AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har hatt hjemmekontor i dag, og mannen er også hjemme (litt syk). Jeg orker ikke å gå ut for å handle i dette været, så jeg må prøve å snekre sammen noe av det lille jeg har. Vi har spist pasta 2 dager på rad, så pasta er ikke aktuelt. Ellers er jeg åpen for det meste! Vi er 2 voksne, og min mann har fått apetitten tilbake etter å ha vært forkjølet så han spiser endel. Jeg har: Litt bacon Litt grillpølse (dette er det eneste jeg har av proteiner, og det er ganske lite, ca. 200 gram til sammen) Løk Paprika Tomater Poteter Selleri Hvitost. Melk, oljer, eddik, det meste av krydder, bokser med knuste tomater, diverse bokser med bønner. Takknemlig for tips! Jeg tror jeg kan lage mye, men er helt tom for idéer. Anonymous poster hash: c83ab...c95
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Ovnsbakte fylte paprika, med litt bacon/pølse og ost på toppen? Anonymous poster hash: 2c723...015
Gjest Stinky Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Ta alt av grønnsaker og kjøtt, og stek det i panna. Server Et annet alternativ er å legge det i form, legge over hvitost og steke som en grateng
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Tomatsuppe Eller en slags english breakfast med egg, bacon, bønner osv? Det er jo en slags middagsmat det. Anonymous poster hash: cc0bd...130
Heltprinsesseass Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 (endret) Kok potetene sånn "halvveis", del dem i skiver. Kutt pølsene i skiver. Stek bacon og del i biter. Del paprika og løk i skiver Legg alt i en ildfast form. Tøm over most tomat. Strø ost på toppen. Gratineres i ovnen. *edit: jeg spiser ikke paprika selv, så hvis det er en smak som ikke passer, sløyfer du det* Endret 29. januar 2015 av Heltprinsesseass
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Jeg ville også laget suppe. Enten med bacon sprøstekt, så terninger av løk, selleri, potet og paprika + tomatboks og vann, kok til grønnsakene er møre. Litt som en minestrone. Godt å bytte potetterninger med en boks bønner om du har. Eller med løk, selleri og potet, helst kokt i en miks av vann og melk (pluss laurbærblad og litt grønnsaksbuljong om du har), kjør jevnt med blender, og topp med sprøstekt bacon. Anonymous poster hash: 27b7f...e62
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Brennende kjærlighet <3 Anonymous poster hash: 6e83f...47a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Her var det mange fine tips! Tusen takk Anonymous poster hash: c83ab...c95
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Jeg kadde kuttet alt i biter og stekt det sammen i litt olje. Poteter og løk først og siden tilsatt det andre. Pytt i panne. Krydre også og server evt med ketchup eller chilisaus om du synes det er tørt. Til slike retter trenger man lite kjøtt og bacon smaker mye selv om det ikke er mengder av det. Fin måte å bruke opp rester på. Du kan også tilsette bønner om du vil. Anonymous poster hash: 9b310...a9e
Gjest Lille-pus Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 (endret) Jeg har hatt hjemmekontor i dag, og mannen er også hjemme (litt syk). Jeg orker ikke å gå ut for å handle i dette været, så jeg må prøve å snekre sammen noe av det lille jeg har. Vi har spist pasta 2 dager på rad, så pasta er ikke aktuelt. Ellers er jeg åpen for det meste! Vi er 2 voksne, og min mann har fått apetitten tilbake etter å ha vært forkjølet så han spiser endel. Jeg har: Litt bacon Litt grillpølse (dette er det eneste jeg har av proteiner, og det er ganske lite, ca. 200 gram til sammen) Løk Paprika Tomater Poteter Selleri Hvitost. Melk, oljer, eddik, det meste av krydder, bokser med knuste tomater, diverse bokser med bønner. Takknemlig for tips! Jeg tror jeg kan lage mye, men er helt tom for idéer. Anonymous poster hash: c83ab...c95 Jeg ville strekt baconet i en jerngryte til det ble nesten brunt, tilsatt kuttet løk, paprika og selleri og frest til løken ble blank. Tilsatt en boks tomater og bønner. Krydret og latt koke. Enkel ogg rei gryte på en hektisk torsdagskveld med småsyke voksne. Handle kan dere gjøre i morgen når formen er bedre. God bedring ! Edit: Og har dere en pose frosne grønnsaker i frysen så tilsett disse i gryten. Endret 29. januar 2015 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå