Anglofil Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Jeg lurer på hva som skjer etter at papirene for skilsmisse er sendt inn. Det tar vel en måned eller to før dette er i orden, men hva skjer så? Er det noe mer jeg må skrive under på eller tenke på? Min eksmann og jeg har tinglyst ektepakt som bekrefter særeie. Vi har ingen barn. Mvh Yvonne Endret 28. januar 2015 av Yvonne
Nemigirl Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Har dere tidligere sendt inn separasjonspapirer og skal nå sende inn skilsmissepapirene? Eller er dere helt i startfasen av bruddet og skal sende inn separasjonspapirene? Endret 28. januar 2015 av Nemigirl
Gjest Tingelinling Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Du får et papir i posten der det står at du er offisielt en fallen kvinne. (Også kalt skilt kvinne.) Ingenting mer du trenger å gjøre nå.
Anglofil Skrevet 28. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2015 Har dere tidligere sendt inn separasjonspapirer og skal nå sende inn skilsmissepapirene? Eller er dere helt i startfasen av bruddet og skal sende inn separasjonspapirene? Fikk innvilget separasjon i februar i fjor, venter bare på at datoen skal nærme seg. Du får et papir i posten der det står at du er offisielt en fallen kvinne. (Også kalt skilt kvinne.) Ingenting mer du trenger å gjøre nå. Mhm. Jeg foretrekker det over en forslått kvinne, men ellers takk. Mvh Yvonne 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Gratulerer Yvonne Kjøp deg en kake og campange for å feire at du er en fri kvinne når papirene dumper ned i postkassa Anonymous poster hash: 954e9...3ce 12
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 Jeg trodde alt gikk bra med deg og mannen din, Yvonne Anonymous poster hash: b1a6f...9ba
Anglofil Skrevet 28. januar 2015 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Gratulerer Yvonne Kjøp deg en kake og campange for å feire at du er en fri kvinne når papirene dumper ned i postkassa Anonymous poster hash: 954e9...3ce Jepp, det er klart. Tror nok det blir en biffmiddag. Jeg trodde alt gikk bra med deg og mannen din, Yvonne Anonymous poster hash: b1a6f...9ba Livet blir ikke alltid sånn man har sett det for seg. Men heldigvis har jeg en annen snill og fin fyr i livet mitt nå. Mvh Yvonne Endret 28. januar 2015 av Yvonne 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Normalt sett, om begge har skrevet under, tar det ca 3-5 uker. Og støtter forslaget om kake og champagne. Gjorde det selv! Blir ingen fallen kvinne, man blir fri 😄Anonymous poster hash: f0a87...f64 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Da er vi to som venter på skilsmissepapirer. Han nekter å signere, men han slipper ikke unna galgen. Gleder meg! Lykke til! Anonymous poster hash: a87eb...abe
Anglofil Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #10 Skrevet 29. januar 2015 Normalt sett, om begge har skrevet under, tar det ca 3-5 uker. Og støtter forslaget om kake og champagne. Gjorde det selv! Blir ingen fallen kvinne, man blir fri Anonymous poster hash: f0a87...f64 Jeg tenkte bare å sende inn papirene til fylkesmannen, så får de eventuelt sende det videre. Jeg har ikke noe ønske om å ta direkte kontakt med min eks. Så jeg regner med at det kan dermed ta litt lenger tid. Og godt å høre, det er slik jeg ser på det også. Da er vi to som venter på skilsmissepapirer. Han nekter å signere, men han slipper ikke unna galgen. Gleder meg! Lykke til! Anonymous poster hash: a87eb...abe Takk, lykke til du også! Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Dersom ikke din eks signerer kan du søke om å bli skilt ved dom Det er en ren formalitet!! Tar også bare noen få uker... Anonymous poster hash: 013c0...547
Anglofil Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #12 Skrevet 29. januar 2015 Dersom ikke din eks signerer kan du søke om å bli skilt ved dom Det er en ren formalitet!! Tar også bare noen få uker... Anonymous poster hash: 013c0...547 Ok, men jeg kan ikke finne papirer på dette? Er det slik at jeg sender inn søknad om skilsmisse, fylkesmannen sender papirer til min eks og hvis han ikke skriver under så må jeg gå rettens vei? Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Nå ble jeg ble usikker. Jeg sendte papirene til min eks, som ikke signerte. Da sendte jeg ny søknad til fylkesmann og krysset av for "skilsmisse ved dom".... Mener å huske det var slik....Du har jo rett på å bli skilt selv om eksen ikke vil. Men ring og spør! Anonymous poster hash: 013c0...547
Anglofil Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #14 Skrevet 29. januar 2015 Ok, takk for svar. Skal ringe fylkesmannen og høre. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #15 Skrevet 13. mars 2015 Hva fikk du som svar? Anonymous poster hash: 56f19...24d
Anglofil Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #16 Skrevet 13. mars 2015 De gav meg følgende svar (sende e-post): Du kan signere papirene og sende søknaden til Fylkesmannen, så sender vi søknaden videre til mannen din. Dersom han ikke undertegner, behandler vi likevel saken videre. Vi vil fatte vedtak om skilsmisse og orientere han og gi klageadgang. Det vil ta lengre tid å få rettskraftig skilsmisse dersom han ikke undertegner, men som sagt så vil vi behandle søknaden uavhengig av hans underskrift. Se for mer informasjon. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå