eller??
Gjest Tekola Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Bare hyggelig Alle må begynne et sted! Hva med å se på DROPS' håndarbeidsskole? De har instruksjoner og videoer på ulike teknikker du trenger når du strikker
lillejeg Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Jeg syns denne er fantastisk god. Har hatt en til min lille i to år, og holder på å strikke en til minsten nå. http://www.pickles.no/artig-skrue-hettelue/ Den er enkel å strikke. man strikker med dobbelt garn på ganske tykke pinner, så går ganske kjapt også
Jade Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 Vi har kjøpt noen på H&M som er utrolig gode. Det er god elastikk på som holder formen og legger seg godt inntil halsen, og går godt ned på brystet og bak i nakken. Det er fleece fra der hals-partiet slutter og nedover. Kjempegodt alternativ for meg som ikke kan strikke. Har fått noen halser som har vært hjemmestrikket, men de har ikke varmet så godt som disse, og har videt seg ut i halsen etter å ha blitt brukt en stund!
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 Jeg så nettopp en baby som hadde en så god strikkehals. Den gikk liksom litt ut mot skuldrene sånn at den dekket godt. Jeg er egentlig helt håpløs til å strikke, men denne så veldig enkel ut. Er det noen som har oppskrift på noe a la det jeg beskriver? Str. 1 år. Jeg tror halsen følger med når man får denAnonymous poster hash: 6a94e...b9e
Cinzia Skrevet 30. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2015 Hehe, nei min ble faktisk født uten hals, så da strikker jeg likegodt en. Den lue/hals-greia var kjempefin, men langt over mitt nivå altså! Kanskje jeg må gå inn på den strikkeopplæringa, ja! Verdt et forsøk!
lykkelige.meg Skrevet 30. januar 2015 #9 Skrevet 30. januar 2015 Tror det var i det siste familien at det var oppskrift på gode halser, med firkant på brystet og på ryggen. Ribbestrikket. Av den god gamle vanlige typen :-) Halsen skal brettes. Største på tre bretter den, babyen har fått en modifisert kortere versjon som ikke brettes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå