Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker hele spekteret, og det hjelper for MEG.... Men om jeg TRENGER det er jo en annen sak.. Dette får vel være opp til den enkelte å finne ut av. Og har man penger til vælvære, så ser jeg ihvertfall ikke noen grunn til å la være.

Gjest gjest1
Skrevet

Hadde jeg blitt forsørget av deg, så kunne du brydd deg om hva jeg bruker penger på :)

Skrevet

Det var vel ikke snakk om penger her, det var snakk om at mange tror at man må bruke det ene og det andre for at huden skal holde seg bra og nærmest ler av de som nøyer seg med lite, mens egentlig er det helt unødvendig.

Gjest gjest1
Skrevet

Tit for tat? Noen bruker mye, andre bruker lite..ser ikke noen grunn til å bry seg om det, hverken den ene eller andre veien.

Skrevet

Jeg presenterer bare en link som kan være interessant for noen, ikke noe annet. Jeg legger meg ikke opp i hva andre gjør, jeg har bare lagt ut en link.

Skrevet

Der fikk jeg i alle fall bekreftet at mine nøkterne kjøpevaner når det gjelder kremer og kosmetikk kan fungere like bra :-)

Jeg bruker ansiktskrem fordi jeg lett får eksem om jeg har tørr hud i ansiktet, bodylotion om jeg vil lukte godt (har aldri tørr hud på kroppen, men body butter lukter jo veldig godt..), og rensegele for å vaske bort sminke.

Det er hele greia for min del.

Og jeg skjønner ikke helt hvorfor Arkana får "pepper" her, som hun sier så blir det bare presentert en link, som i alle fall jeg syns var interessant.

Skrevet

Denne linken har blitt vist i en annen tråd her på KG. Ta en titt på den, der er et godt begrunnet innlegg fra ei som har greie på det. (husker ikke nicket hennes). Man skal ikke tro alt man leser, og for om han er lege, så betyr ikke det at han er spesialist på hudprodukter og huden. Ikke alle man skal ta like seriøs. Men, man får tro og tenke det man vil. :roll:

Skrevet

Det er vel ikke mer sannsynlig at en tilfeldig person på KG har mer peiling enn denne personen. Personlig tror nå jeg at det enkleste som oftest er det beste.

Skrevet

Tilfeldig person? Hva vet vel du om det er dermatologer eller ikke blant oss?

Skrevet

Dermatolog eller ikke, hvorfor er det nettopp denne personen som har rett og ikke han fra artikkelen? Det er ord mot ord. Uansett så har vel dette sklidd ut litt, folk får tro det de vil tro.

Gjest Gjesta
Skrevet

Dette er en lege.. DU har et dusin andre leger som påstår andre ting. Det jeg gjør for huden min :

- Renser med rensemelk og toner hver kveld

- toner på morgenen

- passer på og hvertfall få i meg en liter vann om dagen

- Spiser udos choice olje

- Ansiktmaske en dag i uken

- peeling en dag i uken..

- Bruker solfaktor 15 i solen

- Passer på og spise grønnsaker og frukt og en variert kost

Jeg har tørr hud , og dette hjelper meg få en bra hud..

Så lenge jeg er fornøyd og føler meg vel , blåser jeg i hva han sier :)

Mye av det jeg listet opp gir vælvære og tar vare på resten av kroppen også ..så jeg r fornøyd jeg :)

• 7 måneder senere...
Skrevet

Fikk lyst til å bringe denne opp igjen. Jeg får faktisk kviser av sjokolade spising. Jeg unner meg selv sjokolade hver 2. helg og da vet jeg hva det fører til.

Gjest Gjesta
Skrevet
Fikk lyst til å bringe denne opp igjen. Jeg får faktisk kviser av sjokolade spising. Jeg unner meg selv sjokolade hver 2. helg og da vet jeg hva det fører til.

Og jeg får kviser av potetgull,...

Bare fordi de ikke har funnet beviser på at "man blir hva man spiser", så betyr det jo ikke at det ikke stemmer,.. :wink:

Gjest Daniella_
Skrevet

Det er flere ting i linken til Arkana jeg absolutt tror på.

Mens andre ting igjen som f.eks det med kosttilskudd, hvorfor skulle ikke det fungere?

Hvor mye av det vi trenger er det vi egentlig får i oss som er nødvendig for huden nå for tiden (med tanke på all den usunne maten som finnes o.l.)?

Og nei, i bunn og grunn trenger ikke huden pleie. Som det skrives i linken så klarte man seg fint uten hudkrem før hudkremen kom på bane. Men, hvor mye skitt og drit blir ikke huden utsatt for nå i disse nyere tider? Tenker da på forurensning f.eks.

Tidene forandrer seg, og da er det vel kanskje ikke så rart at vi trenger litt ekstra?

Skrevet

Når du skriver de klarte seg fint, hva mener du da?

At huden eldret seg på en fin måte?

Har du noe informasjon om det?

Jeg håper og tror at rynkekremer og pleie hjelper huden med å holde seg stram og fin. Men, men.

Gjest Anonymous
Skrevet

At en overlege har så god greie på ansikthuden ,har jeg vondt for å tro. Er sikkert ikke mange timene i legestudie.

At han kan si at det IKKE er forskjell på mann/kvinne hud er jo helt gale.

Ellerst har jeg stor tro på omega olje til huden,Ikke blir du solbrent og du treng ikke bruke bodylotion.

Gjest Cerise
Skrevet
Personlig tror nå jeg at det enkleste som oftest er det beste.

Helt enig med deg arkana, diller så lite som mulig med huden min, og ikke tetter jeg igjen porene mine med masse foundation heller. så da er det begrenset hvor mye rens jeg trenger. vasker meg godt med varmt vann og kaldt vann, og bruker en uparfyrmert fuktighetskrem. og får masse skryt for fiiiiin hud :)

Gjest Daniella_
Skrevet
Når du skriver de klarte seg fint, hva mener du da?

At huden eldret seg på en fin måte?

Har du noe informasjon om det?

Jeg håper og tror at rynkekremer og pleie hjelper huden med å holde seg stram og fin. Men, men.

Nei. Jeg siterte bare ut i fra det som sto i artikkelen.

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

dere som har glatt ferskenhud har ingenting å syte etter.. dere trenger vel ingenting i fjeset.. dere vet ikke hvordan det er å ha urenheter i fjeset stadig vekk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...