Gå til innhold

Hvor mye penger gir dere for en mistet tann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har nå for første gang en løs tann, og jeg tror det bare er snakk om dager før hun mister den :)

Men jeg er veldig usikker på hva som er vanlig at barn får fra tannfeen. Så hva synes dere er riktig, vil jo gjerne at hun skal få noenlunde det samme som vennene, men jeg forstår at det er store variasjoner når det kommer til beløp, fra 20kr til 100kr, og sikkert noen som får mer enn det og, men det får være grenser også :)

Anonymous poster hash: bdd89...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20kr per tann :)

Anonymous poster hash: d135d...e02
  • Liker 2
Gjest Penelopee
Skrevet

tror jeg husker at jeg fikk rundt 10-20 kr. for en tann, men det er en stund siden nå!

Skrevet

Jeg pleide å få mellom 5 og 10 kroner avhengig av hvilken tann det var og hvordan den satt. Men nå er det ganske lenge siden det, så sikkert stor forskjell. Syns over 50 kroner for ei tann er altfor mye.

• Liker 2
Skrevet

20 her :)

Anonymous poster hash: bba4b...19b

Skrevet

Forundrer med litt over at folk refererer til hva de selv fikk som barn, for 20 år siden kanskje.

Jeg hadde donert en 100-lapp hvis pengene går på sparebøssen og barnet er flink med tannpuss osv. Litt mindre kanskje hvis pengene straks vil bli omsatt til godteri.

• Liker 2
Skrevet

synes 20kr er bra. Jeg fikk selv 10 og 20. Synes ikke det er meningen de skal ha råd til å kjøpe et nytt legofriends-sett for hver tann de mister. Idag er ingenting godt nok, man skal ha dyr julekalender(e!!), iPhone som 9åring, må bruke flere tusen i julegave ++.

Selv når jeg var liten for 10 år siden var ikke en 20kr nok til en ny barbiedokke, men jeg forventet ikke en stor gavefeiring for hver tann jeg mistet. Det blir vel det neste, haha. :danser: ''hei, du er invitert til prinsesse Alva sin feiring av melketann nr 3. Jeg ønsker meg legofriends, frozen-ting, monsterhigh, snop'' og med melketannen rammet inn i gullramme.

• Liker 15
Gjest gjestvest
Skrevet

Spørs om den er vanlig eller gull.

:fnise:

Skrevet

Jeg fikk 20 kroner per tann, husker jeg. 100 kroner høres jo helt sykt ut o.o

• Liker 3
Skrevet

Jeg gir 20 kr, men måtte gi en 50 lapp da vi var på hyttetur med kusine sommistet tann samtidig.

Anonymous poster hash: 36a67...046

Skrevet

Jeg gir 80-100kr i småpenger pr tann jeg. Men så er han en som liker å spare pengene. Jeg fikk vel rundt 10-20kr selv for 25 år siden. Men de var mye mere verdt da enn nå.

Anonymous poster hash: 0fb28...215
Skrevet

Jobber på småtrinnet og når barna skryter av å ha mistet en tann så spør jeg hvor mye tannfeen ga og da sier de mellom 50 og 100kr. Mye syns jeg.

Anonymous poster hash: f36a2...426

Gjest tuppesjura
Skrevet

Gir 50kr etter at noen luringer fortalte ungene at de ikke måtte ha vann i glasset, for om de hadde det, så fikk de ikke papirpenger. 😡 tidligere har de fått 20kr.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir 20 kr, men måtte gi en 50 lapp da vi var på hyttetur med kusine sommistet tann samtidig.

Anonymous poster hash: 36a67...046

Hvorfor?

Skrevet

30-40 lr...kommer an på hva vi klarer å skrape sammen åav småpenger på kveldingen:-) har 3 barn som mister titt og ofte, den eldste på 11 år har enda 9 tenner igjen å miste... så ikke snakk om at de får 100 kr! :-0

Skrevet

Da jeg var liten så fikk jeg minste mynt første natten. Så vokste pengen for hver natt og ble mer og mer verdt. Så det lenger jeg klarte å ikke ta mynten ut av glasset, det høyere ble verdien på mynten. Først ører, så krone og fem-krone. Husker ikke når tieren kom, om jeg fikk det på noen jeksler.

Så mine unger vil få 20 kr pr tann, om de klarer vente lenge nok. :-)

• Liker 1
Skrevet

20kr.

Anonymous poster hash: f6ff0...480
Skrevet

Jeg husker å ha fått 20 kr for hver tann når jeg var liten. Med våre barn så begynte vi med 100 kr, men nå gir vi 200 kr for hver tann, og 500 hvis det faller 2 tenner på en gang. :)

Anonymous poster hash: 5febb...499

Skrevet

Det varierer tydeligvis veldig hva man legger i det å miste en tann.

For vår del gir vi som sagt 20 kroner, og det har aldri falt meg inn at det skal være noe å premiere eller gi en ordentlig sum for- det er jo bare for moro, barna legger tannen i vannglasset og våkner opp til en 20-kroning. Det er ikke noen big deal, på noen måter, og jeg kan ikke fatte og begripe hvilken læring det skulle være i å få større summer for å miste tenner.

Eller som hun sa, min datters venninne som mistet en tann da hun var på besøk hos oss: "Snilt av deg å ville pakke den inn, men jeg trenger den ikke, jeg har så mye på konto fra før".

Anonymous poster hash: bba4b...19b
  • Liker 6
Skrevet

Vi gir 10 kr pr tann. Har tenkt å gi 20 kr pr jeksel.

Kjenner jeg er litt sjokkert over summene her... Mine barn sprarer også, men om de skal opp i større summer så får det være for bursdagspenger eller ukepenger for ting de faktisk har gjort.

Anonymous poster hash: 192d4...92b
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...