AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Del Skrevet 29. januar 2015 Professor Birger Svihus ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet, NMBU, sier til forskning.no at "bananer inneholder mer sukker enn en Coca-Cola, og at han anbefaler epler isteden" Seriost? Jeg spiser 1 banan hver dag! Artikkel her Anonymous poster hash: 81a5b...b1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #2 Del Skrevet 29. januar 2015 Jeg spiser flere bananer om dagen! Bare tull. Spiser hva jeg vil å vet funker for meg hadde det hvert opp til eksperter etc hadde jeg sultet. Alt er visst usunt. Kommer til å fortsette å spise masse bananer ! )))Anonymous poster hash: 171bd...9e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 29. januar 2015 #3 Del Skrevet 29. januar 2015 Huff er så lei alt dette kalori-sukker-usunt/sunt-hysteriet.. Alt med måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #4 Del Skrevet 29. januar 2015 Noe jeg glemte å skrive på første innlegg over her er at jeg har gått ned 15 kilo. Dette ved å spise mye å trene. Absolutt ikke sulte ! Hvorfor skal man hoppe over frokost å andre måltider for å gå ned i vekt? Beklager men for meg hadde det aldri funket. Jeg hadde knekt sammen før jeg visste ordet av det om jeg skulle fulgt denne artikkelen. Jeg spiste hva jeg ville i moderate mengder med en kombinasjon av trening. Anonymous poster hash: 171bd...9e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Del Skrevet 29. januar 2015 Bananer inneholder så mye mer enn bare sukker. Han kan bare klappe igjen kjeften sin og nyte colaen sin i fred der ingen orker å høre snakket hans Anonymous poster hash: 16af7...ea5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Del Skrevet 29. januar 2015 Husk på dette når dere leser om hva forskere forteller dere om klimaet også da dere. Det er mange forskere der ute, og det er ikke alltid mindretallet som er klovnene. Anonymous poster hash: cab3d...49d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiolinisten Skrevet 29. januar 2015 #7 Del Skrevet 29. januar 2015 Det mange ser ut til å glemme er at det er forskjell på naturlig sukker og tilsatt sukker. Når det gjelder debatten om banan vs cola, så hadde banan uten tvil vært det beste valget. Det inneholder mye mer vitaminer og mineraler enn en cola. Ikke for å snakke om alt det andre de stapper inn i colaen. Når dette er sagt så er alt med måte. Eple er bedre enn banan om en ser på sukkerinnhold og kalorier, men det betyr ikke at bananer er skadelig for en, tvert om. Bananer har andre vitaminer enn epler, så det skal også være en del av et sunt og variert kosthold. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 29. januar 2015 #8 Del Skrevet 29. januar 2015 Coca Cola inneholder 10.6 gr sukker pr. 100 gr, mens banan inneholder 13,9 gr. (av det jeg kan se på matvaretabellen). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 29. januar 2015 #9 Del Skrevet 29. januar 2015 Professor Birger Svihus ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet, NMBU, sier til forskning.no at "bananer inneholder mer sukker enn en Coca-Cola, og at han anbefaler epler isteden" Seriost? Jeg spiser 1 banan hver dag! Artikkel her Anonymous poster hash: 81a5b...b1e Du leser altså en hel artikkel, med ett fullt sett underliggende argumenter og du klarer å henge deg opp i ett avsnitt, og misforstår hele konteksten basert på dette? IMPRESSIVE! Du trenger å gå tilbake på skolen og lære deg å lese. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #10 Del Skrevet 29. januar 2015 Min banan uten skall veier 114 gram. En flaske cola veier 500 gram. Bananen inneholder 1,14*13,9=19,6 gram sukker Colaen inneholder 500*10,6=53 gram sukker Det ser ut som det er mer sukker i colaen enn i bananen. Bananen inneholder også en del vitaminer og mineraler, den er for eksempel en fin kilde til kalium. Den gir også metthetsfølelse. Cola inneholder kullsyre, som gir gass i magen og koffein som er avhengighetsskapende og som mange, spesielt barn og studenter må passe seg for å få for mye av. I tillegg gir cola syreskader på tennene. Anonymous poster hash: 526f9...cbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 29. januar 2015 #11 Del Skrevet 29. januar 2015 Det ser ut som det er mer sukker i colaen enn i bananen. Anonymous poster hash: 526f9...cbc Ikke pr. 100 gram vare som jeg mener man burde se på - ikke pr. enhet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #12 Del Skrevet 29. januar 2015 Ikke pr. 100 gram vare som jeg mener man burde se på - ikke pr. enhet. Tja, det er bedre å se på per porson enn per 100 gram, mener jeg, siden det er det en faktisk får i seg. Hvor mange er det som drikker en hel flaske cola, og hvor mange er det som gomler i seg fire bananer på rappen? En kan argumentere at en porson cola bare er et glass, altså 200 gram. Da blir det 19,6 gram sukker i bananen og 21,2 gram i colaglasset. Colaen kommer litt bedre ut her, jeg er nødt til å innrømme det. Derfor ønsker jeg å flytte fokuset over på at vi her sammenligner, ehm, epler og pærer. En banan er noe en blir litt mett av, og derfor ofte spiser alene. Et glass cola blir en derimot ikke mett av, og dermed kommer colaen i tillegg til annen mat. Hvis en skal telle sukker eller kalorierer er det derfor bananen som kommer best ut, fordi colaen er sukker eller kalorier som kommer i tillegg til det en ellers spiser, mens bananen er en del av det. Jeg ønsker også å unnskylde min grove uvitenskapelighet i det jeg brukte en enkelt banan som mål for alle bananer. Jeg respekterer at alle bananer er indivuelle, men jeg må påpeke at min banan var meget gjennomsnittlig etter mitt subjektive syn. Anonymous poster hash: 526f9...cbc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 29. januar 2015 #13 Del Skrevet 29. januar 2015 Tja, det er bedre å se på per porson enn per 100 gram, mener jeg, siden det er det en faktisk får i seg. Hvor mange er det som drikker en hel flaske cola, og hvor mange er det som gomler i seg fire bananer på rappen? En kan argumentere at en porson cola bare er et glass, altså 200 gram. Da blir det 19,6 gram sukker i bananen og 21,2 gram i colaglasset. Colaen kommer litt bedre ut her, jeg er nødt til å innrømme det. Derfor ønsker jeg å flytte fokuset over på at vi her sammenligner, ehm, epler og pærer. En banan er noe en blir litt mett av, og derfor ofte spiser alene. Et glass cola blir en derimot ikke mett av, og dermed kommer colaen i tillegg til annen mat. Hvis en skal telle sukker eller kalorierer er det derfor bananen som kommer best ut, fordi colaen er sukker eller kalorier som kommer i tillegg til det en ellers spiser, mens bananen er en del av det. Jeg ønsker også å unnskylde min grove uvitenskapelighet i det jeg brukte en enkelt banan som mål for alle bananer. Jeg respekterer at alle bananer er indivuelle, men jeg må påpeke at min banan var meget gjennomsnittlig etter mitt subjektive syn. Anonymous poster hash: 526f9...cbc Ok, da regner du i porsjoner mens jeg regner pr. 100 gram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå