AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #41 Skrevet 29. januar 2015 Fordi det er et tillitsbrudd. Hvis man ikke klarer å være monogam, så burde man finne en partner som har det på samme måte. På den måten blir det ikke svik, men en gjensidig ordning som begge har forståelse for. Poenget at langt flere bør vokse opp og ikke ta utroskap så høytidelig. Blir litt sånn keiserens nye klær, fordi alle forteller deg at du skal ha det helt forferdelig grusomt om noen er utro mot deg, så blir det slik. Bare tullball.Anonymous poster hash: ca66c...86a 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #42 Skrevet 29. januar 2015 Se posten over deg. Åja, så du syns det er ok med en som lyver til deg og gi deg kjønnssykdommer attpåtil? Du må være mindre begavet. Har jeg sagt at det er greit med kjønnssykdommer nå plutselig? Kondombruk, ev annen prevensjon samt negative tester er selvsagt et krav. Anonymous poster hash: ca66c...86a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #43 Skrevet 29. januar 2015 Burde det ikke gå et lys opp for deg når du nesten blir euforisk lykkelig når du finner en som mener det samme som deg. Da bør skjønne at du er anderledes, og at dine holdinger kanskje ikke riktige for flertallet. For de fleste visstnok ca 70% er monogami det naturlige, men for deg og mindre tallet er monogami unaturlig. For mennesket er ikke livslangt monogami naturlig, biologisk sett. Det er kulturelle årsaker til at såpass mange 'foretrekker' det, eller tror de foretrekker det. Men 70 %? Hvor mange er det som kun har en sexpartner gjennom livet? Svært mange er utro og svært mange kunne tenke seg å være det selv om de ikke tør, av samfunnsmessige årsaker.Anonymous poster hash: ca66c...86a 2
peanut_juice Skrevet 29. januar 2015 #44 Skrevet 29. januar 2015 At det i det heletatt finnes et marked for slikt gjør meg så sint. Å oppfordre og promotere utroskap som om det var ingenting. Nesten så jeg får lyst til å lage en profil bare for å finne igjen noen av disse menneskene på facebook og eksponere de. 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #45 Skrevet 29. januar 2015 Vet jo at verden er gal, men jeg hørte en reklameannonse på Radio Norge og ble så sjokkert at jeg (vi - min mann og jeg) måtte se om dette virkelig er sant. Og det er det jo (naive meg). Flere som synes dette er helt forkastelig?http://www.victoriamilan.no/ Old news. Dette har eksistert lenge. Anonymous poster hash: 73d5a...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #46 Skrevet 29. januar 2015 For de fleste visstnok ca 70% er monogami det naturlige, men for deg og mindre tallet er monogami unaturlig. Jeg tror vedkommende mener at monogami ikke er naturlig for mennesker rent biologisk sett, hvilket stemmer. Det er en sosial konstruksjon utifra at menn vet de må holde seg til kvinnen om hun skal ville produsere barn. De fleste klarer likevel å opprettholde forholdet og unngå utroskap. Og de fleste har ingen problemer med det. Jeg oppfatter det som at det er det du mener med at det er "naturlig for deg". Men rent biologisk er menn skapt for å spre genene til et flertall kvinner. Ingen av disse tingene unnskylder utroskap, selvsagt. Vil man ligge rundt kan man ha et åpent forhold, eller holde seg singel. Jeg bare grep fatt i kommentarenen ang. hva som er "naturlig". Anonymous poster hash: baa29...098
jauda Skrevet 29. januar 2015 #47 Skrevet 29. januar 2015 Snakk om å skyte seg selv i foten isåfall. Blir jo første stedet mannen eller dama leter om han eller hun får misstanker. ^^ 😅😅
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #48 Skrevet 29. januar 2015 Poenget at langt flere bør vokse opp og ikke ta utroskap så høytidelig. Blir litt sånn keiserens nye klær, fordi alle forteller deg at du skal ha det helt forferdelig grusomt om noen er utro mot deg, så blir det slik. Bare tullball.Anonymous poster hash: ca66c...86a Utroskap er en sosial konstruksjon, så sånn sett er det ikke naturlig. Men det er veldig naturlig å bli såret dersom en du trodde var bare din delte seg selv med andre bak din rygg. Sex er noe nært og intimt, noe man gjerne vil ha med sin partner alene. Man blir ikke såret fordi andre sier at utroskap er galt, man blir såret fordi partneren gav bort noe man lovet hverandre at bare var ditt. Helt greit å ha et åpent forhold, men da er det heller ikke utroskap når man har sex med noen andre. Anonymous poster hash: a6787...ed2 1
Jolene Skrevet 29. januar 2015 #49 Skrevet 29. januar 2015 Altså, der det er et marked er folk villig til å starte opp noe. Den nettsiden hadde ikke eksistert dersom noen ikke hadde gitt et ønske om behov. Som med alt annet. Siden hadde heller ikke eksistert hadde det ikke vært for at noen bruker den. Det jeg ikke skjønner derimot, er å bevisst planlegge å bryte forholdets grenser. det er èn ting at uhell kan skje i et monogamt forhold, en helt annen sak er det å planlegge utroskap. Den forstår jeg ikke. Ethvert forhold har sine grenser og regler som alle involverte parter bør være enige om. Det å da bevisst bryte disse er for meg merkelig. Jeg skal være enig i at jeg noen ganger ikke skjønner overdrivelsene rundt utroskap her inne på KG (hvor det ofte har vært et engangstilfelle), men å bevisst bedra noen over tid? Jeg dømmer ingen når det kommer til utroskap siden det kan ha flere underliggende årsaker, men jeg stiller meg tvilende til å bevisst bedra noen over et lengre tidsrom likevel. Det er noe merkelig over det, uansett samlivsform en velger å ha. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #50 Skrevet 29. januar 2015 At det i det heletatt finnes et marked for slikt gjør meg så sint. Å oppfordre og promotere utroskap som om det var ingenting. Nesten så jeg får lyst til å lage en profil bare for å finne igjen noen av disse menneskene på facebook og eksponere de. Det siste du skriver det er jo langt verre enn utroskap, på grensen til sykt å gå rundt med slike tanker.Anonymous poster hash: ca66c...86a 1
peanut_juice Skrevet 29. januar 2015 #51 Skrevet 29. januar 2015 Det siste du skriver det er jo langt verre enn utroskap, på grensen til sykt å gå rundt med slike tanker.Anonymous poster hash: ca66c...86a Det er verre enn utroskap å ville eksponere de som er utro? Så om jeg altså oppdager at en kompis er utro mot kjæresten sin, og velger å si ifra om dette, så er jeg altså verre enn han som er utro? Jeg har ikke noe til overs for de som velger å være utro og tar så lett på det. Dette er jo ikke noe jeg går rundt å tenker på, men jeg synes ikke de fortjener noe bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #52 Skrevet 29. januar 2015 Det er verre enn utroskap å ville eksponere de som er utro? Så om jeg altså oppdager at en kompis er utro mot kjæresten sin, og velger å si ifra om dette, så er jeg altså verre enn han som er utro? Jeg har ikke noe til overs for de som velger å være utro og tar så lett på det. Dette er jo ikke noe jeg går rundt å tenker på, men jeg synes ikke de fortjener noe bedre. Drive og jakte på nettsider, om man finner noen man kjenner, for å kunne avsløre dem som utro? Ganske syke tanker, ja.Anonymous poster hash: ca66c...86a 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #53 Skrevet 29. januar 2015 Drive og jakte på nettsider, om man finner noen man kjenner, for å kunne avsløre dem som utro? Ganske syke tanker, ja.Anonymous poster hash: ca66c...86a Ganske syke tanker å forsvare utroskap. Anonymous poster hash: 03c58...b6c 3
peanut_juice Skrevet 29. januar 2015 #54 Skrevet 29. januar 2015 Drive og jakte på nettsider, om man finner noen man kjenner, for å kunne avsløre dem som utro? Ganske syke tanker, ja.Anonymous poster hash: ca66c...86a Snakker da ikke om noen jeg kjenner, bare mennesker generelt. Dessuten tror jeg ikke det er så uvanlig at slike tanker slår en innimellom. Det er en vesentlig forskjell å det å tenke det, og det å faktisk gjøre det. Om jeg faktisk gjorde det ville jeg jo vært psykopat.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #55 Skrevet 29. januar 2015 Poenget at langt flere bør vokse opp og ikke ta utroskap så høytidelig. Blir litt sånn keiserens nye klær, fordi alle forteller deg at du skal ha det helt forferdelig grusomt om noen er utro mot deg, så blir det slik. Bare tullball.Anonymous poster hash: ca66c...86a Herregud. Du får finne en partner som liker at du ikke er monogam. Men isåfall er det ikke utroskap. Utroskap er løgn, svik, og bedrag. Anonymous poster hash: 03c58...b6c 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #56 Skrevet 29. januar 2015 Jeg hørte samme reklamen, og synes som mange her at det er forkastelig. Jeg ble rett og slett litt kvalm da jeg satt i bilen og den reklamen kom på radioen. Har kanskje noe å gjøre med at jeg tipper at eksen min er en ivrig bruker av den siden. Fysj! Dessuten greier jeg ikke skjønne hun som faktisk tok oppdraget med å reklamere for siden. Det hadde ikke jeg gjort, samme hvor godt de betalte eller hvor i beita for jobber jeg var ellers. Anonymous poster hash: 04d0e...241 4
Portvinpiken Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #59 Skrevet 29. januar 2015 Old news. Dette har eksistert lenge. Anonymous poster hash: 73d5a...1b8 Hvor lenge dette har eksistert er jo helt uinteressant. Poenget er at det eksisterer. Og promoteres. Det er det sistnevnte jeg reagerer aller, aller mest på. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #60 Skrevet 29. januar 2015 Ganske syke tanker å forsvare utroskap.Anonymous poster hash: 03c58...b6c Nei, det er det faktisk ikke. Utroskap er helt naturlig.Anonymous poster hash: ca66c...86a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå