Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først må jeg få påpeke at dette innlegget ikke gjelder alle.

Deretter kan jeg starte med å fortelle hvorfor jeg skriver dette innlegget. Det er av omtanke. Jeg har blitt belært idag om problemstillinger jeg ikke ante fantes. Og det skyldes at jeg har fulgt litt med på kritikk av fotballfruetråden og vært litt nysgjerrig på hva er det som får mennesker til å følge mennesker de selv misliker.

Ikke bare misliker. De ønsker å være som de dem selv misliker. For å forstå dette her så man forstå litt av menneske psyken og hva som får mennesker til å gjøre som de gjør.

Å være misfornøyd og skulle ønske at en var en annen enn dem man selv er er den raskeste vei til ulykken.

Jeg har ett eneste tips for å gjøre dere selv lykkelig, og den er vanskelig å følge, men lett å lære;

- ikke bry dere med hva alle andre gjør!

Det er ikke deres problem. Når ble det det? Hva gjør det dere at det finnes bloggere? Det gjør da vel ingenting. Jeg synes det er bra jeg at vi lever i et samfunn hvor hvem som helst idiot kan skrive sin egen blogg om akkurat det dem selv vil.

Fantastisk! Kjempebra! Dette er bra for alle. Ønsker vi å bo i et samfunn som saudi-arabia hvor bloggere blir pisket? Det er da vel ikke bloggeres problem at det finnes mennesker som sliter? Samme for dere at andre er mer attraktive enn dere selv vel? Gjør det dere noe som helst?

Ja jeg vet at bloggere får masse gratis ting. Ja jeg vet de har påvirkningskraft. Ja jeg vet at vi må gjøre som de sier. Ja jeg vet at de bestemmer. Ja jeg skulle også ønske jeg var som dem. Bare slappe av hele dagen lang og skrive meningsløse innlegg og få betalt for det! Hvor urettferdig er ikke det kanskje? Gjør ikke jeg også den samme meningsløse tingene, og får jeg betalt? Hva skal jeg gjøre med dette her da? Vet dere hva jeg gjør? Jeg beundrer dem! Så flott den reisen var. Så fine de tingene er. Ja det må ha kostet mye penger det. Man må jo applaudere! Så flink du har vært. Så dyktig og ivrig du er som photoshopper bilder for at vi skal bli misunnelige! Man må jo kjenne en dragning av respekt. Man nærmer seg ilden som brenner, - og som den varmer!

Stygge mennesker ønsker å være som pene mennesker for å henge med andre pene. Hvorfor det? Samme for deg vel om at andre er suksessfulle? Skal en bli ulykkelig fordi at en annen tilsynelatende er lykkelig?

Hjelper det en feit å hate en tynn og deretter hate seg selv fordi at man hater? Vær heller lykkelige sier jeg til dere! Gjør som meg, gi faen i hva alle andre mener, og ha det heller bra med deg selv! Det gjør ingenting at du ønsker å være som andre mennesker, men ikke gjør det til et problem. Ikke ansvarliggjør andre mennesker for dine egne tanker.

Vær lykkelig og tenk selv!

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær heller lykkelige sier jeg til dere!

Dette var det nesten litt bibelsk schvung over! Like før du sier "følg meg!" :)

Anonymous poster hash: 244cb...789

• Liker 3
Skrevet

Dette var det nesten litt bibelsk schvung over! Like før du sier "følg meg!" :)

Anonymous poster hash: 244cb...789

Ja jeg følte jeg måtte være litt streng. Egentlig er det til kvinnene inne på "kritikk av fotballfrue" tråden. Du skulle sett der. Det er alle salgs mulige ulykkelige og misfornøyde mennesker som aldri klarer å unne andre mennesker lykke, og det eneste de får til er å glede hverandre med forskjellige misnøye med fotballfrue dem selv følger.

Helt sprøtt. De blir jo sjuke av dette her og de innser det ikke selv. Jeg forsøkte å be dem begrense seg littegranne, og de ble bare enda mer intense og enda mer granskende for å finne feil og mangler hos idolet deres.

Det virket litt som de koset seg da.

• Liker 1
Skrevet

Flott tale, det er nok en del som trenger å få den vinklingen på ting! :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

ed.

Endret av DitteH
  • Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner at du mener det godt Waco, men du har misforstått så mye her.

For det første, jeg hater ikke tynne kvinner og CBE. Jeg hater ikke at mennesker er vakre og har et flott utseende. Men jeg misliker at det er det syltynne idealet som er det som blir fremelsket i alle medier, når vi mennesker er så ulike rent FYSISK.

Det gjør da vel ingenting at vi har et slankhetsideal? Det fine med idealer er at man velger dem selv. Jeg har brydd meg om hva som er mest populært? Trender, moter, hva er det for noe tull da? Jeg vet ikke engang hva mote betyr? Er det noe andre har bestemt? Isåfall bryr ikke jeg meg noe om det. Aner ikke hva mote er for noe, det er vel noe som forandrer seg hele tiden, gjør det ikke?

Trender hva er det for noe? Trender er det noe som er skapt av andre enn deg selv? Isåfall bryr jeg meg ihvertfall ikke. Hvorfor skulle jeg det? Skal jeg tilpasse meg hva andre synes er fint? Jeg har ikke tid til sånt. Jeg vil heller filosofere og tenke enn å gruble over skjønnhetspress?

Jeg har en sånn forakt mot skjønnhetspresset at jeg kan finne på å gå ut med lange nesehår! Folk ser forskrekket på meg. På bussen når jeg er nybarbert og har noen kjempelange nesehår som stikker ut som noen insektfølehorn så klarer ikke folk å la være å glane! Jeg står der på bussen, stolt av meg selv, likegyldig til flokken, og beundrer i mitt eget sinn de to kjempelange nese-følehornene jeg har stikkende ut av nesa. Dem er sikkert to cm hver. Jeg har aldri sett så lange nesehår hos noen som jeg hadde hos meg selv.

En gang hadde jeg et øyebrynhår som stakk ihvertfall fem cm ut av øyebrynene mine. Jeg ser den ikke selv, men andre ser den. Vet du, en gang jeg var hos en fyr så ble han så satt ut at han klarte ikke å snakke med meg face til face uten å ta en saks, - klippe øyebrynhåret mitt! Så skadelig mente han at den var. Herregud, mennesker.

Det er ikke måte på hva som kan plage folk.

Kari Jacqusson hater seksualiseringen av samfunnet. Hun skylder på forsideblader. http://www.kjendis.no/2015/01/28/kjendis/kari_jaquesson/helse/debatt/det_nye_shape_up/37425137/

Hun som for tyve år siden som selv sto i minimale klær. Som selv har gjort alt hun kan for å mobbe de tjukke og elske de slanke, ja nå skylder hun på forsideblader! Hun som selv har vært på forsiden skal ha den aller største forakt mot forsider. Menneskets selvforakt utstråler seg i alle slags varianter.

Skrevet (endret)

ed

Endret av DitteH
  • Liker 1
Skrevet

Først må jeg få påpeke at dette innlegget ikke gjelder alle.

Deretter kan jeg starte med å fortelle hvorfor jeg skriver dette innlegget. Det er av omtanke. Jeg har blitt belært idag om problemstillinger jeg ikke ante fantes. Og det skyldes at jeg har fulgt litt med på kritikk av fotballfruetråden og vært litt nysgjerrig på hva er det som får mennesker til å følge mennesker de selv misliker.

Ikke bare misliker. De ønsker å være som de dem selv misliker. For å forstå dette her så man forstå litt av menneske psyken og hva som får mennesker til å gjøre som de gjør.

Å være misfornøyd og skulle ønske at en var en annen enn dem man selv er er den raskeste vei til ulykken.

Jeg har ett eneste tips for å gjøre dere selv lykkelig, og den er vanskelig å følge, men lett å lære;

- ikke bry dere med hva alle andre gjør!

Det er ikke deres problem. Når ble det det? Hva gjør det dere at det finnes bloggere? Det gjør da vel ingenting. Jeg synes det er bra jeg at vi lever i et samfunn hvor hvem som helst idiot kan skrive sin egen blogg om akkurat det dem selv vil.

Fantastisk! Kjempebra! Dette er bra for alle. Ønsker vi å bo i et samfunn som saudi-arabia hvor bloggere blir pisket? Det er da vel ikke bloggeres problem at det finnes mennesker som sliter? Samme for dere at andre er mer attraktive enn dere selv vel? Gjør det dere noe som helst?

Ja jeg vet at bloggere får masse gratis ting. Ja jeg vet de har påvirkningskraft. Ja jeg vet at vi må gjøre som de sier. Ja jeg vet at de bestemmer. Ja jeg skulle også ønske jeg var som dem. Bare slappe av hele dagen lang og skrive meningsløse innlegg og få betalt for det! Hvor urettferdig er ikke det kanskje? Gjør ikke jeg også den samme meningsløse tingene, og får jeg betalt? Hva skal jeg gjøre med dette her da? Vet dere hva jeg gjør? Jeg beundrer dem! Så flott den reisen var. Så fine de tingene er. Ja det må ha kostet mye penger det. Man må jo applaudere! Så flink du har vært. Så dyktig og ivrig du er som photoshopper bilder for at vi skal bli misunnelige! Man må jo kjenne en dragning av respekt. Man nærmer seg ilden som brenner, - og som den varmer!

Stygge mennesker ønsker å være som pene mennesker for å henge med andre pene. Hvorfor det? Samme for deg vel om at andre er suksessfulle? Skal en bli ulykkelig fordi at en annen tilsynelatende er lykkelig?

Hjelper det en feit å hate en tynn og deretter hate seg selv fordi at man hater? Vær heller lykkelige sier jeg til dere! Gjør som meg, gi faen i hva alle andre mener, og ha det heller bra med deg selv! Det gjør ingenting at du ønsker å være som andre mennesker, men ikke gjør det til et problem. Ikke ansvarliggjør andre mennesker for dine egne tanker.

Vær lykkelig og tenk selv!

Tror det er første gangen jeg er enig med deg, Waco :blomst:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Beklager waco, men jeg kommer ikke til å fortsette noen diskusjon her med deg.

Neinei, dette er ikke noe diskusjon, dette her er mer en forklaring. Skal man være lykkelig så må man kunne gi slipp på det som plager en. Nå snakker jeg generelt og dette gjelder all slags lykke.

Du vet, den som har rett til å være lykkelig må være en som ikke så ikke bryr seg så veldig mye om hva alle andre synes, og tenker litt mer på hva kanskje hvordan andre har det?

For eksempel, alle vet at bloggere er ulykkelige mennesker, hadde de vært lykkelige så hadde de jo ikke hatt behovet for å dokumentere lykken, eller hadde de vel det?

Endret av waco
Skrevet

Neinei, dette er ikke noe diskusjon, dette her er mer en forklaring.

I så fall litt dumt å legge tråden på Generell debatt. :)

• Liker 1
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Som alltid bra skrevet Waco..selv om dette antakelig var noe av det mer tafatte du har produsert :) Men det skjønte du vel når du ser at enkelte faktisk er enige med deg! Woah! Hva skjer...

Min teori, bare for å utfylle litt, angående det du nevner om hvorfor man skal trenge å være lykkelig over at andre er ulykkelige og ulykkelige over at andre er lykkelige - så tror jeg det henger sammen med en slags realisasjon over egen utilstrekkelighet. Det at jeg føler en viss ulykke over at en gammel klassekamerat har gjort kjempesuksess som gründer kan kanskje henge sammen med at jeg selv ikke har fulgt MINE drømmer og grepet MINE sjanser. Jeg er egentlig sint på meg selv for at jeg feiget ut, ikke er tøff nok, velger det komfortable livet framfor å ta sjanser..også ser jeg han assholen gjøre det jeg aldri turte. Problemet til de som tenker slik er at på et nivå klandrer "noe", og ikke seg selv. Det "noe" de klandrer for egen utilstrekkelighet er ubeskrivelig. En slags følelse av at det er noe universelt som er mot dem.

At man føler lykke når andre mislykkes eller er ulykkelige tror jeg handler om det samme, men her er det "i samme båt-følelsen". Det føles godt at andre også har plumpa og blitt våte og kalde. Det var alltid en kjip følelse da du var den eneste som hadde snubla ut i bekken. Du prøvde å "hjelpe" kompisen din på en liten badetur også..sant? Eller i det minste håpet du at han skulle plumpe også. Dere var i samme båt. Det føltes bra. Dere var begge kalde og jævelige. Man følte at han ikke hadde det noe bedre enn deg, og når man føler at andre, spesielt de man kanskje i utgangspunktet er litt misunnelig på, eller som er på ditt nivå til og med, har ulykke, så rykker man jo litt opp sant? Man får med ett litt perspektiv på seg selv. Aha..kompisen som i fjor tjente 1 mill i året er nå sykemeldt med angst. Vel, personlig blir jeg ikke GLAD av slike ting, men man får perspektiv. Og om man i utgangspunktet er en trist jævel, så føler man kanskje til og med lykke over slike nyheter.

My 5 cents

Skrevet

Som alltid bra skrevet Waco..selv om dette antakelig var noe av det mer tafatte du har produsert :) Men det skjønte du vel når du ser at enkelte faktisk er enige med deg! Woah! Hva skjer...

Min teori, bare for å utfylle litt, angående det du nevner om hvorfor man skal trenge å være lykkelig over at andre er ulykkelige og ulykkelige over at andre er lykkelige - så tror jeg det henger sammen med en slags realisasjon over egen utilstrekkelighet. Det at jeg føler en viss ulykke over at en gammel klassekamerat har gjort kjempesuksess som gründer kan kanskje henge sammen med at jeg selv ikke har fulgt MINE drømmer og grepet MINE sjanser. Jeg er egentlig sint på meg selv for at jeg feiget ut, ikke er tøff nok, velger det komfortable livet framfor å ta sjanser..også ser jeg han assholen gjøre det jeg aldri turte. Problemet til de som tenker slik er at på et nivå klandrer "noe", og ikke seg selv. Det "noe" de klandrer for egen utilstrekkelighet er ubeskrivelig. En slags følelse av at det er noe universelt som er mot dem.

At man føler lykke når andre mislykkes eller er ulykkelige tror jeg handler om det samme, men her er det "i samme båt-følelsen". Det føles godt at andre også har plumpa og blitt våte og kalde. Det var alltid en kjip følelse da du var den eneste som hadde snubla ut i bekken. Du prøvde å "hjelpe" kompisen din på en liten badetur også..sant? Eller i det minste håpet du at han skulle plumpe også. Dere var i samme båt. Det føltes bra. Dere var begge kalde og jævelige. Man følte at han ikke hadde det noe bedre enn deg, og når man føler at andre, spesielt de man kanskje i utgangspunktet er litt misunnelig på, eller som er på ditt nivå til og med, har ulykke, så rykker man jo litt opp sant? Man får med ett litt perspektiv på seg selv. Aha..kompisen som i fjor tjente 1 mill i året er nå sykemeldt med angst. Vel, personlig blir jeg ikke GLAD av slike ting, men man får perspektiv. Og om man i utgangspunktet er en trist jævel, så føler man kanskje til og med lykke over slike nyheter.

My 5 cents

Jeg også kjenner til nytelsen av å plage en jeg misliker og gleden over å glede en jeg liker.

Det aller beste et menneske kan være så heldig og få oppleve, - det å slå to fluer i ett smekk, - er tingenes tilstand i de få øyeblikkene man kan være så lykkelig at man kan plage en man misliker og glede en man liker i en og samme handling!

Ah, det godt. Verdens beste rus.

Gjest Horatio Hornblower
Skrevet (endret)

Hvorfor skal man trøste missfornøyde kvinner ?

Er de missfornøyde er det deres problem. Ser ingen grunn til å trøste dem

Endret av Corto Maltese
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger.

Yvonne (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...