AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Kontrastvæske med røntgen for å se om eggledere er tette. Hvor lang tid tar det fra man begynner utredning for barnløshet til man kan få dette? Vi har nå prøvd ett år. Vi blir like skuffet hver gang jeg får mensen eller hver gang testen er negativ. Vi tenker å få oss en utredning, men siden jeg har to barn fra tidligre forhold så er jeg litt redd for å ikke bli tatt like seriøst eller fort inn som de som ikke har fått noen tidligre. Jeg er også redd for at eggelederene mine kan være tette. (gikk med klamydia i nesten ett år før jeg fant det ut en gang, og er rett og slett redd for at det kan ha gjort noe.) Er vel derfor jeg er litt besatt på kontrastvæske da jeg har hørt at det kan løsne opp i grums. Plutselig har min stabile 28dagers syklus begynt å krølle seg også. forrige gang hadde jeg 32dager, i dag er jeg på dag 31 og ingen tegn til mens enda.. Dette er nok rotete skrevet, jeg beklager. Jeg er nok bare litt fortvila over syklusen min og enda en negativ test. Hvordan er veien i en utredning? (vi er 25 og 26 om det skulle ha noe å si.) Anonymous poster hash: 050f5...48b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Ingen som virkelig aner eller vet noe om det? Anonymous poster hash: 050f5...48b
Ferny Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Du skriver jo at du har to barn fra tidligere forhold, men disse ble altså unnfanget før du fikk klamydia? Jeg tenker at hvis det er tilfellet, så bør du jo prioriteres og blitt tatt seriøst. Men om du ikke opplevde symptomer og fikk betennelse som følge av klamydiainfeksjonen, så er det ikke sikkert den har påvirket egglederne. Om de skulle ha blitt tette, så har jeg også hørt at kontrastvæsken kan bidra til å rense opp. Vet ikke hvordan man skal gå frem, men tenker at du starter hos fastlegen din. Siden dere har vært prøvere et år, så får dere jo henvisning videre. Så lenge du forteller om klamydiainfeksjonen og en reell fare for at noe har skjedd, så blir du nok tatt seriøst.
Ferny Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Og en annen tanke jeg fikk - det kan jo hende at det er kjæresten din som er problemet, om han ikke har barn fra før?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Han har ved uhell i tidligre forhold klart å gjøre en gravid så jeg vil tro at han ikke er problemet, men han vil så klart teste seg han også. Og vi utelukker ingenting. Klamydian kom etter mine to svangerskap, jeg hadde ingen symptomer og fant gyn fant det ved tilfeldighet. Vi får ringe legen i morgen. Har bare hørt at de helst vil prøve hormoner og mye annet før de tar kontrastvæske. Jeg har mine små håp at om de er litt tette, så får den væska det opp. Anonymous poster hash: 050f5...48b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 (bare så det er sagt, det endte med abort den gangen med uhellet i tidligre forhold) Anonymous poster hash: 050f5...48b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå