AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 Skal prøve meg på en ny rett og i den skal det være 0.5dl matyoghurt som jeg ikke vet hva annet jeg kan bruke til:P Kan jeg bruke noe annet i stedet? Rømme? Anonymous poster hash: 617a0...87d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Hva er matyoghurt? Er det som yoghurt naturell? I så fall kan det brukes til mye, blant annet smoothie er det veldig godt. Ellers har jeg brukt det gjerne som en substitutt for rømme, f.eks i kyllingpita. Anonymous poster hash: 28fd3...5b6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Står bare matyoghurt i oppskrifta, men regner med det er samme greia. Men om matyoghurt og rømme kan brukes om hverandre bruker jeg heller rømme, for det bruker jeg en del:) Anonymous poster hash: 617a0...87d
Gjest Ennasus Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 Matyoghurt kan brukes til mye! http://www.tine.no/merkevarer/tine-matlagingsprodukter/artikler/matyoghurt-gresk-type Vil da tro du kan bytte den ut med rømme, kesam, creme fraiche osv, men er ikke helt sikker
Severus Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 (endret) Forskjellen på matyoghurt og yoghurt naturell, er at i den naturelle er mysen forstatt i den. Men om du siler den en times tid gjennom et kaffefilter renner den vekk. Å du sitter igjen med en yoghurt som er mye fastere. Jeg ville gått for matyoghurt eller gresk yoghurt, de inneholder ikke myse. Å ressultatet blir mye bedre med en tykkere yoghurt. Endret 29. januar 2015 av EryMax
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå