AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Hei Jeg er nybegynner på disse testene og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg. I følge pakningsvedelegget er vel denne negativ. Grunnen til at jeg lurer er at teststreken har en tynn strek (lengst til venstre) som er like sterk som kontrollstreken. Er den likevel negativ? Beklager litt utydelig bilde. Spesielt når jeg holdt testen et stykke i fra meg, såg den positiv ut.. Jeg har testet lenge nå, forventet positiv test for nesten en uke siden. Jeg har testet 2 ganger i døgnet. Har brukt opp alle testene mine nå. Jeg som bestilte til minst to sykluser Alle testene får utslag/strek, men de er svakere enn kontrollstreken. Kan LH-toppen være så kort at den ikke blir registrert? Jeg leste en plass at morgenurin ikke var bra å bruke. Dette er fordi LH blir produsert på morgen/formiddag og vil derfor ikke bli synlig (høy nok til positiv) i urinen før noen timer senere. Rådet var å teste mellom klokka 12 og 15, da vil LH-nivået være på det høyeste. Dette las jeg litt for sent, så jeg har testet morgen/formiddag og ettermiddag/kveld. Er det noen som vet de har hatt EL selv om negativ test? Jeg syns jeg hadde noe som kan ligne EL-symptom en dag, men er redd jeg lurer meg selv siden testene ikke har blitt positiv. Har regelmessige sykluser. Prøver å ikke henge meg opp i disse testene, men det er ikke så enkelt. Ender opp med å tenke på det hele tiden.. Anonymous poster hash: 0c1d4...b43
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Jeg tolker denne som negativ Anonymous poster hash: 9d0f4...8e9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Den ser ut som den er på vei til å bli positiv. Mine er negative før de plutselig blir ganske sterke, så svake igjen dagen etter. Bruker samme type tester som du gjør. Ikke alle som har el på dag 14 btw. Jeg har feks på dag 19. i 29 dagers syklus Anonymous poster hash: 074b1...32a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Takk for svar Jeg gravde gjennom hele skuffen og fant en test som hadde gjemt seg! *litt flaks må man ha* Og tok den nå klokken 14. Denne er vel positiv? Det kan virke som jeg har EL en annen dag enn det som er normalt å tenke ja. Tidligere har jeg har klare tegn på EL på den utrekna dagen (14 dager før neste mens, smerter og EL-slim). Som sagt litt tegn denne gangen også, men ikke SÅ klare. Men det kan se ut til at kroppen lurer meg. Anonymous poster hash: 0c1d4...b43 Anonymous poster hash: 0c1d4...b43
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Den er positiv. Happy humping Anonymous poster hash: 074b1...32a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Den siste er positiv! Hopp i høyet Jeg får oftest negative tester tidlig på dagen og må teste 2 ganger pr. dag for å få positiv. Mine blir positive på ettermiddagstid. Enkelte har jo veldig kort LH stigning og må teste mer enn en gang pr. dag for å fange opp eggløsning. Tok meg laaaaaaang tid å kartlegge syklusen min! Anonymous poster hash: 4df92...b4c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 Godt å høre at det ikke bare er meg som ser at den er positiv! Jeg som holdt på å gi opp hele EL-testingen. Men tenkte at jeg like godt kunne bruke opp alle bare for å se om/når resultatet ble helt blendahvitt. Kommer nok til å bruke lang tid på å kartlegge kroppen min jeg også Flaks jeg fant den siste testen i går. I dag har jeg mye smerter og murringer. Om jeg ikke hadde fått positiv på den siste der, hadde jeg nok vert SIKKER på at dette er festesmerter og at jeg er gravid nå. Siden jeg trodde jeg hadde EL tidligere (selv om festesmerter er litt tidlig..).. Man prøver vel å tolke alle tegn dit man vil Anonymous poster hash: 0c1d4...b43
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #8 Skrevet 30. januar 2015 Når du får positiv så skjer eggløsning etter 12-24 timer, så det er nok heller el-smerter du kjenner kanskje. Egget fester seg eventuelt om noen dager. Lykke til!!Anonymous poster hash: 074b1...32a
Missfebruary Skrevet 30. januar 2015 #9 Skrevet 30. januar 2015 Gynekologen min, som er spesialist sa til meg at eggløsning skjer en halv dag FØR positiv test! Tar hun feil da ? Er jo litt rart med tanke på at dette er jobben hennes
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #10 Skrevet 30. januar 2015 Gynekologen min, som er spesialist sa til meg at eggløsning skjer en halv dag FØR positiv test! Tar hun feil da ? Er jo litt rart med tanke på at dette er jobben hennes Dette er feil. Eggløsning skjer 12 - 48 timer ETTER positiv test. Mange leger har ikke peiling og er ikke oppdatert. Anonymous poster hash: 36c89...1bd
Missfebruary Skrevet 30. januar 2015 #11 Skrevet 30. januar 2015 Synes liksom ikke at det helt stemmer selv, siden jeg vanligvis merker når jeg har eggløsning og det er alltid etter positiv test.
Stjerneskudd86 Skrevet 30. januar 2015 #12 Skrevet 30. januar 2015 Synes liksom ikke at det helt stemmer selv, siden jeg vanligvis merker når jeg har eggløsning og det er alltid etter positiv test. Eggløsning skjer etter positiv test ja. Den slår ut positiv viss du har høyt LH-nivå i kroppen. Det er LH-hormonet som gjør at eggløsningen settes i gang så det stemmer nok at du synes du kjenner EL etter positiv test.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå