Gå til innhold

Hvor fort løper du på mølla, og hvor god form er du i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er frelst til mølleløping, men lurer veldig på hvilken hasitghet som er "normal". Skjønner at det er individuelle forskjeller, men jeg vil vite hvilken hastighet nettopp DU pleier å løpe på, og hvor god form anser du deg selv for å være i? :)

Hilsen løpejente.

Anonymous poster hash: 9d373...e09
Skrevet

Jeg pleier å jogge 5 km et par ganger i uken, og da har jeg hastigheten på alt fra 8 til 12 km/t. Når jeg er på 10,5-12 km/t er det bare snakk om noen minutter av gangen. Gjennomsnittsfarten min ligger nok på 9,5 km/t. Anser meg selv som en person i normal god form, ikke noe utenom det vanlige.

Skrevet

TS her igjen: Og hvor lenge pleier du å løpe? :)

Anonymous poster hash: 9d373...e09
Skrevet (endret)

Jeg løper på mølle omtrent 5-6 ganger i uka. Jeg løper alt fra 20 til 60 minutter, og ligger som regel på en hastighet mellom 9 og 13 km/t. Når jeg er på 12-13 km/t går det ikke mer enn et par minutter før jeg må skru ned hastigheten igjen. Har 3-5 prosent i stigning hele tiden :)

Når det gjelder hvilken form jeg er i, vil jeg kunne si at jeg er i god form. Har nok f.eks. hatt mulighet til å skru opp hastigheten litt i perioder, og f.eks. løpt intervaller, men siden jeg løper på mølle så ofte som jeg gjør, synes jeg det beste er å ikke ta seg HELT ut. Jeg vil heller løpe på mølle flere ganger i uka, med mindre hastighet hver gang, enn færre ganger i uka, og høy hastighet for hver gang. Men det er vel smak og behag ;)

Endret av Ingvilddd
Skrevet

Jeg løper 8-10 km på mølla tre ganger i uka. Har hastighet på mellom 10 og 12 km/t og 2% stigning.

Skrevet

Jeg løper alt fra 5 - 10 km, med hastighet på mellom 9 og 12 km/t og 1,5% stigning. Gjennomsnittsfarten pleier å ligge på rundt 10,5 km/t. Varierer veldig hvor ofte jeg løper, alt fra et par ganger i uken til et par ganger i måneden.

Skrevet (endret)

Mellom 6.4kmt rask gange og 8.4kmt lett jogging. Anser meg selv som i noenlunde grei form.

Jeg bruker ca. 10min på å oppnå idealpulsen min for forbrenning som er 138slag/min.

Endret av Alexander
  • Liker 2
Gjest MrsSmith
Skrevet

jeg begynte og trene intervalltrening på mølle for ca 3 uker siden, jeg har omtrent aldri jogget eller løpt før i hele mitt liv, så jeg har jogger da på 7,7 km/t, dette for å ikke ta helt knekken på meg selv i starten og miste motet helt.

Når det kommer til formen så er jeg nok..eh.. i litt dårlig form ja.

Skrevet

Jeg er i dårlig form. Klarer å jogge ca 8 km/(t en stund. Pusher meg opp i 10 km/t, men da holder jeg ikke særlig lenge. Forsøkte meg på 13 km/t sist, og da ble jeg sprengt (blodsmak i munnen) på under et minutt.

Pleier å jogge 3 ganger i uka. Har som mål å ta 6 km i 10 km/t fart, men det er langt unna nå. Blir sjelden mer enn 4 km, og da tar det over halvtimen.

Anonymous poster hash: 3c247...65d
Skrevet

Det kommer helt an på hva slagss økt jeg har. Kan fint ligge 5 min på 12, eller løpe spurter på 17-18 i et minutt, eller løpe på 15% med 10 i fart. Men hvis jeg skal ha en langtur hvor målet er å logge lavere i puls ligger jeg på 8-8,5, kanskje 9. Har løpt jevnt og trutt ett års tid, kanskje spesielt siden i sommer.

Løper rundt 3 mil i uken.

Anonymous poster hash: a54a7...189

• Liker 1
Gjest hockeyfrue
Skrevet

Jeg løper mellom 10 og 15 km to ganger i uken. Jeg har en gjennomsnittsfart på 10 km/t, og en stigning på 2. Av og til kjører jeg intervaller, og da blir det rundt 7 km. Jeg veksler mellom rolig jogg i 8,5 km/t, og full spurt i 16 km/t. Sånn holder jeg på så lenge jeg orker. Vil si at jeg er i god form :)

Skrevet

Jeg er i dårlig løpeform; skulle ønske jeg var bedre! Men jeg orker ikke å presse meg så mye som skal til.

Løper som regel 4:2 intervaller der jeg har på 9,5 km/t når jeg løper, og 6 km/t når jeg går.

Anonymous poster hash: 07bed...50f
Skrevet (endret)

Løper sjeldent mer enn 5 km på mølle, bruker den mest til intervalltrening og kjører langturer utendørs. For tiden vil vel gjennomsnittlig fart på en 5 km være 10,5 km/t på stigning 1-2% om jeg løper i jevnt tempo.

Regner formen min til å være helt grei mosjonistform, hverken mer eller mindre. Dvs grei form for en som trener relativt regelmessig med tanke på alder osv....

Kjønn, alder, høyde o.l. har jo veldig mye å si her, så det er egentlig ikke mulig å sammenligne fart på mølla med hvilken form folk er i.

Endret av Engel
Skrevet (endret)

Jeg er nybegynner. Så jeg begynte med rask gange 6 km/t.

Forsøkte løpe 10,5 km/t, men dette gjorde meg spesielt andpusten. Orket kun 250m.

Da gikk det mye bedre med 9.0 km/t, og kunne løpe 1000+m av gangen, inn/utpust hvert 5. skritt.

Måtte dessverre ta en 14 dager lang pause, pga. vondt kne, antagelig fordi jeg plutselig valgte å løpe 3x1000m intervaller denne ene dagen, opp fra kun 200m intervaller tidligere i uka.

Skal huske å ordne med styrketrening for bena, sånn at dette hjelper på løpingen.

Endret av Vux
Skrevet

Kommer an på hvor lenge jeg skal løpe, men når jeg løper 10 km så løper jeg mellom 8 km/t og 12 km/t, gjennomsnittfarta ligger på rundt 9,5 km/t..:)

Skrevet

Elendig form/kondisjon, løper kun intervaller (klarer ikke lankjøring enda) ca. 5 km. Jogger på 9,5-10,5 km/t.

Gjest Lite nytt
Skrevet

Jeg følger programmet c25k nå for å bedre formen min. I følge dem så skal jeg jogge så sakte som mulig og heller øke hastigheten etterhvert som formen kommer seg.

Jeg tar nå 5 min rask gange, 6 km/t, også 25 min på 7,5 km/t. Dette er litt raskere enn jeg burde, men jeg klarer å fullføre. Etter 15 min ligger jeg på over 180 i puls, gjennomsnittspuls sist gang var 173.

Det er bra til meg å være. Formen kommer seg. Til sommeren vil jeg jogge raskere.

Usikker på hvordan jeg skal legge løpet etter at programmet er fullført, har 1,5 uke igjen på det... Noen ideer noen?

Skrevet

Jeg løper 6-8 km to ganger i uken, hastighet på mølla ca 9,5 km/t.

En gang i blant løper jeg intervaller (selv om jeg hater det). Da løper jeg i ett minutt på 14 km/t med pauser innimellom. Har 1,5 % stigning.

Jeg er i grei form.

Skrevet

Bare et lite sidespørsmål, jeg mener ikke å kuppe tråden men: Er,det ingen av dere som holder lengre ut ved litt høyere hastigheter enn ved lav hastighet.

Jeg blir dødssliten av å løpe sakte, men når jeg kommer opp i ca 10,5 så kan jeg holde et fint driv lengre avstander.

Samme gjelder egentlig når jeg går, min normale gåfart er 6 kilometer i timen, går jeg sakte blir jeg kjempesliten. Er det bare psyken som lurer meg fordi jeg kanskje er litt utålmodig og blir sliten av at det går sakte og ikke av selveste anstrengelsen, kanskje?

Skrevet

Jeg blir dødssliten av å løpe sakte, men når jeg kommer opp i ca 10,5 så kan jeg holde et fint driv lengre avstander.

Den var ny, men så bra for deg da! For min del er det mer ubahagelig når jeg varmer opp ved å småjogge på 7.5 km/t enn når jeg er blitt god og varm og skrur opp hastigheten til langkjøringsfart på 9.5-10 km/t. Men det er fordi det tar litt tid for kroppen å venne seg til løpemodus. Dersom jeg skrur ned farten under økten så vil det garantert føles lettere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...