Gå til innhold

Fibromyalgi/hypermobile ledd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det flere som sliter med hypermobile ledd og fibromyalgi?

Jeg har vært plaget med ledd og muskelsmerter siden jeg var 11-12 år (er nå 31 år)

Spiser smertestillende hver dag og ligger 2-3 timer på sofaen etter jobb. Føler smertene har forverret seg for hvert år.

Dette går ut over familieliv, sosialt liv osv. Sist vi var på ferie lå jeg inne i senga mens resten av familien var ute på oppdagelsesferder.

Legen og reuvmatologen sier at det er ingenting å gjøre med dette og det er skikkelig frustrerende :(

Har badekar, massasjestol og treningsapparater som brukes jevn og trutt. Føler ikke at det hjelper, men kan lindre der og da.

Andre som sliter med lignende og som har noen gode tips?

Anonymous poster hash: 31387...a97

Skrevet

Jeg kom over denne linken her: http://www.fibromyalgi.no/Forum/Hverdagsprat/Hypermobile-ledd2

hvor det blir snakket om FM og hypermobile ledd. Det er der og linket til Norsk forening om Ehlers-Danlos.

Ehlers-Danlos Syndrom (EDS) er en blandet gruppe av arvelige skader på bindevevet, karakterisert av ledd-hypermobilitet, overstrekkbar hud samt vevsskjørhet.

http://www.eds-foreningen.no/eds

Jeg har selv hypermobile ledd og problemer med nakke og rygg.

Anonymous poster hash: 365f5...070

Gjest Solstråla88
Skrevet

Har selv fibromyalgi og det som fungerer best for meg er daglig mosjon. Det værste er å være stillesittende over tid, da stivner kroppen helt

Skrevet

Jeg har selv Fibromyalgi, det eneste som fungerer på meg for å holde smertene under kontroll er å trene riktig mengde. Sitter jeg for mye eller ligger for mye så blir smertene mye verre føler jeg. Bruker ingen medisiner. Har akseptert tingenes tilstand å lært meg å leve med å ha kronisk vondt. Tenker ikke på meg selv som syk. Det er jo "bare" smerter og utmattelse osv liksom. Det kunne vært mye mye værre så jeg ser tross alt på meg selv som heldig :)

Anonymous poster hash: 34e58...3b7
  • Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg å snakke med andre med Fibromyalgi og Ehler-Danlos. De har helt sikkert noen lure tips.

Anonymous poster hash: 66605...1de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...