AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har langt, blondt hår - mye hår og tykke hår. Da jeg var liten hadde jeg krøller, og jeg har fortsatt noe i nakken. Trives med det langt men da henger det rett ned. Det å tørke håret tar såpass lang tid at jeg lett ser på to timers forberedelse om jeg skal style det skikkelig i tillegg etter vask. I tillegg er håret såpass tungt at evt. krøller faller ut veldig raskt, om det krøller seg ordentlig overhodet. Jeg ender opp med litt bølger, og håret hengende rett ned etter et par timer ute.... Har testet med noen hårsprayer for å holde det på plass men med de aller fleste blir håret litt sticky og ekkelt. Dere med mye og tykt hår som styler det ofte, hva er deres metode? Anonymous poster hash: 9c708...90a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Jeg tynner det ut jevnlig. Så det føles og er tynt, men det ser like tykt ut Oppklippet funker også, da har du mer valg av styling ol Anonymous poster hash: bfb42...b95 2
Sugar&Spice Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Deprimerende nok, men jeg har bare gitt opp alt.... Nå lar jeg det bare henge rett ned, eller fletter det. Får aldri krøller til å henge i mer enn 30 minutter uansett, og jeg har prøvd absolutt ALLE produkter... 4
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Om det krøller/bølger seg, men blir slett fort, så er håret ditt for tungt. Prøv å tynne ut håret neste gang du er hos frisør. Jeg gjorde det og da holdt bølgene seg mye lengre
MissPierce Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Obh Nordica Volumaster er jeg kjempe fornøyd meg
Tibbie Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Kjenner til det der. Dusjer bare sent på kveldene, sånn at jeg vet jeg ikke plutselig må ut av huset, siden det tar mange timer fra håret er nydusja til "presentabelt" Produkter og varme er ikke det som er mest holdbart. Jeg bruker å la håret forme seg naturlig. Altså stelle det mens det er vått. Jeg så en video på Youtube av ei guru med tykt hår en gang, og jeg benytter meg av hennes teknikk hver dag. Det er enklere fordi man sparer tid om morgenen, man slipper å bruke varme (og derfor skade håret) og det holder mye lenger Skal se om jeg finner den igjen til denne tråden...
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Kjenner til det der. Dusjer bare sent på kveldene, sånn at jeg vet jeg ikke plutselig må ut av huset, siden det tar mange timer fra håret er nydusja til "presentabelt" Produkter og varme er ikke det som er mest holdbart. Jeg bruker å la håret forme seg naturlig. Altså stelle det mens det er vått. Jeg så en video på Youtube av ei guru med tykt hår en gang, og jeg benytter meg av hennes teknikk hver dag. Det er enklere fordi man sparer tid om morgenen, man slipper å bruke varme (og derfor skade håret) og det holder mye lenger Skal se om jeg finner den igjen til denne tråden... Hvor langt hår har du? Anonymous poster hash: f7537...e0f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Om det krøller/bølger seg, men blir slett fort, så er håret ditt for tungt. Prøv å tynne ut håret neste gang du er hos frisør. Jeg gjorde det og da holdt bølgene seg mye lengre Med "tynne det ut", mener du oppklipp? Man vil jo ikke ha tynnere hår, det er jo kjedelig ettersom man blir eldre. Anonymous poster hash: 9c708...90a
Tibbie Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Hvor langt hår har du? Anonymous poster hash: f7537...e0f Jeg har extentions. Det er til like under brystene.
Gjest Solstråla88 Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Keg krøller veldig lite hår omgangen. Vasker det en dag i forveien, og bruker elnett hårspray. Eneste gangene jeg har fått krøllene til å sitte skikkelig var på bryllupsdagen vår, og da brukte jeg nesten en time i dusjen på å få ut alle produktene. Men elnett, lite hår i tanga og ikke nyvasket hår gir meg et godt resultat iallefall
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har extentions. Det er til like under brystene. Er det ikke vondt og ubehagelig å ha noe festet i håret? :S Hvor langt er det ekte håret da når extensions bare er til under brystene? Anonymous poster hash: f7537...e0f
Tibbie Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Er det ikke vondt og ubehagelig å ha noe festet i håret? :S Hvor langt er det ekte håret da når extensions bare er til under brystene? Anonymous poster hash: f7537...e0f Nei, det er ikke vondt. Merker det ikke. Men nå har jeg brukt extentions i mange år, så er kanskje blitt vant med det Jeg bruker det egentlig bare for å få tykt hår, ikke for lengden. Mitt pistrehår er til like over brystene.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #14 Skrevet 29. januar 2015 Fant den. Fin video, men jeg har testet liknende metoder og det er ekstremt vanskelig å få slike knuter til å sitte over natten. Spesielt for de av oss som kaster oss mye rundt mens vi sover... Anonymous poster hash: 9c708...90a
Tibbie Skrevet 29. januar 2015 #15 Skrevet 29. januar 2015 Fin video, men jeg har testet liknende metoder og det er ekstremt vanskelig å få slike knuter til å sitte over natten. Spesielt for de av oss som kaster oss mye rundt mens vi sover... Anonymous poster hash: 9c708...90a Hva om du setter dotten på toppen av hodet? Man gnur mindre øverst enn på siden
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 29. januar 2015 #16 Skrevet 29. januar 2015 Med "tynne det ut", mener du oppklipp? Man vil jo ikke ha tynnere hår, det er jo kjedelig ettersom man blir eldre. Anonymous poster hash: 9c708...90a Oppklipt og at de klipper inn på en måte. Jeg gjør det ofte fordi håret mitt er så tykt og langt. Er ikke frisør selv så kan ikke forklare eksakt hva det går ut på
MissPierce Skrevet 29. januar 2015 #17 Skrevet 29. januar 2015 Fant den. Jeg gjorde noe ala dette da jeg hadde lengere hår enn til skuldrene, og det fungerer veldig bra 1
Lulilelu Skrevet 29. januar 2015 #18 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har tykt og langt hår. Håret mitt er naturlig bølget og rekker ned til nederste del av korsryggen (eller rumpesprekken ) Det er veldig tungt så for å kunne ha noe frisyre og klare lengden så må jeg ha det oppklipt (etasjer). Det viktigste jeg har lært meg er å ta vare på håret mitt, dvs. god shampo, balsam, proteinkur, fuktkur og generell forsiktighet og pleie. Etter jeg begynte å "bry meg" om håret mitt så ble det utrolig mye lettere å style håret. Før kunne jeg ikke få en eneste krølle til å holde seg i mer enn 1 time. Nå kan krøllene holde en hel kveld. Min rutine er å ikke røre håret etter det er vasket. Vått hår tåler mye mindre enn tørt hår og blir lett frizzy hvis det blir børstet/kammet. Jeg har det i håndkle (nærmere bestemt en slik type http://www.coolstuff.no/Turbie-Twist-Harhandkle)til det er "håndkle tørt" så har jeg i div. og lar det lufttørke uten å røre det frem til det er helt tørt. For at det skal det være helt tørt før jeg legger meg så bør jeg dusje tidlig på dagen. Langt hår tar tid . Jeg bruker kun hendene til å børste håret. Hvis jeg børster håret blir det slik : http://www.picassospa.com/wp-content/uploads/2014/05/long-hair-care-tips.jpg++ frizz Uten blir det ca slik: http://www.mbtenligne.com/wp-content/uploads/2014/04/long-wavy-hairstyles-with-bangs-20131.jpg Krøller blir ca slik: http://www.longhairstylesandcuts.com/wp-content/uploads/2014/04/Long-Wavy-Hairstyles-Backview-e1396604782782.jpg eller slik: http://www.prettydesigns.com/wp-content/uploads/2014/10/Beautiful-Long-Wavy-Hairstyle.jpg Retter jeg det blir det ca slik: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/e1/37/9d/e1379d697a7e11aaa54ae9f357d78fb9.jpg 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #19 Skrevet 29. januar 2015 Ikke meningen å kuppe tråden, TS, men jeg lurer på hvordan dere med langt tykt hår tørker det? Bruker dere føner flere ganger i uka eller sover dere med vått hår? Tar jo mange timer før håret tørker, og kan ikke gå ut på vinterstid når det er vått.Anonymous poster hash: 514ce...f71
MissPierce Skrevet 29. januar 2015 #20 Skrevet 29. januar 2015 Ikke meningen å kuppe tråden, TS, men jeg lurer på hvordan dere med langt tykt hår tørker det? Bruker dere føner flere ganger i uka eller sover dere med vått hår? Tar jo mange timer før håret tørker, og kan ikke gå ut på vinterstid når det er vått.Anonymous poster hash: 514ce...f71 Dusjet jeg om morgenen så fønet jeg det, etter å ha håndklær tørket det godt først. Gikk med turban mens jeg sminket meg, spiste frokost osv. Ellers så dusjet jeg om kvelden, håndklær tørket det godt, og flettet eller surret det opp som i videoen. Da var det tørt om morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå