Gå til innhold

Syns det er uappetittlig når personer med fedme spiser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som det står i overskriften, syns jeg altså det er uappetittlig når person som lider av fedme spiser, og dette gjelder kun når de spiser mye og raskt. Jeg har veldig dårlig samvittighet for dette, det høres så slemt ut å skrive dette (dette er jo IKKE noe jeg snakker om/forteller til andre), men det er nesten så jeg må snu meg når jeg er vitne til dette. Jeg har en tante og onkel som er lider av fedme og som ofte er her hos oss for å spise middag, de mengdene de spiser og den hastigheten... Det gjør meg litt kvalm. Føler at jeg sitter og se på når de spiser på seg livsstilssykdomer. Er det meg det er noe alvorlig galt med, eller er det flere som har det sånn (og hva gjør dere for å få bort disse tankene)?

Anonymous poster hash: 5cf55...57f
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er deg det er noe galt med. Ferdig snakka.

Anonymous poster hash: e7b90...ba7
  • Liker 2
Skrevet

De må vel nesten få lov til å spise de og..

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg synes det er uappetittelig å se folk spise fort eller i ta store biter. Selv om jeg gjør begge deler selv når jeg er alene. Jeg synes liksom det blir litt dårlig bordskikk. Det skal ikke handle om å fortære maten, men om å nyte måltidet.

Skrevet

Hyggelig. Sånne som deg jeg er livredd for når jeg er ute å spiser. Tørr ikke spise alene itilfelle en eller annen idiot finner på å kommentere det høyt, men er ille nok når man ser dere sitter å stirrer dømmende.

Anonymous poster hash: d0595...a97

• Liker 3
Skrevet

Jeg er delvis enig med deg ts, men overvektige folk må jo spise de også. Det jeg reagerer på, er når de sitter og langer innpå hamburgere, pommes frites og cola (ikke light)

Anonymous poster hash: 9f641...5a5
  • Liker 6
Gjest Hummels
Skrevet

Ts, vil du at de skal sulte da? De må ha mat de også. Men de må tenke over hva de spiser og trene :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner deg TS!

Selvsagt skal folk som lider av fedme få lov til å spise. Men jeg synes også det er ekkelt å se mennesker spise veldig fort. Det er god bordskikk å spise i normalt tempo, dette gjelder for alle, både for normalvektige og overvektige.

• Liker 2
Skrevet

Hvis dette er et kjempe problem for deg, får du ta det opp med de, og si at du synes de kan gjøre noe med bordmanerene sine (ikke nevne fedme). Om du synes dette er frekt å si til de, så er jeg enig, og da er konklusjonen at du bare må lære deg å leve med det. Vi er omgitt av mennesker hele tiden, og vi kan ikke kontrollere hvordan de ter seg og ser ut, så da får man heller slutte å bry seg...

Anonymous poster hash: 7abd0...209
  • Liker 2
Skrevet

Det er deg det er noe galt med. Ferdig snakka.

Anonymous poster hash: e7b90...ba7

Jeg har som sagt veldig dårlig samvittighet for at jeg tenker sånn.

omg

Det er ikke sånn at jeg stirrer på overvektige menesker som spiser, helst unngår jeg å se på dem.

De må vel nesten få lov til å spise de og..

Det er jo ikke det det er snakk om. Selvfølgelig må en spise, en klarer seg ikke uten mat, men den mengden de spiser og den hastigheten de har når de spiser, er uappetittlig i mine øyne.

Jeg synes det er uappetittelig å se folk spise fort eller i ta store biter. Selv om jeg gjør begge deler selv når jeg er alene. Jeg synes liksom det blir litt dårlig bordskikk. Det skal ikke handle om å fortære maten, men om å nyte måltidet.

Det er jeg enig i, og når jeg tenker litt på det, så spiller det ingen rolle om en er overvektig eller ikke, folk som spiser fort og mye, er litt ekkelt. Men når det gjelder overvektige, så tenker jeg på fedmen og at de vil fortsette å legge på seg.

• Liker 3
Skrevet

Hyggelig. Sånne som deg jeg er livredd for når jeg er ute å spiser. Tørr ikke spise alene itilfelle en eller annen idiot finner på å kommentere det høyt, men er ille nok når man ser dere sitter å stirrer dømmende.

Anonymous poster hash: d0595...a97

Jeg stirrer aldri på andre mennesker når de spiser, dette gjelder bare folk som jeg spiser sammen med, som jeg ikke kan unngå å legge merke til. Har en litt sosiale antenner burde en forstå at en ikke skal stirre på andre og i hvert fall ikke kommentere det, da er det ikke deg det er noe i veien med, men disse folkene som ikke kan oppføre seg sivilisert.

Jeg er delvis enig med deg ts, men overvektige folk må jo spise de også. Det jeg reagerer på, er når de sitter og langer innpå hamburgere, pommes frites og cola (ikke light)

Anonymous poster hash: 9f641...5a5

Alle må jo ha mat, men jeg har problemer med at de spiser så mye og så fort. Jeg forstår også at dette er et problem jeg har, men jeg kan ikke noe for at jeg syns det er uappetittlig. Og jeg har dårlig samvittigbare bare for at jeg opprettet denne tråden, men men...

Ts, vil du at de skal sulte da? De må ha mat de også. Men de må tenke over hva de spiser og trene :)

Har jeg nevnt noe om det? Som jeg har skrevet så er det mengden mat de spiser og hvor fort de spiser maten. Alle med noe mellom ørene må forstå at en ikke overlever uten mat.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner deg TS!

Selvsagt skal folk som lider av fedme få lov til å spise. Men jeg synes også det er ekkelt å se mennesker spise veldig fort. Det er god bordskikk å spise i normalt tempo, dette gjelder for alle, både for normalvektige og overvektige.

Enig. Det handler om bordskikk, jeg syns også det er trist at mennesker med fedme spiser så mye og så fort. Samtidig er ikke dette min sak, og hva vet vel jeg om disse personene, kanskje de lider av depresjon og andre ting som påvirker appetitten deres, men likevel syns jeg det er ekkelt.

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette er et kjempe problem for deg, får du ta det opp med de, og si at du synes de kan gjøre noe med bordmanerene sine (ikke nevne fedme). Om du synes dette er frekt å si til de, så er jeg enig, og da er konklusjonen at du bare må lære deg å leve med det. Vi er omgitt av mennesker hele tiden, og vi kan ikke kontrollere hvordan de ter seg og ser ut, så da får man heller slutte å bry seg...

Anonymous poster hash: 7abd0...209

Det er helt klart frekt å si fra og det har jeg ingen planer om å gjøre, men jeg mister nesten appetitten når jeg er vitne til det og jeg klarer nesten ikke å sitte og se på når de spiser. Det er så frekt som det går an å bli, men det er dessverre sånn jeg har det. Skal prøve å slutte å bry meg..

Skrevet

Jeg ser det samme som deg TS, og synes det er uappetittlig når meget overvektige personer langer innpå med junk-food og cola.

Spises det normal mat, f.eks som mine overvektige kolleger i lunsjen, så tenker jeg ikke over det, eneste jeg har lagt merke til der, er at de spiser enormt fort!

Anonymous poster hash: 6614f...5fd
  • Liker 2
Gjest gjestvest
Skrevet

En person som er ute og spiser fort kan muligens gjøre dette fordi vedkommende har dårlig tid, skal rekke noe. Men fordi vedkommende er overvektig trekker du automatisk raske konklusjoner og tenker livsstilssykdommer og div.

En person som er overvektig kan godt trene, ha mye bedre helse enn en med normal vekt. Dette er faktorer du vet ingen ting om når du ser fremmede overvektige personer ute: du vet ingen ting om personers privatliv. Du har derfor ingen rett til å forhåndsdømme.

Skrevet

Skjønner hva du mener TS. har en søster som er svært overvektig og hun har en lei tendens til å nærmest "stappe" i seg 5 brødskiver før jeg er ferdig med mine to.. Er omtrent sånn at jeg er redd hun skal miste pusten etterhvert. Men for å ha det sagt; jeg syns det er like sykt å se på normalvektige som gjør sånn.

Anonymous poster hash: 62f00...c93
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ser det samme som deg TS, og synes det er uappetittlig når meget overvektige personer langer innpå med junk-food og cola.

Spises det normal mat, f.eks som mine overvektige kolleger i lunsjen, så tenker jeg ikke over det, eneste jeg har lagt merke til der, er at de spiser enormt fort!

Anonymous poster hash: 6614f...5fd

Samme her..blir fysisk dårlig av å være vitne til det de gjør med organene sine

Anonymous poster hash: 269f8...605

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Som det står i overskriften, syns jeg altså det er uappetittlig når person som lider av fedme spiser, og dette gjelder kun når de spiser mye og raskt. Jeg har veldig dårlig samvittighet for dette, det høres så slemt ut å skrive dette (dette er jo IKKE noe jeg snakker om/forteller til andre), men det er nesten så jeg må snu meg når jeg er vitne til dette. Jeg har en tante og onkel som er lider av fedme og som ofte er her hos oss for å spise middag, de mengdene de spiser og den hastigheten... Det gjør meg litt kvalm. Føler at jeg sitter og se på når de spiser på seg livsstilssykdomer. Er det meg det er noe alvorlig galt med, eller er det flere som har det sånn (og hva gjør dere for å få bort disse tankene)?

Du er ikke alene om disse tankene.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke sitter og stirrer, hvordan et du hva de spiser? Og hvor mye? Og hvor fort?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...