AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Dere som bruker kokosolje. Hvordan bruker dere denne? Og hvor? Har lyst å prøve på et vinterslitt hår. Tar dere bare i tuppene? Anonymous poster hash: ab83c...e8b
Professor Orm Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Tar og dynker hele håret og lar det virke over natta, eller ca. 14 timer, før jeg vasker det. Noen ganger tar jeg _litt_ i vått hår etter kur, og noen ganger bruker jeg litt i tuppene i tørt hår.
Gjest Raptuza Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Bruker som kur på ansikt Som håndkrem i ny og ne God på tørre lepper Noen ganger som hårkur Blander litt i ansiktskrem Av og til har i hårtuppene
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 Først og fremst som en hårkur, dynker hele håret i oljen og lar det virke i ca. 1 time før jeg vasker det. Bruker også oljen som sminkefjerner. Anonymous poster hash: 434ba...0df
Kjibba Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Masserer olja i hodebunnen der håret er tynt Som sminkefjernar Som hårkur Bruker det istadenfor barberskum og for å unngå nuppar, bodylotion og deodorant.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Nå har jeg testa som sminkefjerner og det funka veldig bra. Så at det gikk av mye mer sminke nå enn med andre såkalte rensekremer. Fjerner dere oljen etter sminkefjerningen? Gned inn i hårtupper og hodebunn igår og vasket håret i dag tidlig. Sliter med kløe i hodebunnen og har klødd mindre i dag. Min kokosolje er helt hvit og tyktflytende, men ser den blir som olje når den varmes opp. Hvordan oppbevarer dere oljen? Lurer på om det er lurt å helle over på småflasker (har en 500 ml flaske nå) og ha reserven i kjøleskapet. Anonymous poster hash: ab83c...e8b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 Hvor kjøper dere kokosolje? Ser de har på helsekost, men den koster jaggu 200 kr krukken. Anonymous poster hash: 88bd4...543
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Jeg kjøpte i utlandet når jeg var på tur. Fikk bare høre at kokosolje var helt fantastisk uten helt å vite hvorfor Så denne kosta en hundrings. Men angrer nesten på at jeg ikke kjøpte mer. Anonymous poster hash: ab83c...e8b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Hårkur - gjerne over natta, men minst noen timer hver gang Oil-pulling/tannkrem Gir 2ts til hunden til hvert måltid Oppbevarer i romtemperatur, og tar over i "nye" glass det som skal varmes opp. Synes den får så rar konsistens etter den har vært smeltet og så blitt hard igjen... Du som brukte den som deo; Hvordan bruker du den? Fungerer det? Jeg finner nemlig ingen deo som jeg synes holder meg fresh og luktfri, må freshe opp flere ganger om dagen :/ Anonymous poster hash: b1423...5e0 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Håper konsistensen og effekten ikke har blitt dårlig siden min olje har vært flytende men stivnet etter flyturen hjem. Nå er den helt hvit selv om den står på badet. Anonymous poster hash: ab83c...e8b
alabaster Skrevet 3. februar 2015 #11 Skrevet 3. februar 2015 Håper konsistensen og effekten ikke har blitt dårlig siden min olje har vært flytende men stivnet etter flyturen hjem. Nå er den helt hvit selv om den står på badet.Anonymous poster hash: ab83c...e8b Det er ikke uvanlig at kokosoljen blir hard og hvit om du har det litt kjølig hjemme. Har du prøvd å piske den? Hvis du smelter kokosoljen forsiktig (bare til den blir klar og flytende igjen), så pisker du den hardt med mixmaster til du får en kremet konsistens. Da holder den seg myk i romtemperatur! Jeg synes ren kokosolje blir for drøyt, og det ender fort opp med at håret mitt ser litt fett ut, så jeg har bestilt rent sheasmør på nett og laget en blanding. Har tatt 50-50 kokosolje og shesmør, smeltet og tilsatt litt eterisk olje, og så pisket til deilig body butter etter fremgangsmåten over. Bruker det på hele kroppen og i nederste del av håret. 1
Kjibba Skrevet 3. februar 2015 #12 Skrevet 3. februar 2015 Hårkur - gjerne over natta, men minst noen timer hver gangOil-pulling/tannkremGir 2ts til hunden til hvert måltid Oppbevarer i romtemperatur, og tar over i "nye" glass det som skal varmes opp. Synes den får så rar konsistens etter den har vært smeltet og så blitt hard igjen... Du som brukte den som deo; Hvordan bruker du den? Fungerer det? Jeg finner nemlig ingen deo som jeg synes holder meg fresh og luktfri, må freshe opp flere ganger om dagen :/ Anonymous poster hash: b1423...5e0 Du kan blande olja med tetre- eller lavendelolje og ha i litt natron. Etter å ha prøvd den blandinga, begynte eg å reagere på natronen, så skal prøve med arrowroot powder (veit ikkje kva det heiter på norsk). Det pulveret skal visst trekke til seg sveitta så ein held seg meir tørr enn med natron. Men du må hugse på at det fungerer som ein deodorant, ikkje antiperspirant. Så i perioder eg sveitter meir en vanleg eller er på trening bruker eg antiperspirant. Liker ikkje å vere våt under armane! Nokre bruker ei tilvenningstid frå nokre dagar til nokre veker. Så om du merkar det, kan du bruke det når du ikkje skal ut blant folk Tviler det er bra for helsa å "stenge inne" sveitta 24/7 og aluminium kan visst vere kreftframkallande bla. spesielt brystkreft. Om så du berre bytter ut deodoranten/antiperspiranten èin gong i veka, så er det mykje betre enn aldri Lukke til ❤️ 1
Gjest Lite nytt Skrevet 3. februar 2015 #13 Skrevet 3. februar 2015 Wow, mange gode tips her!! Bruker det, så langt, som fuktighetskrem, i håret, både som kur og for å holde styr på det i det dalige. Har alltid en liten dasj med det i håret. Har veldig mye og uregjerlig volum og frizz som fikses med denne oljen Utrolig fornøyd!!
Gjest Lite nytt Skrevet 3. februar 2015 #14 Skrevet 3. februar 2015 Håper konsistensen og effekten ikke har blitt dårlig siden min olje har vært flytende men stivnet etter flyturen hjem. Nå er den helt hvit selv om den står på badet.Anonymous poster hash: ab83c...e8b Den smelter fort når du tar noe i hendene dine.
Gjest Lite nytt Skrevet 3. februar 2015 #15 Skrevet 3. februar 2015 Hvor kjøper dere kokosolje? Ser de har på helsekost, men den koster jaggu 200 kr krukken. Anonymous poster hash: 88bd4...543 Jeg kjøpte på iherb. Vitacost.com har også. De har forskjellig frakt, så sjekk begge to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå