Gå til innhold

Tips mot forstoppelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. :)

Et litt pinlig spørsmål... er det noen som har noen gode tips mot forstoppelse.

Kjenner at det er en stund siden sist jeg fikk ut noe, og mageknip er på vei. I dag har jeg drukket tre glass vann, og to kopper kaffe... uten hell.

Normalt har jeg avføring hver dag. Sikkert tre dager siden jeg var skikkelig på do nå... ikke krise ennå, men ser for meg at det kan bli det om ting ikke løsner.

Anonymous poster hash: e0869...b46
Skrevet

Ta deg en god tur og spis masse fiber. God bedring!

Gjest Klaveret
Skrevet

"Gode" remedier på apoteket. Fysisk aktivitet er også bra.

Skrevet

Kaffe på tom mage om morgenen.

Fiber og masse vann resten av dagen.

Anonymous poster hash: 5f3c8...760
Skrevet

Hei dere. :)

Et litt pinlig spørsmål... er det noen som har noen gode tips mot forstoppelse.

Kjenner at det er en stund siden sist jeg fikk ut noe, og mageknip er på vei. I dag har jeg drukket tre glass vann, og to kopper kaffe... uten hell.

Normalt har jeg avføring hver dag. Sikkert tre dager siden jeg var skikkelig på do nå... ikke krise ennå, men ser for meg at det kan bli det om ting ikke løsner.

sviskekompott

jogging

mer vann

yoghurt

Lykke til.

Skrevet

Svisker og sviskeyoghurt, plommer, mat med mye fiber som grove knekkebrød, biola, fysisk aktivitet evt Dulcolax fra apoteket.

Skrevet

Et glass lunket vann med en en halv sitron og litt cayennepepper oppi på tom mage får som regel fart på systemet.

Anonymous poster hash: d2b64...032
Skrevet

Takk for tips dere. Får prøve litt av det dere foreslår, og heller ty til apoteket som siste utvei. :)

Har i hvert fall drukket masse vann i dag, og spist grove knekkebrød - får se om det hjelper. :P

Skrevet

Masse vann, gå mye og to tabletter med magnesium. Det får iallefall fart på magen min.

Anonymous poster hash: 559c2...80b

Skrevet

C-vitaminer og fiber, altså frukt, grønt og grove kornprodukter, masse vann, aktivitet, hvitløk og sterkt krydder. Det gjelder å ha et godt kosthold og greit aktivitetsnivå gjennom hele uka, så forebygges forstoppelse.

Anonymous poster hash: 68d9f...b19
Skrevet

Svisker (ingen over, ingen ved siden av.. Heller ikke apotekprodukter), bevegelse og masse væske.

Anonymous poster hash: 81523...afb

• Liker 1
Skrevet

årsaker til forstoppelse: mat som er tungt for fordøyelsen, f.eks ost.
- mye sitting
- for lite fiber
- inntak av mat for sjelden.

for å få satt i gang: - ta en skikkelig løpetur! så du virkelig blir sliten.
- spis deg mett på noe.

Anonymous poster hash: 13d84...4fb
Skrevet

Jeg prøvde klyster og piller fra apoteket, men ingenting av det "profesjonelle" hjalp.

Så jeg helte ned på med supersalt lakris. Beste medisinen for forstoppelse! :)

Skrevet

Dulcolax er et godt middel, hvis du tåler det, men ta bare èn tablett.

Anonymous poster hash: cf8c6...91f
Skrevet

Magnesium er et trygt godt hjelpemiddel mot forstoppelse.

Skrevet

Spis en hel pakke med Fishermans Friend på en halvtime :danse: Det har satt meg i noen ukomfortable situasjoner.

Anonymous poster hash: 604c5...7c8
Skrevet

Diplom-is Lettis. Det blir i alle fall jeg løs i magen av hver gang jeg spiser :P

lettis_sjokolade_0_8_l1_pid_Diplom_Is_Pr

Anonymous poster hash: ee0a3...04a
Skrevet

Svisker, en kanne kaffe og et par sigaretter på tampen. Husk skikkelige magadrag.

Skrevet

For mye fiber fører også til forstoppelse da fiber suger opp mye væske i tarmen og avføringen blir hardere.. Så spiser man f.eks mye grove knekkebrød er det viktig med ekstra væske. Merker det godt selv hvis jeg ikke er flink.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...