Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg trener spinning ganske ofte.
Vi har pulsklokker på treningssenteret, som vises på stor skjerm.
I går la jeg merke til min egen puls i forhold til andres.
Min var 176/84, imens de andre lå på 155-165/84-88

Så pulsen dems var lavere, mens prosenten (?) var høyere.. noen her inne som vet hva dette vil si?

Anonymous poster hash: 89874...dc9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du stilt inn klokka i forhold til makspulsen din? Evt har de andre gjort det? Makspuls varierer med kjønn, alder og individuelt fra person til person. Menn har normalt høyere maxpuls enn kvinner, og maxpuls synker med alder. Så forklaringen ligger nok i det, eller at noen har stilt inn feil. Det kan være helt riktig at dere begge lå på 84% av makspuls, men de andre har da lavere makspuls enn deg.

Skrevet

Har du stilt inn klokka i forhold til makspulsen din? Evt har de andre gjort det? Makspuls varierer med kjønn, alder og individuelt fra person til person. Menn har normalt høyere maxpuls enn kvinner, og maxpuls synker med alder. Så forklaringen ligger nok i det, eller at noen har stilt inn feil. Det kan være helt riktig at dere begge lå på 84% av makspuls, men de andre har da lavere makspuls enn deg.

Takk for svar :-)

Ja, alle må stille inn makspuls må en maskin. Men det som var så merkelig var at jeg hadde den høyeste pulsen der, og alle andre lå på rundt 155-165.

Jeg er jente, 20 år.

Skrevet

Takk for svar :-)

Ja, alle må stille inn makspuls må en maskin. Men det som var så merkelig var at jeg hadde den høyeste pulsen der, og alle andre lå på rundt 155-165.

Jeg er jente, 20 år.

Det er ikke så rart, du er jo ganske ung. Det er vanlig å estimere makspuls ved å ta 220 og trekke i fra alderen sin(dette er dog en lite nøyaktig måte å finne makspulsen sin på), så hvis mange av de andre på spinninga var eldre enn deg, så vil de ofte ha en lavere makspuls enn deg.

Men du kan uansett ikke trene deg til en lavere makspuls, bare en lavere hvilepuls.

Skrevet

Hvor god kondis du har defineres av hvor fort pulsen roer seg igjen etter at du har nådd makspuls, ikke hvor fort pulsen din stiger ved arbeid.

Så jeg ville ikke tatt det så tungt at den er høyrere enn til de andre. Desuten, kanskje du tok i hardere? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...