AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Jeg har en venninne som i studietiden klarte å holde seg på 800 kr i mnd på mat, dvs 200 kr i uken handlet hun for .. hun forklarte det med at hun alltid fulgte med på tilbudsavisene og kjøpte mat på tilbud som hun frøs ned, og hun lagde alltid middag om det var tomatsuppe, omelett eller biff, og hun spiste brød til frokost, lunsj og kvelds. Men alt var kjøpt på tilbud, så hun sparte mye på det. Så vet jeg om en gutt som flyttet hjemmefra i høst, og han sier han bruker 1000 kr i mnd på mat. Han lager all mat fra bunnen av, men skjønner ikke hvordan det går. Selv bruker jeg 3-4000 i mat i mnd. Jeg prøvde å holde meg på 2000 i mat en mnd, og da strevde jeg skikkelig! Hvordan får dere andre til det? Om dere er single eller om dere har 10 barn??? Anonymous poster hash: dab30...0c5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Et par pakker med nudler om dagen koster vel under 10'eren, så litt grønnsaker på boks og alt er på stell Anonymous poster hash: d7796...19e
Lykkerusen Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Levde på 600 ca da jeg var student uten deltidsjobb. Spiste knekkebrød med ost/smør til frokost + kvelds lunsj; frukt/yoghurt middag : et eller annet billig. Enten 1 laksefilet med masse wooka grønnsaker til, fiskegrateng med brokkoli ved siden av, supper, pasta osv.. Er faktisk ikke så vanskelig Ukeshandlinga mi så ca sånn ut; 1 pakke med rugsprø. (8kr) 1 norvegia (holdt i 2 uker ca) (60kr) smør (holdt i 4 uker) (20kr) 2x4 yoghurt = 30 1 fiskegrateng = 10 laksefilet = 39 kr for 4 stk suppe=15 pasta = 5kr + hakkede tomater 5kr Frukt Som du ser kan mye brukes lengre. Blir ganske billig dersom man er lur å kjøpe inn litt basisvarer som man kan tilsette maten (krydder, løk) Hadde såklart fordelen av at jeg er litt småspist, men tror virkelig at mange kunne klart seg på 1000kr 1
Flekk Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Ikke kjøp ost. Der sparer man mye Vit at du skal spise deg mett, ikke stappmett så du nesten sprekker. Ikke kjøp ferdigmat som frossen pizza. Varer som pasta og ris kan brukes til mye, varer lenge og er billig. Ikke kjøp dyre frukter og grønnsaker som jordbær, mango, granateple, selvom det er sunt og godt. Ikke pelk leskedrikke. Selvfølgelig forventes det ikke vann til frokost, lunch og kvelds. Men over 1 glass juice per måltid begynner å bli pelking, slik som mamma sa Nå vet jo ikke jeg hvilke varer andre mener er en absolutt selvøflge. Tar dere med lørdags og fredagsgodis med smågodt på 30kr, 1 hel pakke chips og 1 liter brus i selvfølgen? En bolle til bare 12kr til skole/jobb lunch et par usle ganger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå