zebb Skrevet 7. august 2004 #1 Skrevet 7. august 2004 Vet at alle 1. klassinger har brukt å få hver sin oransje skolesekk fra Trygg Trafikk, slik at alle skal se at dette er en 1. klassing. Nå lurer jeg på om noen vet om årets førsteklassinger får sekk???
Gjest Tex Skrevet 7. august 2004 #2 Skrevet 7. august 2004 Jeg har hatt førsteklassing to ganger, senest i fjor og kjenner ingen som har fått gratis skolesekk. Det varierer sikkert fra kommune til kommune.....
zebb Skrevet 7. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2004 Ja antakeligvis. Dette var i Trondheim kommune. D er nok en gave fra kommunen...?
Gjest Tex Skrevet 7. august 2004 #4 Skrevet 7. august 2004 Datteren min fikk grønn skolecaps i førsteklasse, i Oslo for flere år siden......
Cilla Skrevet 7. august 2004 #5 Skrevet 7. august 2004 Tror dette varierer fra kommune til kommune. Kommunen der jeg er vokst opp, vet jeg gir refleksvester til alle 1.klassingene, de får ihvertfall ingen ransel.
Gjest Tabby Skrevet 7. august 2004 #6 Skrevet 7. august 2004 Min datter begynner på skolen om halvannen uke. Hun får sin sekk første skoledag. Andre skoler i distriktet her gir dem ut allerede på førskoledagene.
Gjest Tabby Skrevet 9. august 2004 #8 Skrevet 9. august 2004 Østfold. Jeg spurte selv den ene læreren til datteren min om disse sekkene, og de sa at de ga dem ut første skoledag. Men som sagt så vet jeg at andre skoler i området her har fått allerede.
Annie Skrevet 9. august 2004 #9 Skrevet 9. august 2004 OK. Takk for raskt svar. Har aldri hørt om det engang jeg at man får skolesekk. Nå har uansett prinsessa fått. Rosa selvfølgelig!!! :-)
Gjest Tabby Skrevet 9. august 2004 #10 Skrevet 9. august 2004 Jeg tror det sånn at alle som får de sekkene fra Trygg Trafikk skal bruke disse det første året, så alle ser at det er 6 åringer "ute og går". Det er i hvert fall det jeg har forstått. Det er ikke så lekker farge men det er viktigere at de synes.
Gjest Tex Skrevet 9. august 2004 #11 Skrevet 9. august 2004 Det er samme tanken bak de irrgrønne capsene som ungene i Oslo får...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå