maki Skrevet 7. august 2004 #1 Skrevet 7. august 2004 bare lurte på hva jeg egentlig skal snakke med han om? :oops: går det ann å bestille kriken uten å møte han først, vil gjerne få det ut av verden slik at jeg vet det er i orden for å så kunne snakke med hotelle vi vil ha det på. jeg er ikke døpt er det er stort problem? Har lest et sted at bare en av oss trenger å være det, men stemmer det? forhåpentligvis blir04/06-05 den store dagen
Gjest Tabby Skrevet 7. august 2004 #2 Skrevet 7. august 2004 Man snakker med en på kirkekontoret når man bestiller tid i kirken, ikke presten. Det gjorde ikke jeg i hvert fall. Og om man må være døpt vet jeg ikke, vi er begge det her så det har jeg ikke sjekket, men jeg tror at kravet er at minst en av brudeparet må stå oppført som medlem av statskirken. Men det kan du jo høre med kirkekontoret om når du ringer. Jeg hadde en masse spørsmål da jeg ringte og fikk fine svar av en koselig dame jeg. Samtale med presten pleier å være så nær bryllupet som mulig. Da snakker man vel om seg selv, følelsene som ligger til grunn for at man vil gifte seg og slike ting tror jeg. Men det varierer sikkert fra prest til prest.
lampeskjerm Skrevet 7. august 2004 #3 Skrevet 7. august 2004 Hvis du bare skal bestille vigsel er det bare å ringe til kirkekontoret så vil du få dato og klokkeslett. Du behøver ikke være døpt for å bli gift i kirken. Som du skriver så holder det at den ene er medlem av kirken. Strengt tatt har man ikke krav på kirkelig vielse dersom ikke begge er medlem, men det holder stort sett dersom den ene er det. I forkant av bryllupet har dere en vigselssamtale+ evt en øvingstime med presten som skal vie dere. Det er ikke noe skummelt å snakke med en prest;) Lykke til. Hilsen Lampeskjermen
maki Skrevet 7. august 2004 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2004 ok :-) tusen takk for svarene jeg har totalt panikk for alt som har med ringe folk jeg ikke vet hvem er, lattelig i grunn men har altid hatt problemer med å ringe å bestille ting
Gjest Tabby Skrevet 7. august 2004 #5 Skrevet 7. august 2004 Du er nok ikke alene om å føle det sånn. Da er det greit å ta noen ting her inne først. Lykke til med samtalen da.
lampeskjerm Skrevet 7. august 2004 #6 Skrevet 7. august 2004 Det går nok bra skal du se Det er mange som har det som deg som er nervøs for å ringe. Jeg kan trøste deg med at det i hvert fall ikke er verre å bestille kirke til bryllup enn det er å bestille time hos frisøren. Hilsen Lampeskjermen (som av og til svarer på slike telefoner)
maki Skrevet 7. august 2004 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2004 takk vi fant ut av jeg fikk ringe hotellet vi vil bruke først for å sørge for at vi får en dag der, å hvis det ikke passer med krirken så får vi finne en annen kirke. ble en litt klønete samtale, men gikk helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå