Gå til innhold

Sende han sms eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Laget en tråd for en stund siden om en som jobber på nærbutikken min som jeg har ett godt øye til. Ser han dessverre ikke så ofte og jeg har enda ikke mannet meg opp til å si hei til han. I dag utvekslet vi noen blikk men det var det. Jeg ble som en 14år gammel jente og så en annen vei.

Jeg er bare for sjenert når det kommer til "sjekking".

Jeg fant ut hans fulle navn og har kun ett mobil nummer å gå etter. Han er ikke på FB.

Har virkelig lyst å bli bedre kjent med han.

Saken er:

Skal jeg sende han en sms?

Og hva skal jeg skrive?

Er så utrolig usikker.

Anonymous poster hash: ee1f7...454

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Nei. Nei.

Tør du ikke å snakke med ham kan du ikke bare sende en sms. Jeg ville fått full stalkeralarm av noe slikt.

Anonymous poster hash: 9f155...849
  • Liker 1
Skrevet

Det er bare i Norge dette blir sett på som creepy.

Jeg var på utveksling i Japan, og fikk noen anonyme meldinger, på pulten på skolen. Trodde det var kødd men var visstnok vanlig.

Men siden det blir sett på som Creepy i Norge, så vet jeg ikke hva du skal gjøre.

Anonymous poster hash: 5c2e8...2db
Gjest HeiHade
Skrevet

Nei, jeg synes absolutt ikke det. Hadde jeg fått den meldingen hadde jeg nok blitt litt skeptisk.

Hvis du ønsker å komme i prat med ham ville jeg ha gjort det når du møter ham på nærbutikken. Hvis dere blir ordentlig kjent der kan dere jo utveksle nummer på normalt vis.

• Liker 1
Skrevet

Neste gang du ser han går du bort og spør han om noe du ikke finner. Det er steg en, glem sms før du har snakket med han og ser om han viser interesse.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min personlige erfaring(som ansatt) tilsier at du bør komme i prat med han i virkeligheten først. I butikk møter vi mange, og hvis du ikke prater eller hilser på han fra før av er sjansen for at han enten ikke husker deg, eller ser på deg som en av de sure, ganske stor. Så jeg ville innledet med litt smalltalk om vær og vind som et minimum før jeg eventuelt tok kontakt. Om ikke annet så for at han skal ha en viss referanse om hvem du er.

Har selv blitt kontaktet på den måten du beskriver, av en kunde som jeg knapt husket ansiktet på. Må ærlig innrømme at selv om det er sjarmerende så syns jeg det var ganske merkelig, spesielt siden dette var en som sjeldent responderte på "hei"-et mitt når han gikk inn døra.

Dette er selvfølgelig ikke en fasit, og melding kan kanskje fungere for denne fyren, men personlig syns jeg det er litt creepy.

Endret av allthatjazz
Gjest HeiHade
Skrevet

^ Godt poeng.

Vil også legge til at det er jobben til butikkansatte å være hyggelige og imøtekommende. Hvis en kunde hadde tatt kontakt med meg i den tro at jeg var interessert fordi jeg hadde vært høflig mot ham hadde jeg nok blitt mer irritert enn sjarmert. Spesielt når du tar kontakt på den måten (sms uten å ha fått nr). Det hadde vært ubehagelig.

Først må du finne ut om han faktisk er litt interessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...