FrøkenHappy Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Hei, alle treningsglade KG-er! Har nå funnet min indre motivasjon for å trene bein/rumpe/lår, dette har tideligere vært mitt svakeste punkt. Jeg er på ingen måte tykk, men opplever at jeg er dvask og utrent fra rumpa og ned Innser nå at jeg ikke vet hva eller hvordan jeg burde trene for opptimalt utbytte, og håper dere har tips/program jeg kan prøve Har et greit grunnlag med at jeg har vært innom de fleste øvelser, og er ok trent og villig til å gå all-in! Håper noen kan hjelpe :D
Betty2 Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 motbakke jogging, Gående utfall med kettlebells, og squats med medisin ball. dette er i hvertfall øvelser som har hjulpet meg. kjører sett på mellom 8-12 rep x 3. øker jeg kiloene går jeg ned til 8 og jobber meg opp mot 12. på løpingen kjører jeg intervall og langløp. alt på nivå 1-5 (på mølle) Det finnes nok også flere gode øvelser for rompe/lår muskler. lykke til
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Nå har jeg nettopp begynt å trene selv da. Men jeg søkte opp og fant Fitnessbloggen.no Her har de noen videoer der de viser øvelsene og har delt inn i kategorier.http://fitnessbloggen.no/ovelser/k/rumpe-2/http://fitnessbloggen.no/ovelser/k/bakside-lar/http://fitnessbloggen.no/ovelser/k/fremside-lar/ Kanskje du kan finne noe her? Jeg har tenkt å begynne smått på noe med dette selv, må bare finne ut hva som passer best for meg. Om jeg er helt på jordet så håper jeg noen her retter meg! =) Anonymous poster hash: 0a6c2...22a
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 En øvelse jeg er glad i er steps; det styrker musklene rundt kneet som er et must for å greie andre beinøvelser i min erfaring. Du trenger en step-benk og evt et par lette vekter (2-4 kg). Sett en fot på benken, legg mesteparten av vekten på hælen, stram musklene rundt kneet, og løft deg opp med det beinet slik at den andre foten når benken. Du skal altså ikke dytte fra med den andre foten, den skal bare løftes opp. Senk ned igjen, og gjenta. Jeg tar 10x 2 sett på hvert ben (bytter annenhvert ben). Hold brystet høyt og blikket rett frem, skuldrene ned og avslappet. Jeg holder gjerne et par lette vekter i hendene for jeg synes det er lettere å holde god positur i resten av kroppen da. Jeg fikk den øvelsen av PTen min spesielt fordi jeg var så svak fra livet og ned, for å hjelpe til med å bygge opp viktige muskler. Andre gode øvelser jeg liker er hofteløft (ligg på rygg på matte med knærne bøyd og hoftene samlet, løft rumpa og senk den ned igjen så du nesten er nær bakken, deretter opp igjen. 3x10 sett. For ekstra hardhet, ta en vektskive (slike som brukes på vektstenger) og legg oppå lårene/hvilt mot bekkenet. Jeg startet med 5 og er nå oppe på 15 kg), og knebøy. Utfall kan jeg ikke gjøre siden jeg har litt gærne hofter som gjør at jeg får veldig feil belastning og risikerer å skade meg. Anonymous poster hash: eb642...c3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå